×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
داستان گوگل

دانلود کتاب داستان گوگل

داستان گوگل
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : داستان گوگل

نویسندگان : دیوید وایز, مارک ملسید

ناشر : سبکتو

مترجم : گروه مترجمین

تعداد صفحات : 149 صفحه

دسته بندی : مدیریت، کسب و کار و کارآفرینی, تجارت و بازرگانی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 4800 تومان


معرفی کتاب

"داستان گوگل" / سفری به درون موفق ترین شرکت تکنولوژی دنیا
کتاب حاضر با عنوان اصلی (The Google Story) اثری از دیوید وایز (David A. Vise) و مارک ملسید (Mark Malseed) می باشد که با ترجمه ای از گروه سبکتو توسط انتشارات سبکتو منتشر شده است.
دیوید وایز، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست و یک سرمایه‌گذار وال‌استرت است. او در سال ۱۹۹۹ جایزه پولیتزر، که معتبرترین جایزه خبرنگاری در آمریکاست را دریافت کرده است. دیوید همچنین به عنوان سرمایه‌گذار تجربه فعالیت با شرکت گلدمن را دارد.
مارک ملسید، محقق و مشاور در صنعت اطلاعات و نویسنده واشنگتن پست است. همچنین او چندین سال به عنوان محقق اطلاعات امنیت آمریکا فعالیت داشته است. او مقالات زیادی نوشته که جز پر طرفدارترین مطالب نیویورک‌تایمز محسوب می‌شود.
تقریبا برای همه ما زندگی بدون گوگل سخت و گاهی غیرممکن خواهد بود. شرکتی که تقریبا هر کسی دوست دارد عضوی از آن باشد، چطور به جایگاه امروزی خود رسیده است؟ گوگل امروزه دیگر یک وبسایت آگهی‌پذیر نیست، بلکه بخش مهمی از زندگی همه ما شده است.
در این میکروکتاب داستان جذاب گوگل را می‌خوانیم. اینکه چطور دو جوان دانشجوی دکتری که یکدیگر را رقیب هم می‌دانستند، یکی از بزرگترین تحولات جهان را ایجاد کرده‌اند. چطور سرمایه جذب کردند و چطور باعث شدند تا مدت‌های زیادی شرکت‌های بزرگی چون مایکروسافت و یاهو، با اطلاعات اشتباه، ‌از آنها عقب بمانند. در واقع آنچه که از گوگل امروز می‌بینیم، نشان دهنده افکار و باورهای دو بنیانگذار آن، یعنی لری پیچ و سرگی برین است. کتاب داستان گوگل تا کنون به بیش از ۲۵ زبان ترجمه شده و در صدر پرفروش‌ترین‌های جهان است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
" در سال ۱۹۹۷، پیج و برین هنوز به عنوان پروژه پایان‌نامه دکترای خود به Google.com می‌‌پرداختند. بدین ترتیب، موتور جستجو را در دسترس دانشجویان، دانشکده و دوستانشان در دانشگاه استنفورد قرار دادند. محبوبیت این موتور جستجو به سرعت با تعریف‌هایی که دهان به دهان می‌شد شروع به رشد کرد. این باعث شد دفتر اعطای مجوز فن ‌آوری استنفورد تصمیم بگیرد که برای آنچه گوگل انجام می‌داد به دنبال مجوز باشد.
از آنجاییکه پیج و برین برای استخدام طراح پول کافی نداشتند، آنها صفحه اصلی بسیار ساده‌ای را طراحی کردند که دارای جزئیات زیادی نبود. این طرح فقط شامل نام موتور جستجو و جعبه‌ای بود که در آن یک پرسش می‌توانست وارد شود. این یکی با سایر موتورهای جستجو که دارای طرح شلوغ و تعداد زیادی بنر تبلیغاتی بودند و سعی داشتند محصولاتی را به فروش برسانند، تفاوت قابل توجهی داشت.  
دنیز آلیسون، استاد دانشگاه استنفورد می‌گوید: «به عنوان یک طرح، واقعا برجسته و عالی است. اگر شما به شرکت طراحی بروید و صفحه اصلی برای موتور جستجویتان بخواهید، هرگز همانند گوگل را پیدا نخواهید کرد. این طرح هیچ انیمیشن، رنگ‌‌های زرق و برق ‌دار یا صدا و نوری ندارد. این کاملا برخلاف باور عموم است که تصور می‌کنند مردم دوست دارند از طریق صدا راهشان را پیدا کنند.»"

فهرست مطالب

میکر وکتاب چیست؟

درباره کتاب

درباره نویسن دگان

فصل اول

پیدایش ایده ای عالی

فصل دوم

شروع به کار

فصل سوم

دوره سرمایه گذاری خطرپذیر

فصل چهارم

رشد گوگل

فصل پنجم

راه و روش گوگل

فصل ششم

ارائه خدمات عمومی گوگل

فصل هفتم

آینده گوگل

فصل هشتم

فعالیت به عنوان سهامی عام

پیشنهاد میکروکتاب بعدی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
محمدرضا

کتاب خوبی بود و میتوانیم با استفاده از روش ها و راهکار های ارائه شده در این کتاب به موفقیت برسیمو

1400-10-26

Ali noroozi

خوب

1400-08-07

برچسب ها