×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
دختران با عزت نفس

دانلود کتاب دختران با عزت نفس

دختران با عزت نفس
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : دختران با عزت نفس

نویسنده : ویل گلنون

ناشر : نسل نو اندیش

مترجمان : شمس الدین حسینی, الهام آرام نیا

شابک : 978-964-412-870-7

تاریخ انتشار : 1387

رده بندی دیویی : 649/133

دسته بندی : خانواده و روابط اجتماعی, علوم تربیتی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 49900 تومان


معرفی کتاب

"دختران با عزت نفس" / راه های پرورش عزت نفس در دختران
کتاب حاضر با عنوان اصلی (Ways to raise a girl’s self-esteem) اثری از ویل گلنون(Will Glennon)  می باشد که با ترجمه ای از شمس الدین حسینی و الهام آرام نیا، توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.
هر کسی در زندگی زن  از والدین و معلمان گرفته تا دوستان و هم‌کلاس‌هایش  می‌تواند عزت‌نفس او را تقویت یا تضعیف کند و در حالی که متخصصان تعلیم و تربیت و فرزندپروری گفته‌اند که چقدر داشتن احساس مثبت در مورد خود می‌تواند برای رشد سالم دختران حیاتی باشد، راهبردهای درست در این زمینه محدود است. این کتاب توصیه‌هایی را که برای تقویت عزت‌نفس و رشد خودپنداره‌ای مثبت موردنیاز است، برای شما مهیا می‌سازد. در دوران نوجوانی، توجه زیادی به کاهش عزت‌‌نفس دختران می‌شود تا والدین تشویق شوند این نگرش‌های قدیمی و به شدت تأثیرگذار را که رشد دختران را تضعیف می‌کنند، تغییر دهند. دختران ما به فنون مؤثری نیاز دارند تا با هر نوع عامل مخربی مقابله کنند. دختران نیازمند بزرگسالانی ملاحظه‌‌کار و با درایت هستند که به آن‌ها آموزش دهند مرحله‌ی انتقال به ابعاد زنانگی کامل را که بر ارزش‌های زنانه متکی است ولی در عین حال شامل نقش سنتی آنان نیز می‌شود، در خود شکل دهند.

در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" بیان احساسات به فرزندانمان حائز اهمیت است، ولی محتاط بودن در مورد احساساتی که برای آن‌ها افشا می‌کنیم، به همان اندازه اهمیت دارد. ما درصدد هستیم دخترانی پرورش دهیم که در دنیای احساسات راحت باشند و مهارت‌های اساسی جهت هدایت احساساتشان را آموخته باشند. به همین دلیل، باید آن‌ها را در محیطی بزرگ کنیم که صحبت در مورد احساسات، به اندازه‌ی صحبت در مورد افکار و عقاید، مهم و طبیعی باشد. به هر حال نباید از این واقعیت چشم‌پوشی کنیم که بعضی از موضوعات مناسب مطرح کردن نیست و برخی احساسات بهتر است برای آن‌ها افشا نشود. بعضی اوقات به دلیل وجود کوهی از مشکلات، یادآوری این موضوع در لحظه‌ دشوار است. به ویژه مشکلات عاطفی میان زوج‌ها نباید به فرزندانشان منتقل شود. این مشکلات نه تنها در خور سن و سال فرزندانمان نیستند، بلکه به طور مستقیم یا غیرمستقیم آن‌ها را مجبور به «جانبداری» می‌کنند و این مسأله‌ای است که هیچ کودکی نباید با آن مواجه شود. علاوه بر این، مسایل حاد عاطفی که بیشتر مناسب مطرح کردن با درمانگر هستند، فقط باید در قالب الفاظ کلی بیان شوند. کافی است اشاره کنید که مشکلی وجود دارد و به این ترتیب، مسؤولیت خود را در قبال تذکر آن انجام داده‌اید."

فهرست مطالب

مقدمه: داستان شكل‌ گيری دختران

1- شما می ‌توانيد تفاوت ايجاد كنيد

2- محبت: ساخت پايه و اساس

3- الگوسازی: آنچه هستيد و آنچه انجام می ‌دهيد حائز اهميت است

4- شمرده و واضح بيان كردن: استفاده از قدرت كلمات

5- آشكارسازی: احترام خود را به او عرضه داريد

6- خطرپذيری صحيح: تجربياتی برای او خلق كنيد تا بال ‌هايش را بگستراند

7- راستی و درستی پيشه كنيد: پايبندی به ارزش‌ ها و آموزش آن‌ ها

8- احترام به نظارت و مراقبت

درباره ی کتاب دختران با عزت نفس

داستان شکل گیری دختران در اغلب جوامع و فرهنگ ها ریشه ی مشترکی دارد. قصه های اساطیری و افسانه های گونه گون، گویای این وجه اشتراک. منشا این افسانه ها به یونان باستان بر میگردد. آرتمیس الهه ی بکارت حامی دختران جوان بود. دختران جوان در پیشگاه او دعا می کردند که بلوغ شان به عقب بیفتد. زیرا هر دختری با شروع اولین دوره ی قاعدگی اش دیگر خود را زن وحشی و رام نشدنی در نظر می گرفت که تنها با ازدواج می توانست آرام بگیرد. همیشه بلوغ دختران نقطه ی شروعی هولناک  و طوفانی بوده و هست. بلوغ و رشد فیزیولوژیکی بدن، دختران را در بحران هایی قرار می دهد که اگر همراهی و هم دلی خانواده یاری گر نباشد با مشکلات هولناکی روبرو خواهند شد. دختران امروزی هم در مقابل تغییرات بدن شان مقاومت نشان می دهند. اغلب خانواده ها با دیدی سنتی و بسته به مقوله ی بلوغ نگاه می کنند. رسانه ها و اطرافیان نیز به این مسئله ی حساسیت زا دامن می زنند. مسئله ی مهم در دوران بلوغ برای هر دختری کاهش عزت نفس است. باید والدین تغییری محسوس در نگرش خود بدهند. تا دختران را از خطر افت عزت نفس در امان بدارند.

این کتاب کمک شایانی به خواننده چه دختران و چه خانواده ها خواهد کرد تا به بازیابی و ارتقا عزت نفس کمک کند. نویسنده ی این کتاب ویل گلنون می باشد، که کتاب های هوش هیجانی و پرورش هوش هیجانی در پسران از دیگر آثار این نویسنده است.

 

کتاب دختران با عزت نفس

 

نقد و بررسی کتاب دختران با عزت نفس

فصل اول؛ « شما می توانید تفاوت ایجاد کنید »

کارهای ارزشمند و مهمی را  که همراه با عشق می شود درباره ی بچه ها انجام داد را شروع کنید. فرصت ها و پیشنهاد هایی را یادآوری می کند که به راحتی برای خانواده ها میسر است و اغلب در غفلت هستند و چشم پوشی می کنند.

فصل دوم؛ « محبت ساخت و پایه و اساس »

این فصل همان طور که از اسمش بر می آید درباره ی اصلی ترین و اساسی ترین مقوله ی تمام بحث های روانشناسی و اجتماعی است. این فصل نقشی  ضروری و پایه ای را بنا می گذارد که نقش عشق ما را در قرار دادن چهار چوبی برای تمام آنچه می تواند دنبال شود ایفا می کند.

فصل سوم؛ « درباره ی عشق »

این فصل تعریفی دیگر از عشق را به دست می دهد. عشق به خود که به ما اجازه می دهد به عنوان بزرگسال به گونه ای مناسب و قدرتمند الگویی از نگرش ها و رفتارهایی برای دخترانمان باشیم که درها را به جهان مقابل شان به روی آنها می گشاید.

صرف نظر از تعریفی که از ما شده است بیشترین اهمیت را این مسئله دارد که ما کیستیم؟ زیرا این شیوه ی زندگی کردن ماست و فرزندانمان همیشه به آن رجوع می کنند. این شیوه آن ها را به مسیر اصلی هویت شان می کشاند.

 

حس خوب دختران با عزت نفس

 

فصل چهارم؛ « شمرده و واضح بیان کردن؛ استفاده از قدرت کلمات »

کلمات می توانند جراحت های درمان ناپذیر و سختی را ایجاد کنند. ما با فاصله گرفتن از دنیای کودکی مان کم کم قدرت خارق العاده ی کلمات را فراموش می کنیم. دنیای ما مملو از کلمات است، زمانی قدرت این کلمات بر ما آشکار می شود که یکی از عزیزانمان با سخنی نا خواسته رنجیده خاطرمان می کند.سخنان و کلمات اطرافیان بخصوص والدین بر فرزندان تاثیرات عمیقی می گذارد. کودکان بسیار زود شخصیت خود را طبق گفته ی اطرافیان شکل می دهند. والدین باید محتاطانه با فرزندان خود حرف بزنند و فقط و فقط به آنها عشق بورزند.

فصل پنجم؛ « آشکار سازی: احترام خود را به او عرضه دارید »

قدرت کلمات بهترین ابزار برای ارتقاع عزت نفس دختران محسوب می شود. اما باید عملا هم به دختران بیاموزیم که چگونه عزت نفس شان را بالا برند. فرزندان مان، ما را می بینند و بیشتر از رفتار ما تاثیر می پذیرند. باید به اعمال خود به آنها نشان دهیم که برایشان احترام قائل هستیم یا خیر! قوی ترین نوع احترام کردن و احترام یاد دادن به فرزندانمان احترام به عقاید و خواسته هایشان است.

فصل ششم؛ « خطر پذیری صحیح : تجربیاتی برای او خلق کنید تا بال هایش را بگستراند »

درس گرفتن از زندگی و درس دادن به فرزندان از وظایف مهم والدین است. به تبع این درس آموزی ها، انسان بزرگتر و کامل تر می شود و والدین هم باید این روند تکاملی را به دختران خود یاد دهند. باید زمینه ی خطر پذیری دخترانمان را مهیا کنیم و به آنها اجازه دهیم تجربیاتی که موجب پرورش عزت نفس سالم در آنها می شود را داشته باشند. باید عملا به دختران خود بیاموزیم نه فقط موعظه وار و نصیحت گرانه.

فصل هفتم، « راستی و درستی پیشه کنید: پایبندی به ارزش ها و آموزش آنها »

راستی و درستی یعنی فقط با تشویق و سخنرانی عزت نفس دخترانمان ارتقاع نمی یابد، باید به آنها به صورت عملی نشان دهیم تا بر خود انگاره ی فرد تاثیر بگذارد.

 

نقش والدین در زندگی دختران با عزت نفس

 

فصل هشتم؛ « احترام به نظارت و مراقبت »

این فصل به عنوان خاتمه ی کتاب بازتابی از توجه به راههای متعددی است که ما را با ایفای نقشی تا این حد مهم در زندگی این جوانان و مسئولیت عظیمی که همراه این موهبت عظیم بر دوش ما گذاشته شده است آشنا می کند. نقش تعریف شده ی بزرگسالان را در جای جای این فصل گوش زد می کند.

 

 نتیجه گیری از کتاب دختران با عزت نفس

کتاب دختران با عزت نفس تنوع وسیعی از پیشنهاد ها را برای فعالیت هایی در خانه و مدرسه ارائه می دهد. که این احتمال را که دختران نسل های آینده بتوانند دارای عزت نفس فراوان باشند به شدت افزایش می دهد. بعضی از پیشنهاد ها درباره ی نگرش ها است و بعضی درباره ی رفتارها اما همه تاثیر دارند و این مسئله ربطی به سن و سال دختران ندارد. هیچ زمانی خیلی دیر و خیلی زود نیست. تاکید بر نقش بزرگسالان و بخصوص والدین در تقویت عزت نفس از نقاط قوت  این کتاب است.

 

به قلم : مهدیه سلمانی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات نسل نو اندیش

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها