×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
اسلوب های اندیشه ورزی - برای تجزیه و تحلیل داده های تحقیق کیفی

دانلود کتاب اسلوب های اندیشه ورزی - برای تجزیه و تحلیل داده های تحقیق کیفی

اسلوب های اندیشه ورزی - برای تجزیه و تحلیل داده های تحقیق کیفی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : اسلوب های اندیشه ورزی - برای تجزیه و تحلیل داده های تحقیق کیفی

نویسنده : ملیسا فریمن

ناشر : ماهواره

مترجمان : زهره غفاری جاهد, فاطمه بوالی, اقدس صفری

تعداد صفحات : 168 صفحه

شابک : 978-600-459-650-3

تاریخ انتشار : 1398

رده بندی دیویی : 42/001

دسته بندی : کتابهای روانشناسی

نوع کتاب : PDF

قیمت پشت جلد : 21000 تومان

قیمت نسخه الکترونیک : 6000 تومان


معرفی کتاب

"اسلوب  های اندیشه ورزی برای تجزیه و تحلیل داده های تحقیق کیفی"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (Modes of thinking for qualitative) اثری از ملیسا فریمن (Melissa Freeeman) می باشد که با ترجمه ای از زهره غفاری جاهد، فاطمه بوالی و اقدس صغری توسط انتشارات ماهواره منتشر شده است.
بازاندیشی- عملی که ذهن و جسم را در لحظه «ساختن چیزی» به هم پیوند می دهد-بعنوان یک عمل تجربی، فیزیکی، مادی و تجسم یافته به حالت تعلیق در می آید. پرسش «من نمی توانم آنجا بروم» در اینجا مطرح نیست، بلکه پرسش کار خلق الساعه، خیال پردازانه و خلاقانه با ایده «من میتوانم اینجا، آنجا، همه جا بروم» مطرح است. و همچنین این سئوال مطرح است که چه اتفاقی خواهد افتاد اگر آنجا بروم؟ این کار را انجام دهم؟ این حرف را بزنم؟ خلق کردن، ارتباطی با محدود کردن ندارد، بلکه با نامحدود بودن پیوند دارد. معرفی کتابی درباره اندیشه ورزی تجزیه و تحلیلی با نقل قولی از صاحب نظر تئاتر جنبش زنان یعنی ایلین استون درباره نیاز به تعلیق بازتاب و بازاندیشی بمنظور اندیشه ورزی خیال پردازانه شاید عجیب بنظر برسد، اما این کار به مولف کمک کرده است تا مستقیما به موضوعی بپردازد که بنظر او چالش محوری پیش روی آن گروه از افرادی است که به کار تدریس و یادگیری تحقیق کیفی اشتغال دارند. ما چگونه به ره یافت های تجزیه و تحلیلی بیشماری که توسط محققان کیفی استفاده می شود معنا ببخشیم تا اندیشه ورزی خود را وسعت داده و طرح های تحقیق را که فراتر از محدوده های رشته های علمی گوناگون ما میروند در خیال آوریم؟ به اعتقاد مولف لازمه این کار، اندیشه ورزی بگونه ای متفاوت درباره رابطه نظریه و عمل است؛ یعنی جایگزین کردن ایده وجود یک راه درست برای انجام مطالعه تحقیقی-که فرض را بر این میگیرد که به محض شناسایی راه درست، تنها کاری که باید کرد دنباله روی از آن است- با ایده مفهوم سازی تحقیق بصورت طرحی که باید ساخته شود؛ ره یافتی که دربردارنده بازبینی و اندیشه ورزی مجدد است و معرفی منابع نظری و عملی متعدد موجود را ضروری می سازد.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
"از نظر نظریه پردازانی چون فریر، گفتگو روشی را فراهم می کند تا انسانها بتوانند در فرایند دیالکتیکی نامگذاری و نامگذاری مجدد جهان وارد شوند. تنها از طریق گفتگو است که انسانها می توانند «آگاهی از آگاهی» را محقق سازند که به آنها کمک می کند تا فراتر از موقعیت خود پیش روند و فرایند مفهوم سازی موقعیت را از یک حد تا یک احتمال آغاز کنند. اعتقاد بر این است که چون تغییرات شناختی انسان در موقعت هایی اتفاق می افتند که نیروی مخالف تنش را ایجاد می کند، رویکردهای دیالکتیکی به دنبال ایجاد شرایطی برای نمایش گفتگوی همراه با اختلافات و تحقق «هم ادراکی» انتقادی است- که نشانه ضروری عمل یا کنش تحول آفرین است. تنها از طریق گفتگو بین دو نفر که تجارب مختلفی از مناسبات و روابط اجتماعی جدید دارند و مفاهیم مختلف از این که اشیا چگونه می توانند باشد است که انسان می تواند شروع به تغییر و تحول این روابط کند و مناسبانی صرفا اجتماعی تر را ایجاد کند. در این رویکرد، چشم اندازی مختلفی مورد قرار می گیرند، بالاخص آن افرادی که معتقدند در هنجارها و عملکردهای اجتماعی برجسته به حاشیه رانده شده اند، اذیت شده اند، یا خاموش بوده اند."

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات ماهواره

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها