×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
خلاقیت در تدریس - تدریس به کودکان با استعداد در کلاس های عادی

دانلود کتاب خلاقیت در تدریس - تدریس به کودکان با استعداد در کلاس های عادی

خلاقیت در تدریس - تدریس به کودکان با استعداد در کلاس های عادی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : خلاقیت در تدریس - تدریس به کودکان با استعداد در کلاس های عادی

نویسندگان : زهرا اعلایی, سکینه جمشیدی

ناشر : درخت بلورین

تعداد صفحات : 156 صفحه

شابک : 978-964-95502-8-2

تاریخ انتشار : 1394

دسته بندی : علوم تربیتی

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 14300 تومان


معرفی کتاب

"خلاقیت در تدریس؛ تدریس به کودکان با استعداد در کلاس های عادی"
کتاب حاضر اثری از زهرا علایی و سکینه جمشیدی می باشد که توسط انتشارات درخت بلورین منتشر شده است.
خلاقیت فرآیند ایجاد رابطه ها است و گاهی اوقات در مورد روش بهره وری و خلق چیز جدیدی از این رابطه ها است. ایجاد فضاهایی که همزیستی این فعالیت ها را امکان پذیر کند به نوعی یک سرمایه گذاری آموزشی است که می تواند بسیار هیجان انگیز باشد . خلاقیت می تواند توانایی حل مسئله نیز باشد که از مهارت های ضروری زندگی است . مهارت های فکری ، دانش ، سبک تفکر ، شخصیت ، انگیزه و محیط قطعا نقش هایی کلیدی در ایجاد فضای مستعد برای بروز خلاقیت ایفا می کنند . خلاقیت بر اعتماد به نفس و مهارت های اجتماعی فرد و استراتژی هایی که برای یادگیری های مختلف در طول زندگی مهم هستند تاثیر می گذارد . دانشمندان به اثر مثبت آموزش و یادگیری خلاق بر رشد شخصیت کودکان پی برده اند . پرورش تفکر خلاق در صدر اهداف اصلی آموزش خلاقانه است . استرنبرگ بر این عقیده است که خلاقیت را می توان در محیط های آموزشی به کودکان آموخت و زمینه های رشد و پرورش آن را فراهم کرد . در اینجاست که چهارچوب هایی که موجب پرورش خلاقیت کودکان می شود و مهارت های اساسی تدریس با فعالیت های جذاب و غیر معمول که کودکان را درگیر خود می کند مطرح می شوند . خلاقیت و نوآوری زمانی فرا می رسد و اجازه ظهور و بروز می یابد که ذهن آدمی اسیر هیچ گونه حس اجبار، ترس ، سود جستن ، پیروز شدن و اهداف تصنعی دیگر نباشد . در تربیت اصیل باید پروراندن جای بار آوردن را بگیرد . در بارآوردن ، شخصیت کودک تابع شخصیت بار آورنده شکل می گیرد و در پروراندن ، شخصیت کودک به اقتضای وجود خویش متحول می گردد . حقیقت آن است که کودک نباید علوم را بیاموزد ، بلکه باید آن را کشف کند . نیازی نیست کودکان را به یادگیری وادار سازیم ؛ باید دسترسی به جهان را برای آن ها هموار سازیم . وقتی کودک ر ا به حفظ کردن پاسخ های آماده وامیداریم ، او را از قید فکر کردن و استفاد ه از نیروی اندیشیدن و خلق کردن می رهانیم و قدرت کنجکاوی ، تخیل و ظرفیت هوش او را تضعیف می کنیم . بهترین راه برای تحریک تفکر و خلاقیت کودک چیزی جز طرح سوال و پرسش به جا و نیکو نیست. کودک نباید در مسیر آموزش سیراب شود گرسنگی علمی تفکر و خلاقیت و نوآوری را به ارمغان می آورد. اگر کودک احساس کند در دانسته ها اشباع شده ، به مرگ تفکر و جمود کنجکاوی و توقف خلاقیت نزدیک شده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
"امروزه ، بسیاری از مشکلات ناشی از عدم خلاقیت ، ریشه در نظام آموزشی سنتی ما دارد که عمدتا مبتنی بر تدریسی بوده که به منظور تصحیح پاسخ ها و ارزیابی و مقایسه انجام می گرفته است و فعالیت های خلاقانه یک برنامه خارج از کلاس در نظر گرفته می شد . تحمیل تکالیف زیاد بر کودکان موجب بیزاری آن ها از کار و کوشش می شود . روش معلمان در تربیت و آموزش باید مبتنی بر جریان تفکر باشد و هر روشی که بهتر از روش های دیگر کودک را به تفکر وادار کند با ارزش تر خواهد بود."

فهرست مطالب

مقدمه

فصل اول -اهميت خلاقيت در تربيت و يادگيری كودكان

فصل دوم -خلاقيت در تدريس

فصل سوم- فرم ها و متدهای خلاقانه

منابع

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها