×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
آرزوهای بزرگ

دانلود کتاب آرزوهای بزرگ

آرزوهای بزرگ
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

با کتاب آرزوهای بزرگ در این ویدئو آشنا شوید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : آرزوهای بزرگ

نویسنده : چارلز دیکنز

ناشر : ویکتور هوگو

مترجم : ندا ترابی (لکا)

تعداد صفحات : 145 صفحه

شابک : 978-600-96491-2-9

تاریخ انتشار : 1395

رده بندی دیویی : 823/8

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان های آموزنده

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 27000 تومان

معرفی کتاب آرزوهای بزرگ را رایگان بشنوید


معرفی کتاب

"آرزوهای بزرگ"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (Great expectations) اثری از چارلز دیکنز (Charles Dickens) می باشد که با ترجمه ای از ندا ترابی(لکا)، توسط انتشارات ویکتور هوگو منتشر شده است.
آرزوهای بزرگ مشهورترین اثر چارلز دیکنز است که می توان آن را سرآمد آثار او دانست. آثاری همچون اولیور تویست، خانه متروک، داستان دو شهر، دیوید کاپرفیلد و دوریت کوچک از دیگر آثار دیکنر می باشند . دیکنز در ترسیم زندگی مردم فقیر و ستم دیده جامعه چنان توانایی از خود نشان داده که توده مردم انگلستان مفتون او شدند و در زمان حیاتش محبوبیت بسیاری پیدا کرد. آوازه آثار او از مرزهای کشور گذشت و به آمریکا رسید و در آنجا نیز با استقبال روبرو شد. چارلز دیکنز اطلاعات بسیاری از مردم جامعه خود داشت که آنها را با قلم روان و توانمندش بدل به داستان هایی دلنشین و زیبا کرد که بعد از گذشت بیش از صد و چهل سال همچنان تازگی و جذابیت خود را حفظ کرده اند. رمان آرزوهای بزرگ در سالهای گذشته بارها به زبان فارسی ترجمه شده است و ترجمه چند باره آن از ارزش آن ترجمه ها کم نکرده است. ترجمه ای که پیش روی شما خوانندگان قرار دارد تفاوت عمده ای با نسخه اصلی آرزوهای بزرگ دارد. این بار داستان نه از زبان پیپ بلکه از زبان نویسنده (روایت سوم شخص) آورده می شود. شاید انتشار این داستان با شیوه سوم شخص برگرفته از سفرهای چارلز دیکنز باشد که در تالارهای عمومی داستان پیپ را برای مردم می خواند و آنها را با انتظارات و آرزوهای بزرگ پیپ به دنبال خود می کشاند.«پیپ» کودک یتیمی است که خاطرات او از سال 1812 یعنی زمانی که او 7 سال دارد تا زمستان 1840 به رشته تحریر درآمده است. شاید این داستان را به نوعی بتوان زندگی نامه چارلز دیکنز دانست که چون آثار دیگر او نمایانگر تجربیات تلخ و شیرین او از زندگی است.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
"هربرت پاکت خانه نبود. بنابراین پیپ مجبور بود مدتی طولانی را به انتظار آمدن او صبر کند. بالاخره در حالی که کیفی را زیر بازویش گرفته بود و سبدی توت فرنگی در دستش دیده می شد از پله ها بالا آمد و با دیدن پیپ با تعجب به او خیره شد. چند دقیقه ای به سکوت گذشت. ناگهان پیپ فریاد زد : تو همان پسر رنگ پریده هستی! هربرت هم در حالی که متعجبانه به او خیره شده بود، فریاد زد : تو هم همان پسر جنگجو هستی! و هر دو زدند زیر خنده. هربرت گفت : امیدوارم به خاطر ضربه ای که آن روز به تو زدم مرا ببخشی. پیپ کمی جا خورد اما دست او را به گرمی فشرد. هربرت همان پسری بود که موهایش را کشید و دعوا را آغاز کرد. پسری شاد و خوش ذات به نظر می رسید."

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

نقد و بررسی رمان آرزوهای بزرگ

درباره رمان آرزوهای بزرگ

آرزوهای بزرگ (Great Expectations) سیزدهمین رمان چارلز دیکنز و آخرین رمان کامل شده او است که زندگی یک کودک یتیم با نام مستعار پیپ را به تصویر می کشد (این کتاب یک داستان بزرگسال است). این کتاب دومین رمان دیکنز بعد از دیوید کاپرفیلد است که به طورکامل از زبان اول شخص روایت می شود. این رمان اولین بار به صورت سریالی در هفته نامه دیکنز، از اول دسامبر 1860 تا آگوست 1861 منتشر شد. در اکتبر 1861، چاپمن (Chapman) و هال (Hall) این رمان را در سه جلد منتشر کردند.

 

خلاصه داستان

آرزوهای بزرگ داستان دوران کودکی و جوانی و بزرگسالی پیپ، یک آهنگر در یک دهکده روستایی را روایت می کند. ناگهان به او از یک خیر مرموز ثروت زیادی ارث می رسد و به لندن می رود و در آنجا وارد جامعه عالی می شود. او فکر می کند می داند پول از کجا آمده است اما اشتباه می کند. این داستان همچنین درباره کشمکش پیپ با استلا است، زن جوانی است که پیپ او را دوست دارد اما نمی تواند عشق خود را ابراز کند.

 

درباره نویسنده

چارلز جان هوفام دیکنز 7 فوریه 1812 - 9 ژوئن 1870 نویسنده و منتقد اجتماعی انگلیسی بود. اوبرخی از مشهورترین شخصیت های داستانی جهان را خلق کرد و بسیاری او را بزرگترین رمان نویس دوره ویکتوریا می دانند. آثار او در طول زندگی اش از محبوبیت بی سابقه ای برخوردار بودند و در قرن بیستم، منتقدان و محققان، دیکنز را به عنوان یک نابغه ادبی می شناختند. رمان ها و داستان های کوتاه او امروز نیز بسیار پرطرفدار است.

دیکنز در پورتسموث متولد شد، هنگامی که پدرش در زندان بدهکاران زندانی شد، مدرسه را ترک کرد و در یک کارخانه کار کرد. علی رغم عدم تحصیلات رسمی، وی به مدت 20 سال یک هفته نامه را ویرایش کرد، 15 رمان، پنج رمان کوتاه، صدها داستان کوتاه و مقاله غیر داستانی نوشت، به طور گسترده سخنرانی کرد، یک نامه نویس خستگی ناپذیر بود و به شدت برای حقوق کودکان آموزش و سایر اصلاحات اجتماعی، کار می کرد.

 

رمانهای برجسته دیکنز:

  • یادداشت های پیکویک
  • الیور توئیست
  • ماجراهای نیکلاس نیکلبی
  • مغازه عتیقه فروشی
  • بارنابی روج
  • سرود کریسمس
  • زندگی و ماجراجویی های مارتین چوزلویت
  • دامبی و پسر
  • دیوید کاپرفیلد
  • خانه متروک
  • دوران مشقت
  • دوریت کوچک
  • داستان دو شهر
  • آرزوهای بزرگ
  • دوست مشترکمان
  • عبور ممنوع
  • اسرار ادوین درود

 

دیکنز

 

سبک و ژانر

بسیاری از وسایل روایی که دیکنز استفاده می کند مثل کاریکاتور، سبک گفتار کمیک، تمهیدات، فضای گوتیک و شخصیت اصلی به تدریج تغییر می کند.

آرزوهای بزرگ شامل انواعی از ژانرهای ادبی، از جمله گوتیک، جنایی، کمدی، ملودرام و هجو است؛ و مانند بلندی های بادگیر و رمان های والتر اسکات - بیشتر به سبک عاشقانه نزدیک است تا سبک سنتی و واقع گرای رمان های آن زمان.

 

جملات معروف کتاب

  • شیادان و فریب دهندگان عالم در مقام مقایسه با خودفریبان كسی نیستند.
  • آنچه كه روزی مصاحب شایسته آدم بوده یك روز دیگر مصاحب نامناسبی خواهد بود.
  • دری كه به سوی زندگی باز می شود به طرف انسان نمی آید بلكه انسان باید به سوی آن برود.

 

مضمون رمان آرزوهای بزرگ

عنوان "آرزوها" به "میراثی برای آینده" اشاره دارد و بنابراین نشان دهنده این است که پول یا ثروت نقش مهمی در رمان دارد. برخی دیگر از مضامین اصلی عبارتند از جرم، طبقات اجتماعی که هم شامل نجیب زادگان است و هم و بیگانگی اجتماعی، امپریالیسم و جاه طلبی. این رمان به سوالات مربوط به وجدان و بازآفرینی اخلاقی پاسخ می دهد و همچنین رستگاری که از طریق عشق به دست می آید را بررسی می کند.

 

پیام کلی کتاب

جاه طلبی و خودسازی. مضمون اخلاقی آرزوهای بزرگ کاملاً ساده است: محبت، وفاداری و برتری وجدان از پیشرفت اجتماعی، ثروت و طبقه اجتماعی.

 

شخصیت های کتاب

پیپ

قهرمان داستان و راوی آرزوهای بزرگ، پیپ، داستان را به عنوان پسری یتیم آغاز می کند که توسط خواهر وخواهر شوهرش در کشور کنت، در جنوب شرقی انگلیس بزرگ می شود. پیپ ذاتی پرشور، عاشقانه و تا حدی غیرواقعی دارد و بیش از آنچه که منطقی است برای خود می خواهد. پیپ همچنین وجدانی قدرتمند دارد و عمیقا می خواهد خود را از نظر اخلاقی و اجتماعی بهبود بخشد.

استلا

بخش جوان و زیبای خانم هاویشام، استلا آرزوی دست نیافتنی پیپ در طول رمان است. پیپ او را عاشقانه دوست دارد، اما گرچه گاهی اوقات به نظر می رسد استلا هم او را دوست می دارد، اما معمولاً سرد، بی رحم و بی علاقه است. هنگامی که آنها با هم بزرگ می شوند، او بارها به پیپ هشدار می دهد که قلب ندارد.

خانم هاویشم

خانم هاویشام پیرزنی ثروتمند و عجیب و غریب است که در یک خانه بزرگ به نام خانه ساتیس در نزدیکی روستای پیپ زندگی می کند. او اغلب دیوانه به نظر می رسد، با لباس عروسی در خانه اش می چرخد، خود را با ساعتهایی که روی بیست دقیقه به نه ساعت متوقف شده اند، محاصره می کند. خانم هاویشام در دوران جوانی، دقایقی قبل از عروسی اش توسط نامزد خود مورد آزار قرار گیرد و اکنون علیه همه مردان است. او عمداً استلا را به عنوان ابزار انتقام خود تربیت می کند و او را برای شکستن قلب مردان تعلیم می دهد.

ابل مگویچ (Abel Magwitch)

مگویچ که یک جنایتکار ترسناک است، در ابتدای داستان از زندان فرار می کند و پیپ را در قبرستان ملاقات می کند. مهربانی پیپ تأثیر عمیقی بر او می گذارد و متعاقباً او ثروت خود را وقف پیپ و استفاده از آن برای اعتلای او به یک طبقه اجتماعی بالاتر می کند. او به خیر مرموز پیپ تبدیل می شود و از طریق وکیل جگرز، هزینه تحصیلات پیپ و زندگی مجلل پیپ را در لندن پرداخت می کند.

جو گارگی

شوهر خواهر پیپ، آهنگر دهکده، جو به خاطر عشق به پیپ در کنار همسر متجاوز و بد دهن خود (خانم جو) می ماند. حسن و آرامش جو باعث می شود او یکی از معدود افراد کاملاً دلسوز داستان باشد

 

دیگر شخصیت های کتاب

  • جاگرز
  • هربرت پاکت
  • ومیک
  • و...

آرزوهای بزرگ

 

رمان های متاثر از آرزوهای بزرگ

رمان دیکنز بر تعداد زیادی از نویسندگان تأثیر گذاشته است. به عنوان مثال رمان سو رو به نام استلا: آرزوهایش (Estella: Her Expectations)، زندگی درونی استلا را که مجذوب شخصیت خانم هاویشام شده است، کاوش می کند.

هاویشام (Havisham): کتابی از رونالد فریم که تصوری از زندگی خانم کاترین هاویشام از کودکی تا بزرگسالی را نشان می دهد.

 فصل دوم کتاب خانه های ادبی (Literary Houses) اثر روزالیند آش که داستان خانم هاویسام را با جزئیاتی درباره ماهیت و ساختار خانه ساتیس (Satis) و تصورات رنگی خانه در داخل بیان می کند.

 دوشیزه هاویشام همچنین نقش اصلی کتاب گمشده در یک کتاب خوب (Lost in a Good Book) است. این رمان که اثر جاسپر فورد است، رمانی فانتزی است که یک نقیضه از خانم هاویشام است. این کتاب جایزه Dilys Award را در سال 2004 از آن خود کرد.

 

سخنانی در تجلیل این کتاب

  • Richly comic and immensely readable. 

 با طنزی غنی و فوق العاده خواندنی

Barnes & Noble

 

  • No story in the first person was ever better told. 

 هیچ داستانی با زاویه دید اول شخص، بهتر از این داستان روایت نشده است

penguin random house

 

  • It reflects its author's restless, rummaging imagination. 

 این اثر، نشان دهنده ی قوه ی تخیل همیشه در حال خروش و شگفت انگیز نویسنده است

The guardian

اقتباسات سینمایی این رمان

مانند بسیاری دیگر از رمان های دیکنز، آرزوهای بزرگ بارها روی صفحه سینما یا تلویزیون رفته و برای صحنه اقتباس شده است. فیلمی که در سال 1946 از روی این رمان ساخته شد، بیشترین امتیاز را به دست آورد. داستان این رمان اغلب روی صحنه می رود و کمتر به صورت فیلم موزیکال تولید می شود. در نمایش صحنه ای 1939 و فیلم 1946 که از آن تولید شد، خبری از شخصیت اورلیک نبود و داستان جایی به پایان می رسید که شخصیت ها هنوز جوان بودند. شخصیت اورلیک در بسیاری از اقتباس های تلویزیونی ساخته شده حذف شده است.

چارلز دیکنز آرزوهای بزرگ

 

نتیجه گیری

آرزوهای بزرگ سطوح مختلفی را مورد بررسی قرار می دهد. متنی انتقادی از جامعه زمان ویکتوریا است. با این حال، شاید مهمترین پیام آن جستجوی هویت واقعی باشد. در طی رمان، پیپ متوجه می شود که "انتظارات زیاد" او - موقعیت اجتماعی و ثروت - به اندازه وفاداری و شفقت مهم نیستند. آرزوهای بزرگ به دلیل اینکه آمیزه ای از طنز، رمز و راز و فاجعه است، مورد توجه قرار گرفت. در پایان داستان، قرار نبود پیپ و استلا دوباره به هم برسند، اما دیکنز متقاعد شد که پایانی شادتر برای این شاهکار بنویسد.

وبسایت کتابچین، مرجع کتاب الکترونیکی، این شاهکار دیکنز را با ترجمه خانم ندا ترابی از نشرویکتورهوگو ارائه می دهد. می توانید با مراجعه به این وبسایت و دانلود این کتاب به دنیای کوچک پیپ قدم بگذارید و سفری هیجان انگیز را تجربه کنید.

Great Expectations

ویکی پدیای آرزوهای بزرگ

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A2%D8%B1%D8%B2%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF

 

 

به قلم نگار تورانی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

ویدئوهای مرتبط با کتاب

تریلر فیلمهای ساخته شده از این کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
Araam Salimi

perfect ????

1402-04-19

.میلاد حمزه خانی

کتاب خیلی مفیدیه ایشالا که باعث پیشرفت همه ما بشه تو زندگی

1402-02-03

سیدعلیرضا

آرزوهای بزرگ از بهترین آثار دیکنز است و شاید شهرت دیکنز مدیون همین رمان باشد. ماجرایی جالب و جذاب که از زبان پسر بچه ای به نام پيپ بیان میگردد و تا سن 35 سالگی او ادامه پیدا می‌کند. پیپ با خواهر و شوهرخواهر آهنگرش زندگي مي‌كند ......ادامه داستان را باید خودتان بخوانید و از آن لذت ببرید

1400-09-10

manije

اثر اصلی و کاملش حدود 600 صفحه است!!!

1400-08-19

محمدرضا

این کتاب خیلی سانسور داره، این رمان به طور کامل بیش از ۷۰۰ صفحه دارد اما متاسفانه در این نسخه فقط ۱۴۵ صفحه است!

1400-08-12

مانی زوجی

خوب بود قشنگه من اولیورتوییستم خوندم انم خوب بود

1400-06-28

حمید رضوی

کجاش جذابه...بچگانه و تینیجری هست

1400-05-23

azita

خلاصه کتاب بود و متن کامل نبود ولی بازم خوب بود

1400-05-12

ابوالفضل لشکری

برای کسانی که میخواهند داستان نویسی کنند مفیده

1400-04-14

علی اصغر نامزد

ترجمه روان و خوبی داشت

1400-04-07

فهیمه کلامی

شخصیتهای زیادی توش به کار رفته یک مقدار باید حوصله به خرج بدین

1400-03-01

رضا زارعی

عالی حرف نداره

1400-02-13

احسان سالم زاده

پرماجرا بود و جذاب

1400-02-13

ویدا احسانی

فکر میکنم کتاب خلاصه شده ولی بازم خوب بود

1400-02-13

فرهاد

خوب

1398-12-10

برچسب ها