×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
خاطرات ادبی گورکی

دانلود کتاب خاطرات ادبی گورکی

خاطرات ادبی گورکی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : خاطرات ادبی گورکی

نویسنده : کنستانتن فدین

ناشر : نیکا

مترجم : سیروس سهامی

تعداد صفحات : 352 صفحه

شابک : 964-5836-86-7

تاریخ انتشار : 1390

رده بندی دیویی : 891/78309

دسته بندی : ادبیات جهان, زندگینامه و خاطرات

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 12000 تومان


معرفی کتاب

"خاطرات ادبی گورکی"

کتاب حاضر با عنوان اصلی (Gorki parmi nous:Scenes de la vie litteraire) اثری از کنستانتن فدین (Konstantin Fedin) می باشد که با ترجمه ای از دکتر سیروس سهامی که تسط انتشارات نیکا منتشر شده است.

آغاز نگارش کتاب حاضر، به ژوئن 1941 می رسد و نخستین بخش آن در شماره ی ششم مجله ی نووی میر، بلافاصله پس از جنگ منتشر شد. آن چه توجه ی نویسنده را به طرح و نگارش این کتاب برانگیخت تمایل او به پرداختن به وضع خود و  دیگر نویسندگان جوانی بود که در کنار نگارنده زندگی ادبی خود را آغاز کرده بودند و همچنین تاکید بر نقش موثری بود که گورکی در شکل بخشیدن به شخصیت ادبی این گروه از نویسندگان ایفا کرده است. نگارنده درصدد برآمده تا با تشریح روابط گورکی با عضوی کوچک از گروه نویسندگان آن دوران، نفوذ او را بر ادبیات در حال زایش شوروی باز نماید. 

بنابراین این دفتر برآمده از خاطرات زنده ی نویسنده ی این سطور است و حد و رسم مطالب، از سویی با محل وقع حوادث طی دورانی معین و از سوی دیگر با حلقه ی مراودات شخص نگارنده مشخص شده است: محل مورد نظر شهر لنین گراد، مقارن نیمه ی نخست دهه ی 1920 و گروه مورد بحث، حلقه ی نویسندگان جوانی بوده است که با نام «برادران سراپیون» شناخته می شدند.

... گورکی بر آن بود که جامعه ی در حال شکل گیری شوروی آینده ی روسیه به حساب می آید. مخالفان او بر این واقعیت باور نداشتند، بنابراین به هیچ روی قادر نبودند، بر جریان ادبی در حال زایش روسیه، نفوذ در خور توجهی اعمال کند.

کتاب حاضر درواقع یک زندگی نامه ی شخصی است. اما در زندگی نامه ی یک نویسنده و در شک بندی ضمیر او بسیاری از عوامل موثر می افتد که در این کتاب به یقین قادر به ارائه تمامی آن نیست. ازاین رو این گمان که گورکی یا مخالفان او و یا حتی حلقه ی دوستان نزدیک نویسنده به تنهایی و پیشاپیش بتوانند مسیری را که نویسنده و یاران او در عرصه ی ادبیات پیموده اند به دقت ترسیم کنند پندار نادرستی خواهد بود .

 

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

"من و آکیم لفوویچ در کنار کانال گریبایدوف، نه چندان دورتر از «انتشارات دولتی» ایستاده بودیم و من یقین داشتم که او به هیچ صورتی نمی تواند بگوید که «من این اثر را می خواهم به انتشارات واگذار کنم». به «انتشارات نه»، بلکه به «دولت»! آری به دولت، زیرا در غیر این صورت موضوع با آنچه که او از متعالی بودن هنر و از رسالت خود به عنوان یک هنرمند از حوزه ی ادبیات در ذهن خود پرداخته بود، به کلی منافات داشت.

اکنون بار دیگر او را روی در رو می دیدم. با اندامی کاملا کوچک و پالتویی در بر؛ دستمالی در دست داشت و به نظر می رسید لحظه ای پیش از این چشمان نمناک خود را با آن پاک کرده است. شباهتی تمام به یک رومی عالی جاده داشت، با تاج افتخاری بر سر که در اتاق انتظار آپارتمان گرکوف ها، به سلام دوستانی که با اشتیاق و شیفتگی بسیار برگرد او حلقه زده اند پاسخ می گوید.

دراین خانه آکیم لفوویچ ولینسکی را می پرستیدند و هرگاه که او در سرمیز غذا، رشته ی سخن را به دست م یگرفت تاتقاضا کند جام ها را به افتخار کسی بلند کنند، همواره نکته ای هیجان انگیز و یا سرگرم کننده بر زبان می راند و در این نکته پردازی ها همیشه بخشی از وجود خود و اعتقاد راسخش را نسبت به هنر و به استعداد، به ودیعه مینهاد."

فهرست مطالب

پیشگفتار
سال های 1920 – 1921
سال 1920
سال 1921
فقیر
داستان خیاط
سرخ ها و سفیدها
میخائیل لئونیدو ویچ!
سال های 1921 – 1928

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها