×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
سایه ی مجازی ما

دانلود کتاب سایه ی مجازی ما

سایه ی مجازی ما
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : سایه ی مجازی ما

نویسنده : دامون براون

ناشر : شکیب

مترجم : علی فرزانه

تعداد صفحات : 102 صفحه

شابک : 978-964-2695-82-9

تاریخ انتشار : 1392

رده بندی دیویی : 612/82

دسته بندی : کامپیوتر و رایانه, علوم اجتماعی، فرهنگ و سبک زندگی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 22900 تومان


معرفی کتاب

"سایه ی مجازی"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (Our virtual shadow) اثری از دامون براون (Damon Brown) می باشد که با ترجمه ای از مهدی نیرومنش، توسط انتشارات شکیب منتشر شده است.
در فصل های نخست این کتاب به ایجاد نشانه ایی در ذهن مان برای یادآوری تجربه ها و خاطرات اشاره شده است و این که نشان ها، فضایی از ذهن ما را اشغال می کنند. به علاوه برای ایجاد چنین نشان هایی باید لحظات خوشی را که میتوانیم داشته باشیم، فدای ثبت آنها کنیم. وجود چنین فضایی در ذهن، منجر به ایجاد سایه ای غیر واقعی برای ما می شود که همیشه ذهن ما را با خود درگیر میکند و یا به عبارتی همیشه دنبال ماست. در ادامه نیز از محاسن و معایب فناوری برای ثبت لحظات در حافظه های رایانه ای و شبکه های اجتماعی سخن به میان آمده است.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" عمده گفت و گوی من و همسرم در صبح روز عروسیمان درباره ی این مسأله بود که آیا میتوانیم تلفن همراهمان را با خود بیاوریم یا نه. او بیشتر از علاقه ی من به تویتر، عاشق فِیسبوک بود و از آنجا که ما در سراسر کشور دوستانی داشتیم که با آنها زندگی می کردیم، چنین شبکه های اجتماعی کمک میکرد تا ایجاد ارتباط بین دوستان مورد علاقه مان که در دوردستها زندگی میکنند راحت باشد. ما میخواستیم ارتباط خود را با آنهایی که نتوانستند به عروسی ما بیایند حفظ کنیم. اما، ترجیح دادیم گوشی های همراه خود را کنار بگذاریم. بدین ترتیب توانستیم لباس عروسی را برگزینیم که جیب نداشت و مدل آن شبیه لباس هندوها بود! البته از ساقدوشان خواستیم تا در موارد ضروری مراسم عروسی از تلفن همراهمان استفاده کنند. گذشته از این، ما نمیخواستیم به زوجهایی شبیه باشیم که در فیلم عروسی هم مانند فیلم سینمایی، از متن استفاده می‌کنند. معلوم شد تصمیم ما تصمیمی درست بوده است. هنوز لحظه به لحظه ی مراسم را به یاد می آورم زیرا در تمامی لحظات، با تمام وجود حضور داشتم، و مراسم اصلی را فدای ثبت مراسم که جنبه فرعی دارد نکردم. چند ماه بعد، عموی عزیزم هدیه ی ارزشمندی برایم آورد. او تعدادی عکس با جلوه های زیبا گرفته بود و آنطور که خودش میگفت، ترجیح داده بود به جای ارسال عکس ها، خودش آنها را به ما تقدیم کند. او همچنین به ما گفت از آنجا که در حین مراسم عروسی حواسم پرت بود و کلی از مراسم را از دست دادم، نتوانستم فیلمی مطابق با استاندارد فیلم های رایج عروسی تهیه کنم. او اشتیاق زیادی داشت تا لحظات از دست رفته عروسی را دوباره ببیند و سعی میکرد تا لحظات زیبا را آنطور که اتفاق افتاده بودند به تصویر بکشد."
 

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات شکیب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها