×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
انتخاب جنسیت پسر یا دختر و مراقبت های بارداری

دانلود کتاب انتخاب جنسیت پسر یا دختر و مراقبت های بارداری

انتخاب جنسیت پسر یا دختر و مراقبت های بارداری
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : انتخاب جنسیت پسر یا دختر و مراقبت های بارداری

نویسنده : طاهره مختاریان

ناشر : نسل نو اندیش

تعداد صفحات : 48 صفحه

شابک : 978-964-412-156-2

تاریخ انتشار : 1385

رده بندی دیویی : 613/94

دسته بندی : خانواده و روابط اجتماعی, زنان و زایمان

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 45900 تومان


معرفی کتاب

" انتخاب جنسیت پسر یا دختر و مراقبت های بارداری " کتابی به قلم کارشناسی عالی مامایی ،  طاهره مختاریان می باشد که توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.

با وجود تکراری بودن جمله «مهم نیست بچه پسر باشه یا دختر، مهم اینه که سالم باشه» در سال‌های گذشته همیشه خانواده‌هایی وجود داشتند که در آرزوی داشتن فرزند پسر، خانواده‌ای چند نفره از دختران داشتند و البته بودند خانواده‌هایی که برعکس بودند. در این میان برخی از قدیمی‌ها هم توصیه‌هایی برای پسر یا دختردار شدن می‌دادند که اغلب مبنای علمی نداشت. با پیشرفت علم اما احتمال تعیین جنسیت فرزند پیش از بارداری، پررنگ و پررنگ‌تر شده است. با استفاده از علم تعیین جنسیت فرزند می‌توان درصد موفقیت برای رسیدن به جنسیت مورد نظر را افزایش داد. از این امر می‌توان در تشخیص برخی بیماری‌های ارثی که فقط در یک جنسیت نمایان می‌شوند، استفاده نمود؛ مثل بیماری هموفیلی که در جنس مذکر نمایان می‌شود و والدین برای این‌که فرزند مبتلا نداشته باشند، می‌توانند سعی کنند فقط فرزند مؤنث داشته باشند و بعضی مواقع که ژن بیماری روی جنس مؤنث نمایان می‌شود، والدین می‌توانند تلاش کنند صاحب فرزند پسر شوند...

فهرست مطالب

مقدمه    
بخش اول: توليدمثل و جنسيت فرزند    
بخش دوم: حاملگي و مراقبت‌هاي مربوط    
گفتار اول: بارداري و مراقبت‌هاي مخصوص بارداري    
گفتار دوم: تغييرات بدن در بارداري    
گفتار سوم: مشكلات موجود در بارداري    
گفتار چهارم: مراقبت‌هاي كلينيكال در زنان باردار    
گفتار پنجم: تغذيه در زنان باردار    
گفتار ششم: مراقبت‌هاي بارداري    
گفتار هفتم: دارو در دوران حاملگي    
گفتار هشتم: بيماري‌های دوران بارداري    
گفتار نهم: خونريزي در دوران بارداري    
بخش سوم:  زايمان    
گفتار اول: زايمان    
گفتار دوم: انواع زايمان    
گفتار سوم: مراقبت‌هاي بعد از زايمان    
بخش چهارم: شیردهی    
بخش پنجم: پیشگیری از بارداری    
بخش ششم. تمرینات بدنی بعد از زایمان جهت تناسب اندام   

انتخاب جنسیت پسر یا دختر و مراقبت های بارداری، اتفاقی شدنی

ازدواج  و تشکیل زندگی یکی از مهمترین و شیرین ترین مراحل و اتفاقاتی است که می تواند در زندگی هر کسی بیفتد. یکی از نتایج این تشکیل زندگی، ایجاد آمادگی برای یکی از مهمترین نقش های زندگی ، یعنی پدر یا مادر شدن است. بسیاری شاید هدفشان از ازدواج و زندگی داشتن فرزند باشد که البته این تفکر در زندگی چندان صحیح نیست. اما داشتن فرزند و بچه داری می تواند یکی از تجربه های ناب و جذاب زندگی باشد که تا آخر عمر همواره شیرین و شیرین تر می شود و کسی نمی تواند این نقش را از شما بگیرد. بچه داریو روش بزرگ کردن بچه از گذشته تا به امروز با تغییرات عمده ای همراه بوده است. این تغییرات از شیوه آموزش های مختلف تربیت فرزند تا نحوه ارتباط با او می تواند متغیر باشد. اما این تمام ماجرا نبوده و این تغییرات گستره بیشتری پیدا کرده. گستره ای که تا قبل از دوران تولد کودک می رسد و حتی می تواند به قبل از به وجود آمدن تخم ابتدایی او نیز گسترش یابد. در حقیقت علم با حس هیجان و چند عامل دیگر دست به دست یکدیگر دادند تا دست انسان حتی در انتخاب نوع جنسیت فرزند خود نیز باشد. این اتفاق به شکل تلفیقی از علم و تجربه رخ می دهد. البته به شکل آزمایشگاهی، آزمایش های موفقیت آمیز علمی صورت گرفته است که می تواند به صورت صد در صد جنسیت کودک را مشخص کند. اما روش هایی که امروزه کاربرد دارد. درصد خطایی را نیز همراه دارد که رفته رفته این درصد خطا کم و کمتر می شود. کتاب  انتخاب جنسیت پسر یا دختر و مراقبت های بارداری در حقیقت در تلاش است تا کمی این شیوه های نیمه علمی، نیمه تجربی را آموزش دهد تا کسانی که می خواهند جنسیت فرزند خود را از قبل مشخص کنند شانس خود را امتحان کنند. تا  حداقل در این مسیر دست روی دست نگذاشته باشند. اما یک سوال در اینجا این است که این کتاب برای چه کسانی می تواند مفید باشد؟

 

 انتخاب جنسیت پسر یا دختر و مراقبت های بارداری

 

کتاب انتخاب جنسیت پسر یا دختر و مراقبت های بارداری برای چه کسانی ؟

نیمه دوم کتاب که مربوط به مراقبت های بارداری است می تواند برای هر کسی مفید باشد. اما بحث اصلی ما بیشتر بر سر تعیین جنسیت فرزندان می باشد. این اتفاق شاید در ایران کمی غریب باشد و خانواده ها تمایل چندانی شاید به این اتفاق نداشته باشند. و این دوست نداشتن بیشتر ریشه مذهبی، سنتی دارد تا ریشه علاقه. چرا که بسیاری از خانواده ها هستند که تنها دلیل بارداری و زایمان آنها داشتن فرزند پسر یا دختر است و در این بین تعداد کودکانی به دنیا می آیند که از ابتدا خواسته نمی شدند و یک نوعی به زندگی تحمیل شده اند. از طرف دیگر در بسیاری از خانواده ها دیده شده است که یک نوع بیماری شیوع بیشتری دارد و فرزند این خانواده نیز به طبع احتمال درگیری به آن بیماری را دارد. اگر این بیماری ها به شکل جنسیتی بود. یعنی تنها مردان یا تنها خانم ها دچار این بیماری می شوند، راحت می توان با تغییر جنسیت کودک قبل از تولد، باعث شد که او از این بیماری دور بماند و به نوعی کودک خود را از این واقع دور کردیم. اما این ها تنها یک سری دلایل روتین و به روز در دنیا و ایرن می باشد. هر خانواده ای می تواند بر اساس هر دلیلی که صلاح می دانند این اتفاق را رقم بزنند.اما قسمت دوم کتاب نیز چندان جدا از قسمت اول نیست. گاهی ما تصور می کنیم کاری را اگر صورت دادیم نتیجه می دهد. در حالی که مهم تر از انجام آن کار مراقبت از آن است. درست مانند بذری که کاشته می شود که اگر مراقبت از آن نباشد در نهایت بذر و گیاهی نخواهیم داشت. بنابراین دانستن برخی مراقبت ها، به خصوص برخی مراقبت های تخصصی تر متناسب با تعیین جنسیت کودک می تواند بسیار مهم و مفید واقع شود و باعث شود خواسته ما به سر منزل مقصود برسد. از این رو این ویژگی مثبت کتاب می تواند بسیار مفید به فایده باشد.

 

کتاب انتخاب جنسیت پسر یا دختر و مراقبت های بارداری

 

یک نویسنده زن ایرانی

نکته مثبت و  بسیار جذاب این کتاب این است که نویسنده آن یک زن ایرانی است. دو نکته در این مفهوم وجود دارد. اولین این که نویسنده یک زن است می تواند زنان را به خوبی درک کند از آنجایی که عمل بارداری و زایمان کاری است که بانوان انجام می دهند و اگر قرار به تعیین جنسیت باشد این مادر است که باید اقداماتی را صورت دهد. بنابراین نویسنده اگر زن باشد می تواند درست تر و بهتر شرایط را درک کند. این درک شرایط از وضعیت جسمانی تا بسیاری موارد دیگر را شامل می شود. نکته جذاب و مهم دیگر این است که نویسنده ایرانی است و این یعنی با شرایط کشور ایران و جامعه آن آشناست و مخاطب ایرانی را به خوبی می شناسد و محدودیت ها را می داندو. از این رو در انتخاب شرایط و شیوه های معرفی شده در کتاب توانسته بسیار مناسب و متناسب عمل کند.


 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات نسل نو اندیش

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها