×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
خاطرات کودکی

دانلود کتاب خاطرات کودکی

خاطرات کودکی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : خاطرات کودکی

نویسنده : ژوزه ساراماگو

ناشر : نیکا

مترجم : سائنا حبیب

تعداد صفحات : 134 صفحه

شابک : 978-600-5906-01-1

تاریخ انتشار : 1389

رده بندی دیویی : 869/342

دسته بندی : زندگینامه و خاطرات , مشاهیر و بزرگان

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 22500 تومان


معرفی کتاب

" خاطرات کودکی "
کتاب حاضر با عنوان اصلی  (Las pequenas memories) اثر ژوره ساراماگو  (Jose De Sousa Saramago) می باشد که توسط سائنا حبیب ترجمه شده و از انتشارات نشر نیکا منتشر شده است.
ساراماگو در این کتاب به خاطرات کودکی اش و ماجراهایی درباره ی دوستانش، خانواده اش، تحصیلات و شیطنت هایی که در دوران بچگی اش داشته است مرور می کند و حس کنجکاوی خواننده را برمی انگیزد.
روایات و خاطرات شیرین نویسنده در کتابش برای خواننده دلنشین است و می تواند یادآور این نکته باشد که خاطرات ناگهان به ذهن ما هجوم می آورد و بدون اینکه خودمان آن هارا فراخوانده باشیم.
منحصربه فردترین ویژگی آثار ساراماگو استفاده از جملات بسیار طولانی و عدم کاربرد نشانگان سجاوندی به صورت متداول است، که گاه در درون آن زمان نیز تغییر می کند. از میان علائم نگارشی تنها از نقطه و ویرگول استفاده می کند و از سایر علامات مطلقاً می پرهیزد. گفتگوهای شخصیت های داستان را پشت سرهم می نویسد و مشخص نمی کند که کدام جمله را چه کسی گفته و به ندرت یک پاراگراف را تمام می کند.
وی در دل داستان های خود از جملات طعنه آمیزی استفاده می کند که ذهن خواننده را از حوادث تخیلی و غالباً تاریخی داستان خود به واقعیت های جامعه امروز معطوف می کند. و کنایه های او اغلب مقدسات مذهبی، حکومت های خودکامه و نابرابری های اجتماعی است.
 

در بخشی از کتاب « خاطرات کودکی » می خوانیم :
" همیشه کسی هست که با جدیت و دلایل موثق حاصل از برخی دیدگاه های اصیل، تأیید کند که چشم انداز به حالت روحی مربوط است، به عبارت ساده تر، تأثیری که با تعمق در یک منظره به دست می آید، همیشه به تغییرات زمانی و روحیه ی شاد و مغشوش درون در لحظ های که آن را در برابر دیدگانمان داریم، وابسته است. مطابق فرضیات، حالات روحی فقط متعلق به دوره ی پختگی و انسان های رشدیافته است، یعنی کسانی که دیگر با کم وبیش دقتی صلاحیت سنجش نظریات مهم را دارند تا به کمکِ آن، با ظرافت تحلیل و توصیف کرده و با دقت شرح دهند. بزرگترها فکر می کنند همه چیز را می دانند. مثلاً هیچکس از این نوجوان نپرسید در سپیده دم فراموش نشدنی شِبی که میان اسب ها به خواب رفته بود، هنگام خروج از اسطبل، از روشنایی خیره کننده ی ماهی که دیدگان بشر به ندرت دیده، چه حالی داشت و لرزه نگار روحش چه لرزش های دلچسبی بر پیشانی، چهره، تمامی وجودش و جایی فراتر از آن ثبت کرد. و باز کسی نپرسید پس از تولد آفتاب، هنگام بازگرداندن خوک ها از نمایشگاهی که بیشترشان را در آن فروخته بود و هدایتشان در میان پستی و بلندی ها، وقتی فهمید بر گذرگاهی خشن و ساخته از سنگ و شن خوب جفت و جور نشده قدم نهاده، چه حسی پیدا کرد. کشفی غیرمعمول در منطقه ی وسیع صحرامانندی که از ابتدای عالم متروک بود. تنها سال بعد می فهمید جایی که با آن همه اطمینان بر آن قدم گذاشته بود، بقایای گذرگاهی رومی بود. "

 

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها