×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
ایمونوفارماکولوژی

دانلود کتاب ایمونوفارماکولوژی

ایمونوفارماکولوژی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : ایمونوفارماکولوژی

نویسنده : منظور م. خان

ناشر : بونیز

مترجمان : گروه مترجمین, محمدرضا آتش زر, علی نریمان

تعداد صفحات : 260 صفحه

شابک : 978-600-93381-9-1

تاریخ انتشار : 1392

رده بندی دیویی : 37/615

دسته بندی : پزشکی, دارو و درمان

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 11000 تومان


معرفی کتاب

"ایمونوفارماکولوژی"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (Immunopharmacology) اثری از منظور م خان (Manzoor M Khan) می باشد با ترجمه ای از محمدرضا آتش زر و علی نریمان با همکاری لیلا جعفرزاده و صغری عبدی، که توسط انتشارات بونیز منتشر شده است.
علم ایمونولوژی یکی از شاخه های زیبای علوم زیستی است و از اهمیت خاصی در میان شاخه های علوم پایه پزشکی برخوردار می باشد .اصلی ترین و در واقع مهمترین هدف در علوم پزشکی بهبود بیمار می باشد .همزمان با ورود به قرن بیست و یکم پیشرفت های زیادی در رابطه با واکسن های جدید نوترکیب ،هیبریدوما ، داروهای نوترکیب و تکنولوژی ترانسژنیک شاهد هستیم. کاربرد بالینی سایتوکاین های نوترکیب ، آنتی بادی های مونوکلونال ، ژن درمانی و سلول درمانی همگی با دانستن میان کنش بین مولکول ها و سلول های سیستم ایمنی، آسیب شناسی اندام ها و بیماری ها ، ژنتیک و داروشناسی امکان پذیر می باشد وبه طور کلی  علمی که به این میان کنش ها می پردازد را ایمونوفارماکولوژی می نامند . از جمله اولین داروهای اثر گذار بر سیستم ایمنی می توان به داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی جهت جلوگیری از رد پیوند اشاره کرد و امروزه با تلاش محققان داروهای جدیدی با اثر بر قسمت های مختلف سیستم ایمنی به دنیا معرفی می گردد . در این کتاب تلاش گردید پس از ترجمه  کتاب ایمونوفارماکولوژی  دکتر Manzoor M. Khan موضوعات جدید و متنوع دیگری به اصل ترجمه اضافه گردد تا بر پرباری آن بیافزاید. با امید به اینکه ترجمه و تالیف چنین کتاب هایی بر پیشرفت علمی هرچه بیشتر دانشجویان و محققان  جوان کشورمان بیافزاید.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
"6 STATبه عنوان یک فاکتور رونویسی مهم در پیامرسانی رسپتورهای 4IL و 13IL  نقش دارد. این فاکتور از 850 امینواسید تشکیل شده و ژن آن در ناحیه q24_12q12 قرار دارد. 6 STAT مانند دیگر STATها دارای چهار دومین عملکردی است: دومین N ترمینال، دومین C ترمینال، یک دومین اتصال به DNA و یک دومین حفاظت شده همولوژی 2Src (2SH). 6STAT در تمایز 2Th نقش داشته و تمایز این سلول ها در موش های فاقد 6 STATروی نمی دهد. اتصال 4IL یا 13IL به رسپتورهایشان باعث فعال شدن JAK_ 6STAT می شود. این دو سایتوکاین دارای زنجیره مشترک α رسپتور 4IL هستند. 13IL پس از اتصال به 1α_13ILR  باعث فراخوانی α4ILR شده و بدین ترتیب یک مجموعه دارای افینیتی بالا برای اتصال به لیگاند و پیامرسانی تشکیل می شود. در نتیجه این رویدادها تایروزین کینازهای1 JAK و 3JAK فعال شده، تایروزین را فسفریله می کنند و جایگاه اتصال برای 6STAT ایجاد می کنند. 6STAT سپس فسفریله شده، تشکیل همودایمر داده و برای القای بیان ژن به هسته مهاجرت می کند. 6STAT علاوه بر نقشی که در تمایز سلول های 2Th و متعاقب آن در پاتولوژی بیماری های الرژیک و اسم دارد، در پیشبرد ترشح ائوتاکسین نقش داشته دارد که یک فاکتور مهم در ارتشاح ائوزینوفیل ها در مسیرهای هوایی است."

فهرست مطالب

فصل اول

مروری بر پاسخ ایمنی

فصل دوم

نقش سایتوکاین ها

فصل سوم

رسپتورهای سایتوکاین ها و

مسیرهای پیام رسانی

فصل 4

عوامل مهارکننده ایمنی

فصل 5

آنتی بادی های مونوکلونال به عنوان عوامل درمانی

فصل 6

بیماری های آلرژیک

فصل 7

پیوند بافت

مقدمه

فصل  8

سندرم فقدان ایمنی اکتسابی

مقدمه

فصل 9

ژن درمانی

منابع

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها