×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب صوتی از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
اتاق

دانلود کتاب صوتی اتاق

اتاق
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
خرید کتاب صوتی
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
افتخارات
نقد و بررسی

نام کتاب صوتی : اتاق

نویسنده : اما داناهیو

ناشر صوتی: آوانامه دانش گستر

ناشر: آموت

مترجم : علی قانع

گوینده : آنالی طاهریان

زمان کل : 12 ساعت و 45 دقیقه

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان های آموزنده, داستان و رمان صوتی

نوع کتاب : صوتی

قیمت نسخه الکترونیک : 96000 تومان


معرفی کتاب

"اتاق"
 رمان اتاق با عنوان اصلی (Room) اثری از اما داناهیو (Emma Donoghue) می باشد که با ترجمه ای از علی قانع با صدای آنالی طاهریان، توسط انتشارات آوانامه به صورت رمان صوتی منتشر شده است.
رمان اتاق از پر فروش ترین کتاب های نیویورک تایمز می باشد. همچنین برنده جایزه اورنج انگلیس 2011 ؛ نامزد نهایی جایزه ادبی بوکر سال 2010 ؛ برنده جایزه ادبیات معاصر کشورهای مشترک المنافع و نویسنده برتر رمان ایرلند 2011 می باشد.
رمان انگلیسی اتاق که در سال 2010 توسط نویسنده ایرلندی - کانادایی بر اساس یک واقعیت نوشته شده است داستان زندگی پسر پنج ساله ای به نام جک می باشد که همراه مادرش در یک اتاق اسیر شده است. این داستان بر اساس واقعیت زندگی دختری نوشته شده است که پدرش او را به مدت 24 سال در یک اتاق حبس کرده بود و از او صاحب فرزند شده بود.

داستان از منظر آخرین فرزند اوست که در زمان فاش شدن این داستان پنج سال داشت.

می توانید به بخشی از رمان صوتی اتاق در نسخه نمونه کتاب گوش فرا دهید.

 

فهرست مطالب
# عنوان زمان
1 فصل اول - قسمت اول 00:22:33
2 فصل اول - قسمت دوم 00:21:53
3 فصل اول - قسمت سوم 00:20:32
4 فصل اول - قسمت چهارم 00:22:25
5 فصل اول - قسمت پنجم 00:30:36
6 فصل دوم - قسمت اول 00:19:57
7 فصل دوم - قسمت دوم 00:13:28
8 فصل دوم - قسمت سوم 00:27:16
9 فصل دوم - قسمت چهارم 00:34:01
10 فصل دوم - قسمت پنجم 00:22:11
11 فصل سوم - قسمت اول 00:30:24
12 فصل سوم - قسمت دوم 00:28:17
13 فصل سوم - قسمت سوم 00:23:34
14 فصل سوم - قسمت چهارم 00:21:45
15 فصل سوم - قسمت پنجم 00:30:42
16 فصل چهارم - قسمت اول 00:28:10
17 فصل چهارم - قسمت دوم 00:23:30
18 فصل چهارم - قسمت سوم 00:21:33
19 فصل چهارم - قسمت چهارم 00:21:15
20 فصل چهارم - قسمت پنجم 00:32:49
21 فصل چهارم - قسمت ششم 00:22:55
22 فصل چهارم - قسمت هفتم 00:16:53
23 فصل چهارم - قسمت هشتم 00:25:09
24 فصل چهارم - قسمت نهم 00:25:28
25 فصل پنجم - قسمت اول 00:28:06
26 فصل پنجم - قسمت دوم 00:27:19
27 فصل پنجم - قسمت سوم 00:22:26
28 فصل پنجم - قسمت چهارم 00:24:18
29 فصل پنجم - قسمت پنجم 00:28:36
30 فصل پنجم - قسمت ششم 00:20:00
31 فصل پنجم - قسمت هفتم 00:27:26
  • جزء پر فروش ترین  کتابهای نیویورک تایمز
  • برنده جایزه اورنج انگلیس 2011
  • نامزد نهایی جایزه ادبی بوکر سال 2010
  • برنده جایزه ادبیات معاصر کشورهای مشترک المنافع 
  • نویسنده برتر رمان ایرلند 2011

نقد و بررسی رمان اتاق

چکیده داستان

جک پسر بچه ای 5 ساله است که همراه مادرش در اتاقی محبوس است و خواننده کتاب نیز این حبس را با او شریک می شود و دیدی کاملا شبیه دید جک پیدا می کند چرا که جک از ابتدای تولدش در این اتاق بوده و از آن خارج نشده است، مادر او برایش برنامه روزانه چیده است ورزش، زمان رقص و آواز، درس خواندن و...کودک چون با هیچ کس دیگری به جز مادرش در ارتباط نیست گویی با اشیا بی جان اتاق ارتباط برقرار کرده و برای هرکدام اسامی در نظر گرفته است. این داستان براساس زندگی واقعی دختری می باشد که 24 سال توسط پدرش در اتاقی زندانی بوده و به او تجاوز میکرده است و این پسر حاصل این تجاوز می باشد.

 

نگاهی برزندگی نویسنده

اما داناهیو در سال ۱۹۶۹ در دوبلین متولد شد. او کوچکترین فرزند خانواده بوده و پدرش دنیس داناهیو منتقد ادبی آکادمیک بود. داناهیو مدرک دکترای زبان انگلیسی خود را از دانشگاه گرتون کالج کمبریج دریافت کرده است. اقامتش در کمبریج و حضور در جمع های زنانه ، دستمایه خلق مجموعه داستان های کوتاه وی با نام «خوش آمدید» گردید. پایان نامه داناهیو نیز بر پایه روابط میان زنان و مردان در ادبیات عامه سده ۱۸ میلادی می باشد.کتاب اتاق وی در ایران شهرت بسیاری پیدا کرد و ترجمه های زیادی برآن رفت ازجمله :

  • اتاق، علی قانع، تهران: نشر آموت، پاییز ۱۳۹۰
  • اتاق، محمد جوادی، (ویراستار:) اعظم کیان افزار، تهران: نشر افراز، پاییز ۱۳۹۰
  • اتاق، علی منصوری، تهران: نشر روزگار، پاییز 1392
  • اتاق، حکیمه مردانی، تهران: امیرکبیر، ۱۳۹۳

 

 

رمان اتاق چگونه شکل گرفت؟

اتفاق وحشتناک پرونده فریتزل اتریشی در سال 2008 مردم جهان را در بهت فرو برد. مردی که دختر خود الیزابت فریتزل را بیست و چهار سال در یک اتاق حبس کرد و بارها به او تجاوز نمود.  هفت فرزند نتیجه این تجاوزات بود، که بیشتر آن ها بخاطر وضعیت نامناسب فوت شدند.

این اتفاق خود زمینه ساز پرشدن تیترها و متون جراید و صفحات ادبی جهان شد، از جمله کسانیکه تحت تاثیر این واقعه تاسف بار قرار گرفت و قلم خود را تکان داد اما داناهیو بود. او با الهام از این حادثه، رمانی را خلق می کند که درمدت زمان کمی پس از انتشار به زبان های مختلف دنیا ترجمه شده وبه فروش بسیار بالایی دست پیدا میکند . با توجه به الهامی که نویسنده از یک داستان دلخراش گرفته ممکن است دربرداشت اول، کتاب را در دسته کتابهای جنایی قرار دهید اما این چنین نیست و کتاب در ژانر درام و احساسی می باشد و گویی فلسفه نیز با آن آمیخته شده است.

خود نویسنده معتقد است که این اتفاق صرفاً برای او یک منبع الهام بخش برای ایجاد یک اثر ادبی بوده است.

 

رمان اتاق

 

 

نقد کتاب

زندگی انسانها به صورت طبیعی خود سراسر از اتفاقات و حوادثی هست که روند معمولی و طبیعی را بهم میریزد و باعث می شود انسان در طول مسیر زندگی با نوسانات و چالشهایی روبرو شود، اما بعضی از آنها علاوه بر این اتفاقات، خود نیز دست به اقداماتی میزنند که خارج از عرف بوده و بعداز اینکه فاش می شوند و همگان ازآن مطلع می شوند انگشتها بر لبها باقی می ماند.رمان اتاق نیز یک نمونه از این حوادث نامتعارف را به گونه ای زیبا شرح داده و حیرت وتعجب ما را وا میدارد.

داستان به سه قسمت تقسیم شده بخش اول مربوط به دوران اسارت مادر و کودک در اتاق می باشد، که به روابط ، احساسات و عواطف بین مادرو فرزند می پردازد، بخش دوم که حول محور فرار این دو از اتاق میچرخد و بخش سوم به حضور کودک و مادر در دنیای بیرون از اتاق و رهایی اشاره کرده است.

تصویر سازی محیطی که کودک در آن زندگی میکند به زیبایی توسط نویسنده در این کتاب بیان شده است، او با وصف مواردی مثل مسیری که کودک در آن می دود، بازی هایی که انجام می دهد و... محیط پیرامون اورا برای ما شرح می دهد که می توان آنرا به روشنی تجسم کرد.

راوی داستان خود کودک است و این باعث می شود شما با قرار گرفتن در جای او دیدی را داشته باشید که او دارد یعنی همان دیدی که او از جهان بیرون از اتاق ندارد و تمام زندگی را محدود به بازیها، وسائل و ارتباط با مادر خود می داند.

شاید این اتاق برای مادر جک یک زندان باشد و او برخلاف میل و خواسته خود در این اتاق زندانی شده اما جک به هیچ عنوان از محبوس بودن در این اتاق ناراضی نیست چرا که هنوز دنیای بیرون را ندیده و تصوری از آن ندارد و حتی این اتاق را یک محل امن برای خود می پندارد. شاید این موضوع برای همه ما اتفاق افتاده باشد که مثلا به یک تفریح که هنوز طعم آنرا نچشیده باشیم زیاد رقبتی نشان نمی دهیم اما وقتی یکبار آنرا تست میکنیم دیگرنمی توانیم ازآن دل بکنیم. شاید این رضایت جک از اتاق نیز همین باشد چون هنوز دنیای بیرون و جاذبه های آن را درک نکرده و تصوری ازآنها ندارد نیازی به خروج از اتاق در خود حس نمی کند.

گاردین درباره رمان اتاق می گوید: اتاق به جز اینکه قلب را به درد می آورد روح را نیز به چالش می کشد.

همچنین منتقد روزنامه نیویورک تایمز تشبیه زیبایی را برای اتاقی که کودک درآن زندگی میکند به کار برده است. او اتاق را به یک رحم تشبیه کرده است رحمی بزرگ که تمام ویژگیهای رحم طبیعی یک مادر را جهت آماده سازی طفل برای ورود به جهان واقعی دارد.

در ابتدای داستان متوجه میشویم که مادر هنوز به فرزند خود که 5 ساله شده شیر می دهد و با اینکه قصد دارد اورا از شیر بگیرد اما تصمیم خود را عملی نمی کند شاید بتوان گفت این حرکت او بخاطر ابقا و محکمتر شدن رابطه فرزند و مادری باشد رابطه ای که فراتر از یک رابطه دونفره هست چرا که مادر برای کودک به منزله تمام جامعه هست چون تا بحال شخصی غیر از اوراندیده و با کسی غیر او رابطه نداشته است.

مرحله دوم و سوم داستان (خطر اسپویل شدن...اگر تمایل ندارید این قسمت را مطالعه نکنید) مربوط می شود به خروج مادر و فرزند از اتاق، مادر با تدابیری که می اندیشد با کمک کودک خود از اتاق فرار میکنند اما به دلیل ضعف جسمی و روحی ای که دارند با مشکلاتی در جامعه روبرو می شوند که بهتر است شرح آنرا خودتان مطالعه نمائید.

تمرکز نویسنده بر روی عواطف، رابطه ها و احساسات میان فرزند و مادر در این اتاق می باشد حتی شخصیت منفی داستان که مردیست بنام نیک در لابلای متون رفت و آمدی می کند ولی بر روی شخصیت او پردازشی رخ نمی دهد و شما با توجه به مطالب نمی توانید او را آنالیز کنید و یا مورد قضاوت قرار دهید.

 

صفحه ویکی پدیای رمان اتاق

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%82_(%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86)

 

افتخارات رمان

اتاق از پرفروشترینهای نیویورک تایمز می باشد و در سال 2011 برنده جایزه اورنج انگلستان شد.همچنین در سال 2010 نامزد جایزه ادبی بوکر شد، از جوایز دیگر این کتاب می توان به جایزه ادبیات معاصرکشورهای مشترک المنافع اشاره کرد.

اما داناهیو نویسنده کتاب، در سال 2011 به عنوان نویسنده برتر ایرلند شناخته شد.

 

اقتباس ها

درسال 2015 فیلمی با همین نام و به کارگردانی لنی آبراهامسون ساخته شد این فیلم محصول مشترک کانادا، جمهوری ایرلند، ایالات متحده آمریکا و بریتانیا می باشد. فیلمنامه را اما داناهیو نویسنده کتاب به رشته تحریر درآورده است.بازیگرانی چون بری لارسون، جیکوب ترمبلی، جوآن آلن، ویلیام اچ میسی، مگان پارک، شان بریدجرز، کاس انور، آماندا بروگل در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.فیلم براساس نظرسنجیهای معتبری که صورت گرفته از محبوبیت فوق العاده ای برخورداراست و همچنین یکی از 250 فیلم برتر تاریخ سینمای جهان محسوب می شود.

فیلم اتاق در هفتاد و سومین مراسم گلدن گلوب در دو زمینه بهترین بازیگر نقش اول درام (بری لارسون) و بهترین فیلمنامه نامزد بود که توانست جایزه بهترین بازیگر نقش اول را کسب کند. همچنین در هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار فیلم، در چهار حوزه از جمله بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه اقتباسی، نامزد کسب جایزه اسکار شد و موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای بری لارسون شد.

 

رمان اتاق

 

 

در آخر از شما دعوت میکنم تا این رمان زیبا را که دامون آذری آنرا ترجمه کرده و انتشارات آموت آنرا به  چاپ رسانده است را به صورت صوتی با صدای آنالی طاهریان گوش فرادهید.این کتاب صوتی توسط نشر آوانامه تهیه شده و در کتابچین در دسترس شما قرار گرفته است.

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

خرید کتاب صوتی

تریلر فیلمهای ساخته شده از این کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
Rasha Fl

من خیلی خوشم اومد ممنونم ازتون

1401-04-31

touri

کتاب قشنگی بود و صدای خانم طاهریان زیباترش کرده بود

1400-10-06

واثقی

روایت یک جوجه هست که هنووز سر ازتخم بیرون نیاورده و خوب از دنیای واقعی خبری نداره...

1400-09-28

saeed.beigi

من کتابو بیشتر دوس داشتم فیلمش زیاد برام جذاب نبود

1400-09-21

حسین خنجری

این کتاب براساس یک داستان واقعی هست واین اشک ادمو در میاره

1400-09-13

reza.jahani

جذاب و شنیدنی با روایتی جالب از یک کودک

1400-08-30

بنیامین صباحی

کتابش از فیلمش کامل تر بود البته طبیعی هم هست چون فیلم اقتباس هست

1400-08-15

باران

عالی بود هم کتاب هم فلمش

1400-07-14

mansure

حتما بعداز شنیدن کتاب نقدشم همینجا بخونین بعدشم فیلمشو ببینین

1400-07-11

haniye

کتاب قشنگی بود با روایت یک کودک...خیلی چیزا براگفتن داره

1400-06-30

ربابه مریوانی

شاید اوائل کتاب یکم براتون خسته کننده به نظر برسه ولی تحمل کنین برای اینکه توصیف اوضاع را خوب بفهمین نیازه بعد هیجان هم میاد وسط

1400-06-23

afshin.m.n

کتاب قشنگیه گوش کنین ...همچنین فیلمشم ببینین عالیه

1400-04-26

امیر زندیه

من فیلمشو دیدم خیلی قشنگ بود

1400-04-15

kamal

فیلمشو دیدم خوب بود ...دنیای اطراف یک کودک از نگاه خودش...قشنگ بود

1400-04-10

ملیکا گرزی

حوصله سربره

1400-03-31

برچسب ها