×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود رایگان کتاب صوتی از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
داش آکل

دانلود کتاب صوتی داش آکل

داش آکل
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب صوتی : داش آکل

نویسنده : صادق هدایت

ناشر صوتی: خانه داستان چوک

ناشر: خانه داستان چوک

گویندگان : مهدی رضایی, علی شمسی, زیبا حاجیان

زمان کل : 00 ساعت و 35 دقیقه

دسته بندی : داستان های کوتاه, داستان های آموزنده, داستان و رمان صوتی

نوع کتاب : صوتی

قیمت نسخه الکترونیک : رایگان


معرفی کتاب

"داش آکل"
کتاب حاضر اثری از صادق هدایت می باشد که با گویندگی زیبا حاجیان، مهدی رضایی و علی شمسی، توسط انتشارات کانون فرهنگی چوک به صورت رمان صوتی منتشر شده است.
داستان این کتاب شرح حال لوطی مشهوری است که خصلت جوانمردی اش او را محبوب مردم بی پناه شهر شیراز کرده است. اما رقیبی دارد به نام کاکا رستم که گردن کلفت ناجوانمردی است که بارها ضرب شست داش آکل را چشیده و به شدت ازاو متنفر است و در پی فرصتی می گردد تا زهرش را به او بریزد و انتقامش را بگیرد. این داستان یکی از ده داستان مجموعه داستان سه قطره خون می باشد که در سال 1311 به چاپ رسید.

می توانید به صورت رایگان به این کتاب در کتابچین گوش فرا دهید.
 

فهرست مطالب
# عنوان زمان
1 داش آکل 00:17:30
2 داش آکل 00:18:28

داش اکُل

شخصیت داش آکل مخفف کلمه ( داش آقا کلو) است. در این داستان  شخصیت داش آکل سمبل جوانمردی است. او از افراد قشر ثروتمندکه تمام اموال خود را بین فقرا تقسیم کرده و خود هیچ چشم داشتی به مال دنیا ندارد. حاج صمد داش آکل را وکیل خود قرار داد تا پس از مرگش اختیار مال و اموال و خانواده اش به عهده او باشد. که او پس از مرگ حاج صمد خود را وقف رسیدگی به امورش می کند.

داش آکل در این میان، عاشق دخترحاج صمد می شود اما مرام و مردانگی اش باعث می شود نتواند علاقه اش به مرجان را ابراز کند. او  این راز را  سال ها در خود نگه داشته و تنها به طوطی اش می گوید، ولی درنهایت ماجرا به گونه دیگری رقم می خورد.

در این داستان داش آکل، دائما در حال کشمکشی روانی است که از یک طرف او را به سوی عشق به مرجان سوق می دهد و از سویی دیگر فراخود که به او گوشزد می کند که نباید عشقش را به مرجان ابراز کند.

همانگونه که در ابتدای داستان اشاره شده که داش آکل قفس کرکی در کنار خود نگه می دارد. انگار از تعلقات دنیا همین کرکی برایش مهم است. در واقع او قبل از عشق مرجان کرک اما بعد از عاشقی طوطی را در قفس دارد.

مهمترین خصلت کرک  این است که محکم سر خود را به قفس می کوبد. او این کار را آنقدر انجام می دهد تا سرش زخمی شود و گاه حتی می میرد. دیگر از خصوصیات او این است که خودش را با محیط وقف می دهد. همه این ها با روحیات داش آکل برابری می کند او با مردم است اما متمایز از آنهاست.

 

 

داش اکُل

 

نویسنده شخصیت های قهرمان و ضد قهرمان را در ابتدای داستان معرفی می کند. انتخاب نام برای شخصیت های  داستان مطابق با عملکرد آنان انجام می گیرد.داش آکل به عنوان نماینده تیپ عیاران و جوانمردان است و درخدمت ارزش های پذیرفته شده جامعه خویش می باشد و کاکا رستم درخدمت قشر فرومایه و انگل جامعه است و نماینده تیپ آدم هایی است که به پهلوان پنبه مشهورند..
کاکا آدم روسیاهی است  اما پیام آور هار است. به عبارتی آدمی سیاهی است که ادای خوشبخت ها را درمی آورد.همانطور که می دانیم رستم جهان پهلوان نامدار ایرانی است و در داش آکل ضد قهرمان نامش کاکا رستم است و نه رستم.

مرجان موجود دریازی است که در اعماق تاریک دریا نشسته است. مرجان که حتی در داستان یک کلمه حرف هم نمی زند و نویسنده اشاره به زنان جامعه سنتی دارد که در پس پرده زندگی می کنند. تنها کلام مرجان اشکی است که در پایان داستان از چشمانش سرازیر می شود اشکی است پرسروصدا اما خاموش و هدایت مظلومیت او را در جامعه سنتی نشان می دهد.

علت نام گذاری قهوه خانه دومیل : عدد دو دو شخصیت اصلی داستان را بارزتر می کند و دیگر این که میل از ابزار زورخانه است و با روحیه لوطی منشانه و فضای حاکم بر داستان هماهنگی دارد. چندک زدن یعنی روی دو پا نشستن که توصیف فیزیکی و بیرونی شخصیت لوطی منش داستان است
نویسنده نشان می دهد که وقوع حادثه مربوط به دوره قاجار است.در واقع نویسنده با این فضا سازی می خواهد آخرین نسل عیاران را نشان بدهد. نسلی که با فروپاشی روابط اجتماعی حاکم بر جامعه اخلاق خود را هم از دست داد. نسلی که به دست نالوطی هایی چون کاکا رستم کشته می شود. زنده مانده کاکا رستم درواقع پیام اصلی داستان را درخود نهفته دارد. پیامی که می گوید چنین افرادی میان دار شدند و کسانی چون داش آکل که هنوز به اصول جوانمردی پای بندی دارند مردند.

به قلم:نفیسه علیزاده

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات خانه داستان چوک

کتاب های دیگر انتشارات خانه داستان چوک

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
متین کریمی

چرا ناقص بود اخرش؟؟؟؟؟؟

1402-07-15

محمد ابراهیمی

کتاب و داستانش خیلی خوبه ولی اخرش نمیدونم چرا ناقص قطع میشه .

1402-05-13

ققنوس

توصیه ب همه کتاب بخوانید تا بزرگ شوید.

1401-10-06

محمد قربانی بمرود

اینم که مثل خیلی از کتابهای دیگه تون ناقص بود. اینکار درست نیست.

پشتیبان سایت

نقص کتاب را بفرمائید

1401-04-09

سعید قلی

چوخ گوزل

1401-01-21

سمیه م

سلام و تشکر از شما. چرا کتابهای صوتی برای من کامل دانلود نمیشن؟چند کتاب رو دانلود کردم ولی فقط چند دقیقه است.

پشتیبان سایت

سلام کتابهای صوتی برای راحتی در دانلود بخش بخش می باشند باید همه بخشهای کتاب را دانلود نمائید اگر بازهم مشکل داشتید با پشتیبانی در ارتباط باشید تا مشکل برطرف شود

1400-10-19

سیدعلیرضا

داش آکل داستان مشکلات و معضلات و احتمالا از حالات نویسنده هم تاثیر گرفته است، کلا هدایت نویسنده خوب و چیره دستی بود ولی حیف فقط سیاه می‌دیده، خواندن آن را توصیه میکنم تا با قلم نویسنده آشنا شوید

1400-09-24

leila sabet

سلام اواخر دبیرستان چند داستان صادق هدایت رو خوندم مثل سگ ولگرد همش ناامیدی و شکست عشقی بود البته از اصول نویسندگی چیزی نمیدونم توفارسی دانشگاه داستان داش اکل رو خوندم و به نظرم خیلی قشنگ بود و نظرم درمورد صادق هدایت فرق کرد داستان داستان قشنگیه هرچند غمگینه ممنون از همگی

1400-09-23

سیدعلیرضا

❤❤❤❤❤❤

1400-08-27

رضاسپاهی

عالیه

1400-08-05

محمدرضا

داستان بسیار غم انگیز و زیبایی بود و تا حدود زیادی و طور غیر مستقیم نویسنده زندگی و سختی های خودش را شرح داده بود. این داستان با گویندگی خوب به قدری غم انگیز است نمی شود شروع به شنیدنش کرد و آن را تا آخر نشنید! به همه افراد خصوصا نوجوانان توصیه میکنم.

1400-07-21

حنا آریانژاد

سلام ببخشید نسخه اصلی داستانه؟

1400-01-01

مهدی

واقعا عالی

1398-09-27

زری بانو

خیلیییییی عالی بود فقط گوینده ها صداشون خیلی نچسب بود عشق زیباست

1398-09-01

ali

خیلی خوب بود

1398-02-05

برچسب ها