×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
اکسیر جوانی

دانلود کتاب اکسیر جوانی

اکسیر جوانی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : اکسیر جوانی

نویسندگان : مهمت آز, مایکل رویزن

ناشر : نسل نو اندیش

مترجم : هادی ابراهیمی

تعداد صفحات : 143 صفحه

شابک : 978-964-236-638-5

تاریخ انتشار : 1394

رده بندی دیویی : 613/25

دسته بندی : پزشکی, موفقیت و انگیزشی, تغذیه و رژیم غذایی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 49900 تومان


معرفی کتاب

" اکسیر جوانی" / رازهایی درباره سلامتی، شادابی جوانی و طول عمر
کتاب حاضر با عنوان اصلی (You, on a diet) اثری از مایکل اف رویزن (Michael F Roizen) و مهمت آز (Mehmet Oz) می باشد که با ترجمه ای از هادی ابراهیمی، توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.
این کتاب، حاوی نظرات و تجربیات بسیار دقیق دو جراح قلب معروف امریکایی به نام های دکتر مایکل رویزن و دکتر مهمت آز است که با هدف ارتقاء همگانی سلامت و سطح کیفی زندگی؛ همچنین پیشگیری از بیماریها، گردآوری و چاپ شده است. احتمال دارد این نظرات و تشخیص ها، مورد تایید سایر اعضای جامعه ی پزشکی قرار نگیرند که این اختلاف نظر حرفه ای، امری رایج و شایع است. شایان ذکر است که نویسندگان کتاب از جدیدترین و دقیق ترین تحقیقات و یافته  های علم پزشکی بهره جسته اند. بدون شک بسیاری از پزشکانی که اهل تحقیق و مطالعه ی آخرین اخبار و انتشارات تحقیقاتی دنیا نیستند با این نظرات موافق نخواهند بود.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" اغلب افرادی که از چاقی مرضی رنج میبرند، مبتلا به بعضی اختلالات ارثی هستند که ارسال پیام های پیچیده ی سیری از مغز که تحت کنترل هورمون های شیمیایی است را با مشکل مواجه میکند؛ بنابراین حتی هنگامیکه معده پر شده و باید احساس سیری کنند و از غذا دست بکشند، به خوردن ادامه می  دهند."

 

فهرست مطالب

سخنی با خوانندگان

مقدمه

مغزتان را سالم نگه دارید تا جوان بمانيد

قبلتان را دوست داشته باشيد

سيستم عصبی بدنتان را تقويت كنيد

سیستم ایمنی بدنتان را بیمه کنید

نفس راحت بكشيد

مراقب هورمون های بدنتان باشيد

يائسگی

دل و روده!

در آرزوی خواب بهتر

محافظت از اعضا تناسلی

دنيا را ببينيد!

فقط پوست و استخوان نباشيد

شنيدم! شنيديم!

بیمه نامه

زندگی نامه ی نویسنده ی اکسیر جوانی

دکتر محمت آز متولد سال 1960،  پزشک و متخصص قلب ترک تبار آمریکایی است که در کلیولند چشم به جهان گشوده است. این نویسنده با برنامه ی تلویزیونی دکتر آز مشهور شد و طرفداران زیادی را جذب کرد. از سال 2001 فعالیت خود را در دانشکده ی جراحی شروع کرد. از سال 2009 نیز برنامه تلویزیونی خود را روی آنتن برده است. کتاب های سلامتی و تناسب اندام با دکتر آز،  کتاب یک راهنمایی شخصی برای رژیم غذایی تو، اکسیر جوانی و دیگر آثار این پزشک با تجریه راه کارهای سلامتی را ارائه می دهند.

این اثر توسط دکتر محمت آز و دکتر مایکل رویزن خلق شده است.                                                   

 

نویسندۀ اثر اکسیر جوانی

 

نقد و بررسی اثر اکسیر جوانی

این کتاب گنجینه ی اسراری است که نظرات و تجربیات دو جراح ماهر آمریکایی به نام های دکتر مایکل رویزن و دکتر محمت آز، نهفته است. اهداف نویسندۀ این اثر، بالا بردن سطح کیفیت زندگی هم نوعان خود است و پیشگیری از بیماری هایی که امکان دارد خطرناک باشد.

تمرکز نویسنده گان بر روی این است که مطالبی را در این کتاب ارائه بدهند که بتواند کنترل بیماری های حاد مانند سرطان، بیماری های قلبی، بیماری های جنسی، سکته ی مغزی و... که اکثرا با بالارفتن سن ارتباط مستقیم دارند  برعهده بگیرد.

در واقع این کتاب خواننده را تشویق می کند که قبل از اینکه پیر بشود مقاومت بدن خود را افزایش دهد و فرایند پیری را کاهش دهد. نویسنده در این کتاب سن واقعی را آنچنان که ما تصور می کنیم بیان نکرده است. بلکه سن واقعی را سبک زندگی و عادات روزانه ی مربوط به سلامتی مشخص می کند. مورد جالبی که در این اثر به آن اشاره شده است تشخیص آلزایمر است. با گذشت زمان برخی افراد به دلیل اینکه اغلب موارد را فراموش می کنند حس بدی پیدا می کنند و فکر می کنند به گرفتار شدن بیماری آلزایمر نزدیک می شوند. در حالی که نویسنده بیان می کند که تشخیص این بیماری کار ساده ای نیست.

براساس نتایج و تحقیقات انجام شده نویسندگان ادعایی را بیان می کنند که شاید برای بانوان خوشایند باشد. پاسخ این سوال که؛ " آیا مغز زنان از بسیاری جهات قوی تر و باهوش تر از مردان است؟ " مثبت است. شواهدی است که این مسئله را اثبات می کند.

در این کتاب اشاره شده است به مهم ترین قسمت بدن یعنی قلب. بر اساس چندین آزمایش ساده خواننده تشویق می شود تا از سلامت قلب خود مطمئن شود. کنترل اعصاب و جلوگیری از استرس خود کمک بزرگی است برای آرامش قلب و روان.

 

سلامت قلب از توصیه های دکتر محمت آز

 

آنچه که قابل توجه است تاکید نویسنده به ذکر نام خداوند است. این باور در همه جای دنیا وجود دارد  که " با یاد خداوند دل ها آرام می گیرد". این شیوه می تواند استرس ها را کاهش دهد.

این کتاب آگاهی از خواص واکسن و کاربرد آن را ضروری می داند. برای برخی از بیماری های واگیر نیاز است از واکسن های مختلف استفاده کرد.

نویسنده به مشکلات کوچکی اشاره می کند که شاید هیچگاه برای خواننده سوال پیش نیامده بود. برای مثال التهاب سینوس ها، انواع آلرژی ها، ترش کردن معده که اکثر این ها علائم تنگی نفس را در خود دارد.

نویسنده از دشمن خطرناک که همان سیگار است و آسیب های جدی آن به ریه و قلب حرف میزند که شاید بارها و بارها خواننده در موقعیت هایی که ذکر می شود قرار گرفته است. با این حال باعث می شود مخاطب به صورت جدی در مورد سیگار و دود سیگار بیشتر فکر کند.

نویسنده در این اثر زندگی در خیابان ها و شهرهای بزرگ را پر خطر می داند.  همانطور که می دانیم زندگی در شهر های آلوده می تواند به طور جدی سلامتی را تحت تاثیر قرار دهد.

در اواسط کتاب خواننده با راههای مراقبت از بدن خود آشنا می شود. اینکه تغذیه ی نامناسب می تواند بدن را دچار بیماری های خطرناک بکند.

 

تغذیه ی سالم به روایت اثر اکسیر جوانی

 

نتیجه گیری از کتاب اکسیر جوانی

کسانی که مثل من نگران سلامتی خود هستند و دوست ندارند بیماری های خطرناکی را تجربه کنند نیاز به آگاهی دارند. این کتاب ما را در مسیر سالم ماندن و سالم زیستن هدایت می کند. درست است که این کتاب جهت سلامتی و پیشگیری از هرگونه بیماری است اما به این معنی نیست که نخواهیم به پزشک مراجعه کنیم. مهم ترین دلیلی که حین کتاب خواندن با آن مواجه شدم توصیه های پزشکی بود که نویسندگان ارائه داده بودند که تاثیر گذار بود همانند تاثیر خواب راحت در سلامتی یا رابطه ی بین پوسیدگی استخوان و کم تحرکی.

برخی کارهایی  را به طور ناخواسته در زندگی انجام می دهیم که کاملا متضاد با سلامتی است. با خواندن این کتاب می شود راههای سلامتی را تشخیص داد تا از درگیر شدن به بیماری های جدی تر جلوگیری کرد.

 

منابع :

https://en.wikipedia.org/wiki/Mehmet_Oz

 

به قلم : مهدیه سلمانی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات نسل نو اندیش

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها