×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
حلقه های یک زنجیر

دانلود کتاب حلقه های یک زنجیر

حلقه های یک زنجیر
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : حلقه های یک زنجیر

نویسنده : محمد تهرانی

ناشر : گوی

تعداد صفحات : 96 صفحه

شابک : 978-600-5637-13-7

تاریخ انتشار : 1389

رده بندی دیویی : 297/564

دسته بندی : تاریخ اسلام, ادیان، مذاهب و فرقه ها

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 10600 تومان


معرفی کتاب

"حلقه های یک زنجیر" / هم دلی و هم کاریهای بهائیت و اسرائیل
کتاب حاضر اثری از محمد تهرانی می باشد که توسط انتشارات گوی منتشر شده است.
تاکنون چندین مقاله و کتاب درباره ی رابطه ی بهائیت و اسرائیل، منتشر شده است و سخنان زیادی هم در این رابطه در افواه عمومی مطرح شده و می شود؛ امّا در این میان جای خالی نوشته ای که به بررسی مستند و دقیق مناسبات این آیین و رژیم اشغالگر قدس بپردازد، احساس میشد. نوشته ای که فرارو دارید، حاصل گفتگوهای متعدّد میان مسلمانان و بهائیان در این زمینه، بر روی سایتهای اینترنتی و به خصوص منقول از سایت بهائی پژوهی است که همراه با توضیحات مکمّل، در این نوشته تقدیم می شود.
هدف اصلی این نوشته آن است که خوانندگان ارجمند و جویای حقیقت، از مناسبات این دین و رژیم اسرائیل آگاه شوند و تلاش نویسنده بر آن است تا به دور از هیاهوهای نامستند، به ارائه حقیقتی که مستند به مدارک و منابع معتبر و متقن است، بپردازد.
 در یک نگاه کلّی می توان این نوشته را حاوی سه موضوع عمده دانست:
- تاریخ زیستِ بهائیت،
- تاریخ پیدایش نامیمون صهیونیسم،
- بررسی و نقد روابط فی مابین این دو.
مخاطب این کتاب تمامی انسانهای حق طلب و ظلم ستیز – با هر کیش و آئین- هستند، که از تداوم غصب جنایتکارانه ی سرزمین فلسطین توسّط صهیونیستها و ظلم مدامی که دهه هاست بر ملّت مظلوم فلسطین میرود، اندوه گین اند.
تلاش شده است تا تمامی مدارک این جزوه در بخش های مربوط به بهائیت، از منابع مورد وثوق بهائیان عرضه شود تا این گروه نیز با تأملی بیشتر این نوشتار را مطالعه و در مورد آن قضاوت کنند.
برای دانستن بهتر ترتیب رخداد وقایع، تلاش شده است تا تاریخ همه ی رخدادها، به تاریخ هجری قمری باشد و تاریخ های میلادی در پاورقی بیاید.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
"پس از درگذشت عبدالبهاء، نوه دختری او به نام شوقی افندی، زمام امور بهائیان را در دست گرفت. در ایّام او، جنگ جهانی دوم به وقوع پیوست و سبب ساز ضعف امپراتوری انگلیس شد. در این دوران، حمایتهای همه جانبه ی دولتمردان آمریكا، جانشین حمایت های انگلیسی ها از صهیونیسم شد، تا این که سرانجام انگلیس در آوریل1947 م. تصمیم خود مبنی بر واگذاری مسأله ی فلسطین به سازمان ملل متحد را به آن سازمان اعلام كرد.
مجمع عمومی سازمان ملل تحت فشار آمریكا، طرح اكثریت را با اندكی تغییر، در قطعنامه ی شماره 181 به تصویب رساند که طبق آن 56 درصد خاك فلسطین را به یهودیان واگذار میکرد. آژانس یهود بی درنگ این قطعنامه را پذیرفت  و پس از آن، برای ایجاد یك كشور یهودی بر دامنه ی اقدامات خود افزود و حتی در تلاش برای اجرای قطعنامه ی تقسیم فلسطین ـ كه آن را به عنوان اعطای استقلال به یهودیان تفسیر میكرد ـ به زور متوسل شد.
هدف صهیونیست ها از به كارگیری زور، ترساندن عربها و خالی شدن مناطق عربی از اعراب فلسطینی بود. در این راه، گروه های شبه نظامی یهودی، مانند ایرگون و هاگانا فجایعی چون قتل عام دیریاسین را در آوریل 1948 م. آفریدند و 300 هزار فلسطینی را تا سال 1948 م. مجبور به ترك خانه هایشان كردند؛ در نتیجه زمینه برای اعلام حكومت موقت، استقلال و تأسیس مدینات یسرائیل (كشور اسرائیل)، یك روز پیش از اتمام قیمومت بریتانیا بر فلسطین، یعنی در می 1948 م. پدیدآمد. "

فهرست مطالب

انگیزه نگارش

زمینه ها

صهیونیسم

جنگ جهانی اول

دعا به جان پادشاه

واکنش رهبران بهائی

نسخه ای تا به امروز

زندگی با اسرائیل

سخن آخر

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها