×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
حقوق کیفری مالکیت ادبی و هنری در ایران و بررسی تطبیقی آن با حقوق بریتانیا

دانلود کتاب حقوق کیفری مالکیت ادبی و هنری در ایران و بررسی تطبیقی آن با حقوق بریتانیا

حقوق کیفری مالکیت ادبی و هنری در ایران و بررسی تطبیقی آن با حقوق بریتانیا
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : حقوق کیفری مالکیت ادبی و هنری در ایران و بررسی تطبیقی آن با حقوق بریتانیا

نویسنده : مرتضی سلیمانی پورلک

ناشر : رهام اندیشه

تعداد صفحات : 117 صفحه

شابک : 978-600-8749-32-5

تاریخ انتشار : 1396

رده بندی دیویی : 550482/346

دسته بندی : حقوق بین الملل

نوع کتاب : Epub

قیمت پشت جلد : 40000 تومان

قیمت نسخه الکترونیک : 16000 تومان


معرفی کتاب

"حقوق کیفری مالکیت ادبی و هنری در ایران و بررسی تطبیقی آن با حقوق بریتانیا"
کتاب حاضر اثری از مرتضی سلیمانی پورلک و صالح غفاری می باشد که توسط انتشارات رهام اندیشه منتشر شده است.
جوامع انسانی همیشه در حال تحول است و این تحول به فراخور خود نیازمند حاکمیت قوانین و مقررات کامل و بهنگام است از مصادیق بارز این تحولات، توسعه و پیشرفت مالکیت ادبی و هنری می‌باشد. متأسفانه این دارایی غیرقابل مشاهده و قدرتمند به‌صورت فزاینده‌ای آسیب‌پذیر می باشد؛ بنابراین وضع مقررات مطلوب، ضمانت اجراهای کیفری مناسب و اجرای مؤثر قوانین به‌منظور محافظت از این حقوق ارزشمند امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر می‌باشد؛ اما این تدابیر ملی برای حمایت همه‌جانبه از مالکیت ادبی و هنری کافی نبوده چراکه دیگر مسئله حمایت در داخل یک کشور خاص مطرح نیست. بلکه تسهیل و افزایش روابط و دادوستد بین ملت‌ها ضرورت حمایت کیفری گسترده‌تر در سطح بین‌المللی را ایجاب می‌نماید. نظام کیفری جمهوری اسلامی ایران دارای مقرراتی در زمینه حمایت از حقوق مالکیت فکری می‌باشد اما این مقررات کیفری تنها برخی از شاخه‌های حقوق مالکیت ادبی و هنری را دربرمی گیرد و در بسیاری از موارد نظام کیفری جمهوری اسلامی ایران با خلأ روبرو است عدم شناسایی برخی از شاخه‌های حقوق مالکیت ادبی و هنری و بالتبع، عدم‌حمایت کیفری از این حقوق ازجمله موارد نقص مقررات جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌گردد. بدیهی است که اولین گام در خصوص حمایت از یک حق، شناسایی آن از طریق یکسری سازوکارها، ازجمله واردکردن آن‌هم در قلمرو قانونی، ارائه تعریف برای آن، تعیین قلمرو و حدود آن، مطالعات تطبیقی و مدنظر داشتن قوانین و مقررات بین‌المللی و شناسایی حقوق منشعب از حق می‌باشد. ازاین‌رو قانون‌گذاران جمهوری اسلامی ایران بایستی همگام با تحولات جدید به وضع قانون پرداخته و خلأهای موجود را بر طرف نمایند. درنتیجه اصلاح قانون، وضع ضمانت اجراهای مناسب و پایبندی به مفاد اسناد بین‌المللی، موجبات حمایت از حقوق پدیدآورندگان در داخل کشور و نیز در عرصه بین‌المللی را تضمین می‌نماید و همچنین وجهه بین‌المللی جمهوری ا سلامی ایران را در عرصه سیاست خارجی بهبود بخشیده و همگام شدن با تحولات نوین مجامع بین‌المللی را فراهم آورد.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" راجع به حقوق مالکیت ادبی و هنری وضعیت مشابهی وجود دارد و در وهلة اول این وظیفه دارندة حق است که خود پلیس حق‌وحقوق خود باشد. وی می بایست اقدامات و ابزارهای حفاظتی را کارسازی کرده و بدین‌وسیله راه های نقض حقوق مالکیت معنوی را غیرممکن و یا حداقل دشوار سازد. به‌عنوان‌مثال روش هایی وجود دارد که دریافت برنامه های تلویزیونی کدگذاری شده را بدون استفاده از رمزگشا که متقاضی باید آن را بخرد یا اجازه کند غیرممکن می سازد و یا سیستم هایی وجود دارد که کپی برداری از اثر را غیرممکن می سازد و یا کیفیت کپی به حدی نازل می شود که آن را غیرقابل استفاده می گرداند. اما با وجود تمام تلاش هایی که ممکن است برای ممانعت از نقض حقوق مالکیت ادبی و هنری صورت گیرد و نیز به وجود تمام روش ها و ابزارهایی که ممکن است برای حفاظت از حقوق نوآوران انجام شود این حقوق به دلیل ویژگی های خاص خود همواره در معرض نقض قرار دارند؛ زیرا اغلب شاخه های حقوق مالکیت معنوی علیرغم آنکه با صرف هزینه و زمان فراوان خلق می شوند، اما با سهولت غیرقابل‌تصور، هزینه و امکانات اندک، نقض می شوند؛ اینجاست که دارنده یک حق احساس می کند برای حفاظت از منافع خود و نیز جبران خسارت وارده باید اقدامی فراتر صورت داده و در مقام دادخواهی شکایت خود را تسلیم محاکم صالح نموده و خود را در پناه حمایت دستگاه قضایی قرار دهد."

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات رهام اندیشه

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها