×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
آوای وحش

دانلود کتاب آوای وحش

آوای وحش
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : آوای وحش

نویسنده : جک لندن

ناشر : عصر اندیشه

مترجم : محمد همت خواه

تعداد صفحات : 59 صفحه

شابک : 978-600-5550-14-6

تاریخ انتشار : 1391

رده بندی دیویی : 813/52

دسته بندی : داستان های کوتاه, کمیک بوک

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 10000 تومان


معرفی کتاب

"آوای وحش"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (The Call of the Wild) اثری از جک لندن (Jack London) می باشد که با ترجمه ای از محمد همت خواه، توسط انتشارات عصر اندیشه منتشر شده است.
آوای وحش از رمان های  مشهور جک لندن می باشد که مرتبه اول در سال ۱۹۰۳ منتشر شد. روایت این رمان در مورد "باک" سگ محبوب یک قاضی است که در دوران هجوم جویندگان طلا و بر اثر اتفاقاتی سر از محیط خشن کلوندایک در می آورد. باک سگی است که از محیط انسان ها به دنیای وحش پا می گذارد. منتقدین این رمان را به همراه رمان سپید دندان "رمان های سگی" جک لندن نامیده اند. رمان آوای وحش یکی از تأثیر گذارترین رمانهای جک لندن محسوب می شود.
جک لندن، نویسنده آمریکایی داستانهای ماجراجویانه، در سال 1876 در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا به دنیا آمد. زندگی فقیرانه او در کودکی درسهای سختی را به او آموخت. جک لندن در سن 14 سالگی ترک تحصیل کرد و در شغلهای مختلفی که در ارتباط با دریا بود کار کرد، از دزدیدن صدف خوراکی گرفته تا به عنوان مامور گشت دولتی ماهیگیرها. او به عنوان یک ملوان به ژاپن رفت، سپس برای دیدن کشورش بازگشت و به صورت یک آدم آواره که قاچاقی سوار قطار می شد بارها دستگیر و زندانی شد. لندن برای پیدا کردن طلا در سال 1897 به کلوندایک آلاسکا رفت. اگرچه او بدون پول بازگشت، اما این سفر نقطه عطفی در زندگی او شد. تجربه های او اساس ماجراهای داستان هایی را فراهم نمود و کتابهای او جزو پرفروش ترین کتابها شد. لندن نزدیک پنجاه داستان در 17 سال نوشت. قهرمانان جسور داستانهای او چه حیوانات و چه انسانها، علیه نیروهای طبیعت و علیه خودشان مبارزه می کردند. جک لندن در سال 1916 درگذشت.

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

تفسیر  وتحلیل رمان آوای وحش:

رمان آوای وحش از جک لندن نویسنده آمریکایی می باشد . انتشار این رمان در سال ۱۹۰۳ می باشد . جک لندن در این رمان داستان “باک” سگ اهلی یک قاضی را به تصویر می کشد که در پی ماجراهایی سر از محیط خشن و بی رحم کلوندایک درمی آورد. این رمان تأثیرگذارترین رمان جک لندن محسوب می شود...

مبارزه، خشونت و بقا سه رکن زندگی است که جک لندن در نوشته هایش به آنها می پردازد.آوای وحش نخستین کتاب جک لندن است که نویسنده به تکامل زیست شناسانه و قدرت قاهر محیط ایمان دارد.

باك، سگ درشت هيكل و زيبايي است كه در خانه يك قاضي زندگي مي­كندکه ایم سگ بعد از مدتي به صورت مخفيانه توسط باغبان منزل فروخته مي­شود تا راهي قطب شده تا به سورتمه كشي مشغول شود . زندگي خشن قطب براي سگ  كه در تمدن بزرگ شده، دشوار است ولي باك تمام تلاشش را براي همرنگ شدن با محيط می كند.سرنوشت، باک را از محیط انسان ها به دنیای وحش می آورد. آن هم در شرایطی که مردم حریصانه به دنبال پیدا کردن طلا هستند

آوای وحش  که به زندگی حیوانات در دل طبیعت می پردازد حاصل تجربیات نویسنده از زندگی در قطب شمال می باشد.

نویسنده که این رمان را در مدت سی روز جان کندن نوشت و  شخصیت سگ را  از درون دید و عشق و دلبستگی او به انسان را به نمایش گذاشت همچنین این رمان که از قدرت تخیل نویسنده برآمده است به صورت زیبا فضا سازی شده.

باک به محض اینکه از مزرعه قاضی دزدیده می شود ،به قانون جدیدی در زندگی پی می برد. این قانون که کاملابا قانون عشق و محبت که یاد گرفته بود، تفاوت دارد. جک لندن این قانون جدید را ، قانون چماق و دندان می نامد که به خوبی نشان می دهد بر اساس این قانون ، تنها شایسته ترین ها زنده می مانند. طبق این قانون،  ارباب کسی  می باشد که از همه قوی تر باشدکه می تواند کنترل کند و ضعیف ترها مجبورند از همه چیز اطاعت کنند. در غیر این صورت کشته می شوند. باک توانست خیلی سریع به این قانون پی ببرد و خود را با آن وفق  دهد. یکی از عناصر کلیدی داستان خو گرفتن می باشد .باک با تمام تلاش نشان  می دهد که قوی ترین، شجاع ترین فرد گروه است. که در نبرد بی رحمانه برای بقا زنده می ماند. چیزی که باک را میان آدم ها نگه داشته بود عشق او به صاحب مهربانش بود...

   لندن فردی جبرگرا بود. یعنی معتقد بود که زندگی بر اساس عواملی همچون وراثت و محیط شکل می گیرد و غیرقابل تغییر است. این باور در این رمان به خوبی  دیده می شود. باک تا زمانی که در مزرعه میلر زندگی میکرد، یک سگ اهلی خوب باقی ماند. غریزه های اصلی او پنهان بود وهیچ گاه فرصت بروز پیدا نمی کرند به این دلیل که  محیط اجازه چنین چیزی را نمی دهد. ولی باک با وارد شدن به  یک محیط تازه به سرعت تغییر می کند که دیگر قابل تشخیص از آن حیوان رام اهلی، نیست. این محیط است که شخصیتش را شکل می دهد. وراثت هم به عنوان  نقش مهمی در این تغییر و تحول بازی می کرد. دلیل این که باک این قدر خوب می تواند خود را با شرایط تازه وفق دهد وجود ویژگی های مهمی همچون غریزه قوی تر برای بقا که از نیاکانش به ارث برده است.

 

call of the wild

 

این رمان هم درباره سگ هاست و هم  درباره ارتباطات آن ها با انسان ها می پردازد.  این ارتباط ها که در حال تغییر هستند  به گذشته ای خیلی دور مربوط می شود. باک در طول زندگی خود انواع ارتباطات مختلف با انسان ها را تجربه می کند.مثال هایی از این ارتباط : ارتباط او و قاضی میلر یک ارتباط مبنی بر احترام و همراهی دو طرفه است.  همراهی باک با پسر قاضی هنگام شکار بیش تر به ارتباطات کاری اهمیت می دهد. بودن باک  در کنار نوه های قاضی بیش تر به دنبال محافظت از آن هاست. این نوع ارتباط ها بیش تر متکی بر این واقعیت می باشد که انسان ها قوی تر هستند و باک باید از آن ها اطاعت کند.

 گونه ی دیگر ارتباط در کنار چارلز و هال است که ارتباط بین انسان و سگ به پایین ترین سطح خود می رسد که باعث بی رحمی و سوءاستفاده از قدرت می شود. این افراد هیچ درکی از نیازهای سگ خود ندارند که این باعث فشار و سختی های بیش تر به  حیوانات می شود. ورود جان ترنتن است  که باک او را ارباب ایده آل می داند که ارتباط بین انسان و سگ به بالاترین درجه می رسد  باک این بار عشقی را تجربه می کند که در زندگی اش هرگز  ندیده است.... 

به قلم: نفیسه علیزاده

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

ویدئوهای مرتبط با کتاب

تریلر فیلمهای ساخته شده از این کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
مجید دارا

یکی از بهترینهای نویسنده معروف جک لندنه

1400-10-07

آیلار ناظمی

کتابای کمیکو دوس دارم

1400-10-05

fahime

تینیجری هستش

1400-09-10

برچسب ها