×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
پدر ثروتمند، پدر فقیر

دانلود کتاب پدر ثروتمند، پدر فقیر

پدر ثروتمند، پدر فقیر
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
افتخارات
نقد و بررسی

نام کتاب : پدر ثروتمند، پدر فقیر

نویسندگان : رابرت کیوساکی, شارون لچر

ناشر : نسل نو اندیش

مترجم : امیر باغستانی

تعداد صفحات : 347 صفحه

شابک : 978-964-412-579-9

تاریخ انتشار : 1387

رده بندی دیویی : 332/024

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی, مدیریت، کسب و کار و کارآفرینی

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 69900 تومان


معرفی کتاب

"پدر ثروتمند پدر فقیر" / نکاتی که پدر ثروتمند به فرزندانش در مورد پول یاد می دهد ولی پدر فقیر و از طبقه متوسط یاد نمی دهد!
کتاب حاضر با عنوان اصلی (Rich dad, poor dad) اثری از رابرت کیوساکی(Robert T Kiyosaki)  به همراه شارون لچر (Sharon L Lechter) می باشد که با ترجمه ای از امیر باغستانی، توسط انتشارات نسل نو اندیش منتشر شده است.
این کتاب، موفق به فروش 26 میلیون نسخه تا سال 2016 شده است. نویسنده در کتابش راجع به روش زندگی افراد پولدار و بی پول صحبت کرده است. او ابتدا کودکی خود را شرح می دهد و به چگونگی زندگی خودش در کنار پدر خودش که یک معلم باهوش و بسیار محبوب اما فقیر بود و پدر بهترین دوستش که مردی بسیار ثروتمند بود درباره پول و قواعد ثروت مطالبی را ارائه می دهد. به عقیده پدر پولدارش بین فقیر بودن و ورشکسته بودن یک اختلاف بزرگ وجود داشت آن هم چیزی جز ورشکستگی موقتی نبود.
در بخشی از این کتاب می خوانیم:
" زمانی که پسران جوانی بودیم، پدر ثروتمند گفت: «آنچه که یک دارای را تفسیر می کند، کلمات نیستند، بلکه اعداد هستند و اگر شما نتوانی اعداد را بخوانید، نمی توانید فرق بین یک دارایی را از یک سوراخ، در روی زمین تشخیص بدهید. بسیاری از مردم اعداد را می خوانند، ولی چیز زیادی نمی فهمند، این یعنی درک مطلب و ما همگی توانایی های مختلفی در مورد مطلب داریم."
 

فهرست مطالب

یادداشت مترجم
مقدمه
پدر ثروتمند، پدر فقیر
فصل اول: پدر ثروتمند، پدر فقیر
فصل دوم: درس اول / ثروتمند برای پول کار نمی کند
فصل سوم: درس دوم / چرا درآمد مالی تدریس می شود؟
فصل چهارم: درس سوم / کار خودتان را داشته باشید
فصل پنجم: درس چهارم / تاریخچه ی مالیات ها و قدرت شرکت و مؤسسات
فصل ششم: درس پنجم / ثروتمند پول ابداع می کند
مراحل اولیه
فصل هفتم: درس ششم / برای یادگیری کار کنید اما برای پول کار نکنید
فصل هشتم: غلبه کردن بر موانع
فصل نهم: آماده به کار شدن
فصل دهم: هنوز بیشتر می خواهید؟
سخن آخر
یک کاری انجام بدهید!
درمورد نویسندگان

این کتاب موفق به کسب فروش 26 میلیون نسخه در سال 2016 شده است.

کتاب پدر ثروتمند پدر فقیر، تفاوت در اندیشه

تصور شما از ثروت 1000 تومان چیست؟ فکر نمی کنم که در تصور آن چندان مشکلی وجود داشته باشد. درباره رقم هایی چون 5 هزار تومن و 100 هزار تومن و چند میلیون نیز می توان به راحتی آن ها را تصور کرد و به راحتی آن را لمس کرد. علتش نیز ساده است چون عموما در دسترس است و می توانیم به این ارقام برسیم. اما درباره ارقامی مانند 5 میلیارد چطور؟ یا رقمی بالاتر چون 50 یا 500 میلیارد؟ آیا می توانید تصویری این ارقام داشته باشید؟ می توانید فکر کنید این ارقام قرار است چه کارها بکنند ؟ می توانید برای آن برنامه بریزید؟ تقریبا می توانیم بگوییم برای اکثر ما این ارقام تنها نشانه ای از رقم دارند و دیگر هیچ. ما هیچ گونه تصور مادی از این رقم های نداریم فقط می دانیم که این ارقام بسیار بسیار بزرگ هستند. این تنها دانسته ما از این ارقام بزرگ است. بنابراین نباید هم انتظاری داشته باشیم به چیزی که نمی دانیم و آشنایی و تصویری از آن نداریم، برسیم. این کاملا یک اتفاق طبیعی است. بنابراین نقش اندیشه و تصور ما می تواند بسیار مهمتر از چیزی باشد که فکر می کنیم. اگر ما بتوانیم یک میلیارد را تصور کنیم و آن را عینی بدانیم. برای آن برنامه بریزیم. مسلما می توانیم در مسیر رسیدن به آن تلاش کنیم. اما وقتی هیچ تصوری از هدف خود نداشته باشیم. باید به کدام سوی حرکت کنیم؟ جهت حرکتی ما به چه سمت خواهد بود؟ این دقیقا تفاوتی است که به صورت نمادین بین اندیشه های یک پدر ثروتمند و اندیشه های یک پدر فقیر وجود دارد که در کتابی به همین نام یعنی کتاب پدر ثروتمند پدر فقیر بررسی می شود. کتابی که به نوعی جنگ اندیشه ها می باشد و قرار است در آن یاد بگیریم چطور هدف خود را ملموس تر حس کنیم و برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

 

پدر ثروتمند، پدر فقیر

 

کتاب پدر ثروتمند پدر فقیر، پرفروش ترین کتاب عرصه موفقیت

یکی از مهمترین خصوصیات این کتاب در این است که توانست در تمام دنیا به میزان قابل توجهی به فروش برسد و در سال 2016 میلادی حدود 26 میلیون جلد را به فروش برساند. این نشان می دهد که این کتاب توانسته مخاطب خود را پیدا کند و آن را راضی نگه دارد. اما علت اصلی آن چه بوده است؟ مسلما باید این علت را در محتوا کتاب جست و جو کرد. در حقیقت کتاب پدر پولدار پدر بی پول به دلیل این که اصل و بنیان موفقیت را بیان می کند توانسته رضایت مخاطبان خود را جلب کند. به عبارت دیگر از آن جایی که کتاب حاضر تفاوت بین اندیشه ها را بیان می کند، راهی خوب و مطمئن را جلوی پای مخاطب خود می گذارد. اما این تمام کار نیست. بلکه یک ویژگی بارز کتاب پدر ثروتمند پدر فقیر این است که اکثر خوانندگانش از قشری هستند که نماد همان پدر بی پول است. در واقع نویسنده با این اقدام یک هوشمندی خاصی را به کار برده است. در واقع با این اقدام نویسنده که اکثر مخاطبانش را در دسته بی پول قرار داده است، به نوعی بهانه های او را پذیرفته است و این به خودی خود مخاطب را برای شنیدن سخنان کتاب مشتاق تر می کند. از طرف دیگر این هوشمندی نویسنده فایده ای دیگری نیز دارد و آن این است که سبک جذابی را برای بیان سخنان خود ایجاد کرده است. در حقیقت هدف نویسنده این است که راه  و روش موفقیت را یاد بدهد و مهمترین مسیری که این راه از آن میگذرد این است که اندیشه و ذهنیت خود را تغییر دهیم و آن را در سمت درست قرار دهیم. اما وقتی به اثر این ذهنیت باور می کنیم که آن را ملموس ببینیم و کتاب پدر ثروتمند پدر فقیر با این انتخاب نمادی خود توانسته این عینیت را ایجاد کند. این اصلی ترین وجه تمایز کتاب حاضر نسبت به سایر کتب می باشد.

 

کتاب پدر ثروتمند، پدر فقیر

 

همزاد پنداری نویسنده با خواننده

یک وجه تمایز بزرگ دیگر این کتاب با کتاب های هم رده خود در این است که نویسنده گفته های خود را لمس کرده است. یعنی این که نویسنده خود جزئی از همین مردم بوده است و این شرایط را حسی کرده و با مثال زدن زندگی خود سعی کرده با مخاطب راحت ارتباط برقرار کند. این ارتباط باعث شده است که مخاطب راحت تر حرف نویسنده را قبول کند و خیلی مناسب و متناسب با آن همراه شود. اتفاقی که بسیاری از نویسندگان بزرگ آرزوی آن را دارند و داشتند و این نویسنده با چه زیرکی خاصی در انتخاب سبک گفتار خود توانست به آن برسد. در کل می توان کتاب پدر ثروتمند پدر فقیر را یک کتاب ارزشمند دانست که مردم دنیا این ارزش را دانستند و آن را ارج نهادند.با این حال شاید خواندن این کتاب بتواند در مسیر زندگی ما کمک کند اما آن چیزی که مهم تر است این است که خودمان باید به خودمان باور داشته باشیم.


 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات نسل نو اندیش

کتاب های دیگری از نویسنده رابرت کیوساکی

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
سارا

کتاب خوبی است.

1401-07-05

محمد

سلام نسخه صوتی این کتاب رو ندارین؟

پشتیبان سایت

سلام خیر، نسخه صوتی این کتاب فعلا موجود نیست

1398-09-06

برچسب ها