×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
راه حل سوم

دانلود کتاب راه حل سوم

راه حل سوم
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : راه حل سوم

نویسنده : استفان آر. کاوی

ناشر : نسل نو اندیش

مترجم : مجید شهرابی

تعداد صفحات : 448 صفحه

شابک : 978-964-236-513-5

تاریخ انتشار : 1392

رده بندی دیویی : 158/

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 79900 تومان


معرفی کتاب

"راه حل سوم" / حل دشوارترین مشکلات زندگی
کتاب حاضر با عنوان اصلی (The 3rd alternative) اثری از استفان کاوی (Stephen Covey) می باشد که با ترجمه ای از مجید شهرابی، توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.
این کتاب حاصل یک نگرش و بینش بسیار مهم است که مولف از راه مطالعه و بررسی افرادی کسب کرده‌ است که به راستی زندگی‌ بسیار مفید و مؤثری داشته‌اند. در واقع، این کلید حل دشوارترین مشکلات زندگی است. همه‌ی مردم از ناملایمات، مشکلات و مصیبت‌های زندگی رنج می‌برند. بیشتر آن‌ها در سکوت و بی آن‌که رنج خود را با کسی در میان بگذارند، آن را تحمل می‌کنند. بیشتر افراد در برابر مشکلات و گرفتاری‌ها، به‌سختی تلاش می‌کنند و به آینده‌ای بهتر امیدوارند. برای بسیاری افراد ترس، درست زیر سطح است. برخی از این ترس‌ها فیزیکی است و برخی روان‌شناختی؛ اما همه‌ی آن‌ها بسیار واقعی‌اند. اگر اصل موجود در این کتاب را به‌خوبی درک کنید و آن را در زندگی به‌کار ببرید، هم بر مشکلات خود غلبه می‌کنید و هم می‌توانید امیدوارانه ادامه دهید و آینده‌ای را برای خود رقم بزنید که حتی بهتر از چیزی باشد که در ذهنتان مجسم می‌کردید. واقعیت این است که این اصل ابدی و فناناپذیر است؛ اما اگر بگوییم برای افرادی که این اصل را برای مواجهه با مشکلات و چالش‌های زندگی خود به کار می‌گیرند، شاید بزرگ‌ترین کشف زندگی‌شان باشد، سخنی به گزاف نگفته‌ایم.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" یکی از مشاوران قبیله‌ای می‌گوید: «به‌علت اجرای این طرح و برنامه، حالا همه با احساسِ افتخار و غرور راه می‌روند و به خود می‌بالند.» یکی از پیران قبیله، این برنامه‌ را با «دو طرف پر عقاب مقایسه می‌کند که هر دو طرف برای پروازش ضروری هستند». آمیزه و تلفیقی از دانش سنتی با خط فکری امروزی، این طرح و برنامه‌ی مبتنی بر هم کوشی را ایجاد می‌کند."

فهرست مطالب

فصل 1. مرحله ي گذر 

فصل 2. راه حل سوم: اصل، الگو و فرايند همكاری 

فصل 3. راه حل سوم در محل كار 

فصل 4. راه حل سوم در خانه 

فصل 5. راه حل سوم در مدرسه 

فصل 6. راه حل سوم و قانون 

فصل 7. راه حل سوم در جامعه 

فصل 8. راه حل سوم در زندگی 

فصل 9. از درون به بيرون

راه حل سوم (همکوشی و همکاری):

این کتاب رویکردی جدید  برای رفع مشکلات  معرفی می کند و راه حل های خلاقانه ای ارائه می دهد. دکتر استفان کاوی با این شیوه به تحول و دگرگونی زندگی میلیون ها نفر کمک کرده است.  این کتاب  مشکلات فردی و شغلی را برطرف می کند و  برای حل چالش های موجود سازمان ها و اجتماع، راه حل هایی نوین ارائه می دهد.

در هر چالش و کشمکشی، راه حل اول، روش من و راه حل دوم، روش تو. همیشه این پرسش وجود دارد که کدام روش بهتر و کارآمدتر است. راه حل سوم، خلق راه حلی جدید و خلاقانه و کاربردی است که نشان می دهد چرا تفکر مبتنی بر راه حل سوم، بهترین فرصت را برای ما فراهم می کند. این کتاب برای تمام کسانی که در جست وجوی راه حل های مؤثر برای مشکلات فردی و شغلی خود هستند، راهگشاست  و روش فکری جدیدی را معرفی می کند.راه حل سوم، ورای روش من یا روش توست درواقع روشی است که در آن، همه برنده اند و هیچ کس مجبور نیست  تسلیم شود.

دکتر استفان کاوی زندگی خود را وقف یافتن پاسخ این پرسش کرده است که چگونه هر کسی می تواند کنترل سرنوشت خود را داشته باشد...

  این کتاب درباره حل اساسی ترین مشکلات زندگی با شما صحبت می کند مشکلاتی است اعم از  مشکلات فردی، مشکلات خانوادگی، کار، و گسترده تر و وسیع تر که برطرف کردن آن ها غیرممکن  به نظر می رسد. همه ما به نوعی از ناملایمات و مشکلات رنج می بریم  و خیلی ها  عادت دارن  بدون این که مشکلاتشان را با کسی مطرح کنن به تنهایی بار انها را به دوش می کشند  اما استفان کاوی در این کتاب اصولی بیان می کند  که به ما در حل مشکلاتمان کمک می کند

 استفان کاوی از اصلی صحبت می کند که برای حل تمام مشکلات مانند: برای مادری که  بدون حامی می باشد  که می کوشد دشوارترین کارها را برای  پرورش دادن فرزند نوجوان  بی قرارش انجام دهد و هم برای رهبر یک کشور که سعی دارد به جنگ خاتمه دهد، به طور مساوی کار برده می شود.

او می گوید بیشتر ما مشکلات را از دو وجه می بینیم: گروه من خوب است و گروه تو بد است.... در هر مورد، دو انتخاب و راه حل وجود دارد.  ما معمولا همه جا با دو گروه متقابل سروکار داریم آزادی خواه ها در مقابل محافظه کارها، کارگران در مقابل مدیران، وکلا در برابر وکلا، کودکان در مقابل والدین و.... جنگ و نابرابری و تبعیض...

 

 

 راه حل سوم

 

 نکته: همیشه در مقابل راه و روش من و راه و روش تو یک راه حل سومی وجود دارد که با همکاری و هم فکری هم می توانیم در جهت انتخاب سوم حرکت کنیم که آن راه و روش ماست.

در این کتاب چگونگی رسیدن به راه حل سوم را با اصلی به نام همکوشی و همکاری معرفی می کند که راه رسیدن به انتخاب سوم می باشد

اگر می خواهید بر تمام مشکلات خود در زندگی غلبه کنید و آینده ای را برای خود رغم بزنید باید این  اصل (راه حل سوم)  را به خوبی درک کنید و آن را در زندگی به کار ببرید.....

به قلم : نفیسه علیزاده

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات نسل نو اندیش

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها