×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
راهکارهای بهبود مقررات گذاری و نقش آن در توسعه بازار بورس

دانلود کتاب راهکارهای بهبود مقررات گذاری و نقش آن در توسعه بازار بورس

راهکارهای بهبود مقررات گذاری و نقش آن در توسعه بازار بورس
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : راهکارهای بهبود مقررات گذاری و نقش آن در توسعه بازار بورس

نویسنده : نشاط حبیبی قبادیان

ناشر : قانون یار

تعداد صفحات : 106 صفحه

شابک : 978-622-6055-35-2

تاریخ انتشار : 1397

رده بندی دیویی : 550926/346

دسته بندی : سرمایه گذاری و بورس, کتابهای اقتصادی, حقوق عمومی و خصوصی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 15000 تومان


معرفی کتاب

" راهکارهای بهبود مقررات گذاری و نقش آن در توسعه بازار بورس"
کتاب حاضر اثری از نشاط حبیبی قبادیان و نظارت فنی محسن فاضلی می باشد که توسط انتشارات قانون یار منتشر شده است.
در بیان مسئله این کتاب باید گفت تنظیم بازار به یکی از وظایف اساسی دولت در این چند سال اخیر تبدیل شده است. از آغاز برنامه سوم و تغییر نگرش دولتمردان به تنظیم بازار ابزارهای کنترل بازار نیز تغییر کرد. به طوری که به جای اتخاذ سیاست های دستوری و اعمال آمرانه تغییر در بازار، سیاست های بازاری و ابزارهای رایج در اقتصاد استفاده شد. برقراری نظام تعرفه ای، کاهش دخالت در بازار، اتخاذ سیاست های حمایتی همگی حاکی از آن بود که دولت خواسته یا ناخواسته مایل نیست به طور مستقیم در بازار حضور داشته باشد و می خواهد با روش های متداول به کنترل بازار بپردازد. در این کتاب ، منظور از مقررات گذاری، وضع قوانینی است که توسط دولت یا نهادهای تنظیم مقررات (ناظمان اقتصادی) در مورد فعالیت های مربوط به بازارها و به منظور دستیابی به اهداف اقتصادی ـ اجتماعی صورت گرفته و به اجرا در می آیند. یکی از بزرگترین کاستی های بازارهای اوراق بهادار کشور که در نگاه اول جلب نظر می کند، عدم وجود قوانین و مقررات جامع بازارهای مالی و به خصوص بازار سرمایه است. مشکلات کنترل حساب سرمایه تراز پرداخت ها، نوسان و چند نرخی بودن ارز و بسته بودن بازارهای اوراق بهادار روی سرمایه گذاری خارجی از کاستی های دیگر بازار اوراق بهادار هستند و این امر به دلیل عدم به کارگیری قوانین لازم برای جذب سرمایه گذاری های خارجی، ایجاد امنیت برای سرمایه گذاران خارجی و امکان معامله اوراق بهادار سایر کشورها در بورس اوراق بهادار، کاستی دیگر بازار اوراق بهادار کشور است. در عین حال قوانین مالیاتی در رابطه با اوراق بهادار نیز دارای نارسایی هایی هستند. در نتیجه محل اصلی تمرکز این کتاب  بررسی نقش مقررات گذاری و نهاد مقررات گذار در تنظیم بازار بورس و رهایی از مشکلات قانونی گفته شده می باشد.
در بخشی از این کتاب میخوانیم:
" در ایران فصل سوم قانون بازار اوراق بهادار به بازار اولیه اختصاص یافته است. مطابق ماده 20 این قانون عرضه عمومی اوراق بهادار در بازار اولیه منوط به اخذ مجوز یا به عبارتی ثبت اوراق نزد سازمان بورس و اوراق بهادار است و هدف از آن حصول اطمینان از رعایت مقررات قانونی مصوبات سازمان و شفافیت اطلاعاتی است . بدین منظور ناشر موظف است تقاضای ثبت اوراق بهادار را همراه با بیانیه ثبت و اعلامیه پذیره نویسی جهت اخذ مجوز عرضه عمومی به سازمان تسلیم نماید ( ماده 22 قانون بازار اوراق بهادار). اطلاعاتی که لازم است از طریق  بیانیه ثبت ارائه شوند. مطابق دستورالعملی که به موجب ماده 22 قانون بازار با عنوان « دستورالعمل ثبت و عرضه عمومی اوراق بهادار» در تاریخ 25/10/1385 به تصویب شورای عالی بورس و اوراق بهادار رسیده است تعیین شده اند. مسئولیت صحت این اطلاعات با ناشر است لیکن شرکت تامین سرمایه /حسابرس/ ارزشیاب مشاوران حقوقی ناشر که در تایید این اطلاعات نقش داشته اند نیز مسئول می باشند. (ماده43 قانون بازار اوراق بهادار). در این میان شرکت تامین سرمایه به عنوان مشاور عرضه مسئولیت سنگین تری دارد."

 

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات قانون یار

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها