×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
رابینسون کروزوئه

دانلود کتاب رابینسون کروزوئه

رابینسون کروزوئه
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : رابینسون کروزوئه

نویسنده : دانیل دفو

ناشر : جاودان خرد

مترجم : حبیب شنوقی

تعداد صفحات : 560 صفحه

شابک : 978-964-6030-27-5

تاریخ انتشار : 1388

رده بندی دیویی : 823/5

دسته بندی : زندگینامه و خاطرات , رمان های خارجی

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 31300 تومان


معرفی کتاب

" رابینسون کروزوئه "

اثر حاضر با عنوان اصلی (Robinson Crusoe) مشهورترین رمان نویسنده انگلیسی دانیل دفو (Daniel Defoe) است.

رابینسون کروزوئه یک کتاب خودزندگینامه منحصربه فرد روحانی و خیالی است که دانیل دفو به واسطه خلق این اثر به "پدر رمان انگلیسی" شهرت پیدا کرد. رابینسون کروزوئه که نام قهرمان داستان هم هست، زندگی مرفه خود در بریتانیا را برای مسافرت در دریاها رها می‌کند. پس از اینکه از یک کشتی شکستگی و غرق شدن، جان سالم به در می‌برد، ۲۸ سال را در یک جزیره و غالبا به تنهایی زندگی می کند. تا آنکه زندگی یک بومی وحشی آن جزیره را نجات داده و نام او را "جمعه"  قرار می دهد.
اگر شرح حال یک نفر ارزش آن را داشته باشد که در بین مردم انتشار یافته و مورد استقبال شایان قرار بگیرد ، نویسنده این کتاب عقیده دارد ، این نوشته که از نظر شما می گذرد از زمره ی همان حکایات جالب است. نویسنده معتقد است که عجایب این داستان به قدری بی سابقه است که تاکنون نظیرش شنیده و خوانده نشده است. به راستی هم چه شخص دیگری می توانست سرگذشتی حیرت انگیز و متنوع تر از این در معرض مطالعه مخاطبان قرار داده و آنها را در عوالم گوناگون سیاحت دهد؟

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

درباره کتاب رابینسون کروزوئه

رابینسون کروزوئه داستان مردی اروپایی است که زندگی راحت شهری را واگذاشته و به ماجراجویی روی می آورد. کشتی او در طی یک سفر دچار سانحه شده و رابینسون به تنهایی در یک جزیره دور افتاده نات پیدا می کند. او برای مدت طولانی در این جزیره به تنهایی زندگی می کند و پس از مدت زمانی یک بومی جزیره را پیدا کرده و نام جمعه را بر روی او می گذارد.

 

ترجمه کتاب

کتاب رابینسون کروزوئه به اغلب زبانهای زنده دنیا ترجمه شده است و چندین ترجمه نیز به زبان فارسی دارد. یکی از ترجمه های این کتاب را حبیب شنوقی به زبان فارسی انجام داده است.

اهمیت کتاب

کتاب رابینسون کروزوئه توسط دانیل دفو نوشته شده و در بریتانیا به چاپ رسیده است. برخی اندیشمندان این کتاب را سرآغازی برای رمان مدرن می دانند. ژان ژاک روسو فیلسوف مشهور فرانسوی در کتاب خوب با عنوان امیل توصیه می کند برای آموختن زندگی در سازندگی، سادگی و آزادگی همه جوانان این کتاب را مطالعه کنند.

رابینسون کروزوئه نمادی برای بورژوازی

 کارل مارکس رابینسون را نماد استعمارگران بریتانیایی می داند که به یک جزیره ای وارد شده در آن شروع به سازندگی می کند و بومی آن جزیره را نجات داده و برای او نامی انتخاب می کند. مارکس که در پی مبارزه با سرمایه گذاری بوده است یاد دادن پول و مبادله به بومی آنجا را نشانه ای از سرمایه داری می داند. ادوارد سعید متفکر فلسطینی نیز معتقد است که این کتاب ذهنیت استعمارگران آن دوره را به خوبی نشان داده است.

رفع نیازهای بشری

در طی ورود به جزیره ترینیداد در جنوب دریای کارائیب قهرمان داستان با چالش های مختلفی مواجه می شود او ابتدا امنیت خود رادر خطرمی بیند و با ایجاد خانه و طرفندهای دیگر تلاش می کند امنیت خود را به سامان بخشد. در ادامه او با چالش گرسنگی مواجه شده و با استفاده از گیاهان و حیوانات جنگل و اقدام به کشاورزی غذای خود را تامین می کند. در ادامه او با چالش تنهایی مواجه می شود او تلاش می کند تنهایی خود را با کتاب مقدس بگذراند و با پیدا کردن یکی از بومیان جزیره به نوعی تلاش می کند تنهایی خود را با حضور او پر کند. این داستان در پی این است که نشان دهد انسان به عنوانیک موجود اجتماعی آیا می تواند نیازهای بشری خود را در جایی بیرون از اجتماع نیز تامین کند.

این داستان به نوعی تاریخ بشر را نیز تداعی می کند که خود را در حیات وحش کره زمین می یابد در جدال با حیوانات تلاش می کند زنده بماند، غذای خود را از منابع طبیعی تامین می کند به فکر کشاورزی می افتد و آتش را کشف می کند. نیاز به دین و هم صحبت پیدا می کند و با گذر از دوره های مختلف به جهان مدرن می رسد.

ارزش اجتماعی

کتاب رابینسون کروزوئه به دلیل اهمیت بالایی که به پشتکار قائل شده است می تواند یک کتاب انگیزشی در نظر گرفته شود این داستان به امید به عنوان یک عامل موفقیت می نگرد و اینگون القا می کند که در هیچ شرایطی نباید از حصول نتیجه نا امید شد و باید به تلاش ادامه داد. بحث خلاقیت نیز یکی از ارزش های موجود در کتاب است که عاملی برای نجات رابینسون در شرایط مختلف است.

 

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات جاودان خرد

ویدئوهای مرتبط با کتاب

تریلر فیلمهای ساخته شده از این کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
محمدرضا

در این داستان زندگی فردی رو میخونید که خیلی ثروتمند است و زندگی مرفحی دارد اما در اثر یک اتفاق به جزیره دور افتاده ای می افتد و ... با خواندن این داستان علاوه بر لذت بردن به اطلاعات عمومی شما هم افزوده میشود

1400-07-03

محمدرضا

این داستان زندگی یک انسان را به تصویر میکشد که در جزیره ای دور افتاده می افتد و برای زنده ماند تلاش میکند. نتیجه اخلاقی داستان هم این است که باید با هر شرایطی کنار بیاییم و برای بقا تلاش کنیم.

1400-06-14

ساسان رامح

جدا کتاب جالب و خوبیه . یک ادم مرفه و مشهور که حالا خودش مونده و یک جزیره ناشناخته که باید برای زنده ماندن تلاش کنه و امید برای بازگشت . حتما این کتاب را بخوانید .

1400-05-30

رمضان مهری

من وجه کتاب رو پرداخت کردم اما لینک دانلود فعال نشده نمیتونم کتاب رو دانلود کنم

پشتیبان سایت

کتاب به " کتابخانه من " دستگاه شما اضافه شده است اگر از طریق سایت اقدام به خرید نموده اید باید نرم افزار را دانلود و بر روی دستگاه خود نصب کرده و وارد حساب کاربریتان شوید سپس به کتابخانه من مراجعه کرده و کتاب را دانلود نمایید در صورتیکه نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید می توانید با پشتیبانی تماس بگیرید

1397-01-11

برچسب ها