×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
رهسپاری

دانلود کتاب رهسپاری

رهسپاری
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : رهسپاری

نویسنده : وین دایر

ناشر : نسل نو اندیش

مترجم : سیما فرجی

تعداد صفحات : 184 صفحه

شابک : 978-964-236-297-4

تاریخ انتشار : 1396

رده بندی دیویی : 158/1

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 59900 تومان


معرفی کتاب

"رهسپاری"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (The shift) اثری از وین دایر (Wayne Dyer) می باشد که با ترجمه ای از سیما فرجی، توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.
رهسپاری، در حقیقت، هم در این کتاب و هم در فیلمی به همین نام، فراخوانی برای پی‌بردن به فرآیند حرکت‌کردن از یک زندگی بی‌معنا و بی‌هدف و رهسپارشدن به‌سوی یک زندگی سرشار از معنا و هدف است. مولف در این کتاب، در حد توان نکته‌هایی را توضیح می‌دهد که به‌نظر می‌رسد برای دستیابی به سطحی از آگاهی روشنگرانه باید به آن‌ها توجه داشته باشید. دستیابی به این سطح از آگاهی به شما کمک می‌کند به‌سوی یک زندگی سرشار از معنا و هدف پیشروی کنید.

در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" درحالی‌که، در لحظه‌ی تولد، از حیطه‌ی معنویت به این دنیا می‌آییم؛ سفری مخاطره‌آمیز را شروع می‌کنیم. در طی این سفر، گاهی هویتی را به‌دست می‌آوریم که به‌کلی با ماهیت واقعی و راستینمان تضاد دارد. من این دوره‌ی رشد و گسترش ماهیت من‌محور یا اشتباه‌مان را دوره‌ی جاه‌طلبی یا من‌محوری می‌نامم. این دوره به‌کلی با حیطه‌ای که از آن نشأت گرفته‌ایم یا همان حیطه‌ی مطلق معنوی تفاوت دارد. در حیطه‌ی مطلق معنوی در حقیقت جاه‌طلبی موضوعی ناشناخته است زیرا همه‌ی ما به‌سادگی خودمان را به‌طور کامل به آن یگانه حقیقت جاودان می‌سپاریم.
به این ترتیب، سفر ما، از هیچ‌بودن در معنا و مفهومی مادی و راضی‌بودن از این حالتمان، شروع می‌شود و به مرحله‌ای می‌رسد که بر مبنای نظر دوستم رم داس، هر لحظه، در برنامه‌های آموزشی مختلف در این دنیای مادی غرق می‌شویم. ماهیت من‌محورمان اصرار دارد که ما مسیری را بپیماییم و از هیچ نداشتن در معنا و مفهومی مادی به داشتن، از هیچ‌کس بودن به کسی بودن، از وحدت وجود به دوگانگی و از همبستگی به جدایی برسیم. پیمودن چنین مسیری مستلزم این است که از خداوند یگانه دور شویم و باورکردن ماهیت اشتباه‌مان را بیاموزیم."

فهرست مطالب

مقدمه 

فصل اول از…  

فصل دوم حیطه ی من محور… 

فصل سوم به…   

فصل چهارم حیطه ای سرشار از معنا و هدف … 

درباره ی نویسنده

درباره ی نویسنده

وین دایر (wayne walter dyer)  نویسنده ی آمریکایی، در سال 1940 میلادی چشم به جهان گشود. کتاب های انگیزشی زیادی از این نویسنده منتشر شده است. کتاب قلمرو اشتباهات در سال 1976 از این نویسنده در 30 میلیون نسخه فروخته شده بود. به خاطر فروش بالا و استقبال فوق العاده از این کتاب، در تاریخ ثبت و ماندگار شد. کتاب های مشیت الهی، ندای درون، هماهنگ بودن در زندگی از جمله آثار این نویسنده ی آمریکایی است که همانند دیگر کتاب های به چاپ رسیده اش طرفداران زیادی داشته است. در سال 2011 وین دایر سومین انسان معنوی تاثیرگذار در دنیا معرفی شد. در سال 2015 به علت بیماری سرطان خون درگذشت.

 

پرفروش ترین آثار خالق رهسپاری

قلمرو اشتباهات، قدرت الهام و ندای درونی، ده راز موفقیت و آرامش درونی، زندگی اعجاز آمیز، ماندن در مسیر، متعادل بودن، دگرگونی، بهانه بی بهانه، قول، قول است و اثر ماندگار رهسپاری که همانند دیگر آثارش طرفداران زیادی دارد.

 

رهسپاری اثری از وین دایر

 

مروی بر آنچه در کتاب رهسپاری خواهید خواند

کتاب "رهسپاری" با الهام از فیلمی به همین نام نوشته شده است. این کتاب دارای چهار فصل است.

در فصل اول؛ با عنوان «از...» نویسنده با فروتنی تلاش می کند واژه ها و عبارت های کاربردی توضیح ناپذیر را توضیح بدهد. این فصل نگرشی ژرف است به دنیای مصونیت. دنیایی که همه انسان ها از آن نشات گرفته و به آن باز می گردند. سطرهای آغازین فصل اول نگاهی ژرف و آگاهانه به مسئله ی مرگ دارد. راوی فصل اول کودکی است در پرورشگاهی به همراه برادر خود که تحت تکفل زن و شوهری در آمده اند. کودک بعد از مرگ آقای اسکارف با معنای متفاوتی که درد را بازتاب می دهد آشنا می شود. نبودن، نیستی، رفتن و برنگشتن. نویسنده در جای جای متن به روح کنجکاو خود اشاره می کند. به اینکه هنوز هم درباره ی سوال های مهم کنجکاو هستم. از سوال های مطرح شده من چه کسی هستم، وابستگی انسان به مرگ، در ستایش مرگ و خوبی مرگ، عشق به خدا و توکل کردن و همه ی اینها سخن می گوید؛ و به خوبی خواننده را به این معناها آگاه می سازد.

در فصل دوم؛ با عنوان «حیطه ی من محور» نویسنده قصد دارد ماهیت واقعی انسان ها را بازگو کند؛ و زمینه ای را فراهم کند برای نادیده گرفتن ماهیت من محور. پیام های نامتعارف از طرف ماهیت من محور دغدغه ی اصلی است که صاحب این اثر سعی در کم رنگ شدن آن دارد. در این فصل راوی، زندگی کفتاری را روایت می کند که از کودکی درگیر انتخاب بین واقعیت و خواسته های نامعقول بوده است. در اصل با گذشت زمان تبدیل به کفتار جوانی می شود که ماهیت اشتباه را در خود پرورش داده است.

 

 

در ادامه ی این فصل روایت این داستان کوتاه پلی می شود برای شناخت ماهیت من محور و جاه طلبی. مهم ترین چیزی که نویسند به صورت واضح بازگو کرده است چشم و هم چشمی است که ماهیت اصلی زندگی ها را تحت تاثیر خود قرار می دهد. در پایان این فصل خواننده احساس جدای ناپذیری از منبع انرژی خود و روانه شدن به سوی زندگی پر معنا و با هدف را در خود تقویت می کند و با اندیشه ی جدید باقی فصل ها را دنبال می کند.

در فصل سوم؛ با عنوان «به ...» نویسنده راهی نو برای رسیدن به اهداف اصلی زندگی را برای خواننده رقم میزند. غلبه کردن بر جاه طلبی اصولی است که برا اساس تجربیات وین دایر بازگو می شود. با قلم نویسنده در این فصل می توان به جهانی به هدف دار و پر معنا نزدیک شد. راوی در این فصل با الهام گرفتن از نوشته ی کارل یونگ خواننده را از ماهیت اشتباه خود دور کرده و به سمت ماهیت واقعی خود سوق می دهد. تفکری ژرف در یافتن حقیقتی فراتز از هستی خواننده را مشتاق می کند تا زندگی جدیدی با اندیشه های جدید تجربه کند.

در فصل چهارم؛ با عنوان «حیطه ای سرشار از معنا و هدف» نویسنده ما را به مقصد می رساند. رهسپار شدن به سوی یک زندگی با معنا هدف اصلی خالق این اثر است. این حیطه دقیقا مکانی است که از آن سرچشمه گرفته ایم. برای رسیدن به مرحله ی پایان قطعا باید از موانعی عبور می کردیم. راوی داستان در این فصل همچون آهن ربایی تفکرات و ذهنیت خواننده را به خود جذب می کند. با ارائه کردن چهار ویژگی بنیادین که الهام گرفته از کتاب هوئا هوجینگ است تلاش می کند تا خواننده را متقاعد کند که آفریده شده است تا زندگی صادقانه ای به دور از هرگونه تقلید را تجربه کند.

 

رهسپاری به سوی زندگی هدف دار و پرمعنا

 

نقد کتاب رهسپاری

باوری که نویسنده ی این اثر به استعداد و توانایی ذاتی انسان ها دارد قابل تحسین است. این کتاب سعی بر آن دارد که خواننده را به سطحی از آگاهی برساند تا پلی باشد برای داشتن زندگی هدف دار و پر معنا.

دلایلی که باعث شد این کتاب را برای خواندن انتخاب کنم سابقه ی درخشان نویسنده ی اثر بود. اکثر نوشته های این نویسنده انگیزشی بوده است. این کتاب آماده سازی جسم و روح را برای جاودانگی تشویق می کند. در حین خواندن کتاب متوجه شدم قرار است سفر به دنیای شیرینی را تجربه کنم که ذهن را مجبور می کند تا خوب فکر کند. با سپری کردن هر فصل با ایده هایی رو برو می شدم که شخصیت انسان را بر اساس اصول و قواعد مشخصی تفسیر می کرد.

در این اثر سوالاتی مطرح می شود که احتمال دارد برای خواننده گیج کننده باشد و حتی نیاز باشد چندین بار آن را بخواند تا بتواند به معنای واقعی درک اش اند. ولی پافشاری در یافتن پاسخ انگیزه ای می شود برای درست فکر کردن.

شاید خواندن این کتاب برای کسانی که در این دوره از تاریخ زندگی می کنند در حد یک یا دو روز تاثیر گذار باشد. برخی از افراد بعد از خواندن کتاب بلافاصله از محتوای کتاب دور می شوند. کسانی نتیجه ی این اثر را خواهند دید که این کتاب را چندین بار بخوانند و نت برداری کنند.

وین دایر هر آنچه که در این اثر بازگو کرده، در زندگی شخصی خود به عینه تجربه کرده است. از همه ی فصل های این کتاب عبور کرده و هدف اش رساندن کلام خود به گوش انسان هایی بوده که زندگی را بدون هدف رها کرده اند.

با خواندن این کتاب می توان نتیجه گرفت که از آغاز خلقت روح و ذات پاک با انسان همراه می شود؛ اما طی کردن مراحل ناهمواره زندگی سبب می شود ماهیت واقعی انسان رها بشود. روح و جسم جدای از هم خلق تضاد ها در زندگی را باعث می شوند. باید منبع حقیقت و روشنی را جستجو کرد و به سمت او رهسپار شد.

 

منابع:

https://en.wikipedia.org/wiki/Wayne_Dyer

 

 

به قلم: مهدیه سلمانی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات نسل نو اندیش

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
حمید معینی

مطالب کتاب بسیار ارزنده هستن و به تمامی مردمانی که در زمین زندگی میکنم توصیه میکنم بخوانند و برای زندگی خود هدفی داشته و معنایی برای زندگیشان بیابند . درحقیقت خداوند عاشق بندگانش است و چیزی با ارزش تر از عشق و محبت نمیشناسم

1401-08-07

برچسب ها