×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
سبک زندگی اسلامی شادی و خشنودی زناشویی زنان

دانلود کتاب سبک زندگی اسلامی شادی و خشنودی زناشویی زنان

سبک زندگی اسلامی شادی و خشنودی زناشویی زنان
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : سبک زندگی اسلامی شادی و خشنودی زناشویی زنان

نویسنده : معصومه حسین آبادی

ناشر : بهنام قلم

تعداد صفحات : 132 صفحه

شابک : 978-600-98384-8-6

تاریخ انتشار : 1396

رده بندی دیویی : 72/297

دسته بندی : خانواده و روابط اجتماعی, کتابهای روانشناسی, خودشناسی و خودسازی, کتابهای اخلاق, کتابهای اسلامی, ازدواج و مسائل زناشویی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 30000 تومان


معرفی کتاب

" سبک زندگی اسلامی، شادی و خشنودی زناشویی زنان"
کتاب حاضر اثری از خانم معصومه حسین آبادی است که توسط انتشارات بهنام قلم منتشر شده است. ‌
چنانچه جامعه ای از خانواده های سالم برخوردار نباشد، نمی تواند ادعای سلامت کند.‌ زوجهای سالم، خانواده سالم را پدید می آورند و خانواده سالم جامعه سالم را می سازد. برای داشتن جامعه سالم باید خانواده سلامت باشد. یکی از عوامل تعیین کننده سلامت خانواده، رضایت و خشنودی زناشویی است. ‌استحکام و استواری خانواده به ازدواج و روابط زناشویی پایدار و بنیادین بستگی دارد. ‌هرگونه تزلزل و عدم رضایت زناشویی، علاوه بر اینکه آرامش روانی زوجها را مختل میکند، دوام خانواده را نیز در معرض خطر قرار میدهد. ‌
وجود باورهای مذهبی در سبک زندگی، تأثیر بسزایی در استحکام خانواده دارد. ‌قرآن و احادیث، سرشار از توصیه های کارآمد در باره ی مسائل خانواده و زوجها می باشد. ‌پرداختن به مهارت های ارتباطی با رویکرد اسلامی، بر رضایت زناشویی تأثیر بسزایی دارد. ‌سبک زندگی زوجها که با رویکرد اسلامی مورد توجه قرار گرفته باشد، دارای نمودهای رفتاری نسبتاً پایداری است که برخاسته از عقاید، عادتها، نگرشها، سلایق و معیارهای اخلاقی و اجتماعی مورد تأیید اسلام است و شیوه زندگی فرد در راستای عبودیت را رقم میزند، لذا خشنودی و رضایت زوجین را در بردارد. ‌
خشنودی زناشویی عوامل مختلفی را شامل میشود. ‌مهمترین آنها عبارتند از خصوصیت شخصیت، سبکهای ارتباطی تجربی، بازخوردی و انگیزشی فرد که طی زمانی ثابت، فرض شده و پدید می آیند. ‌زنان برخوردار از سلامت کامل جسمی، روانی، عاطفی، پایه های مستحکم زندگی خانوادگی سالم را فراهم می کنند. ‌خشنودی زناشویی از عوامل مهم و مؤثر بر سلامت زنان و رضایتمندی زناشویی است که بر میزان رضایتمندی زناشویی، رضایت از زندگی، میزان موفقیت تحصیلی وحتی میزان درآمد خانواده ها تأثیر می گذارد. ‌‌در یک خانواده سالم و اسلامی، تعهد آگاهانه زن و شوهر، عشق عمیق را بوجود می آورد. ‌روابط سالم زناشویی مبنی بر ارزشهای انسانی و برابری است که مسئولیت اعمال هر یک از اعضا را خودشان بعهده می گیرند.
با توجه به اینکه مذهب و سبک زندگی اسلامی از عوامل رضایتمندی زناشویی بشمار می رود، کمبود پژوهشهایی در این زمینه که زوجین را با هم و در کنار یکدیگر مورد بررسی قرار دهند نویسنده را بر آن داشت، نقش سبک زندگی اسلامی در کسب خشنودی زناشویی میان زوجین را مورد مطالعه قرار دهد و نتیجه این مطالعه را با نگارش این کتاب به خوانندگان ارائه دهد.
دربخشی از این کتاب می خوانیم:
" برخی از صاحب نظران، رضایت زناشویی را چنین تعریف میکنند، احساس خشنودی، رضایت و لذت توسط زن و شوهر، زمانی که همه جنبه های ازدواج را در نظر می گیرند. رضایت یک متغیر نگرشی است، بنابراین یک خصوصیت فردی زن و شوهر، محسوب می شود،  نگرشی مثبت و لذت بخش که زن و شوهر از جنبه های مختلف روابط زناشویی خود دارند. مهمترین عاملی که کارکردهای مؤثر خانواده را تحت تأثیر قرار می دهد، رضایت اعضای خانواده به خصوص زن و شوهر از یکدیگر است. رضایت زناشویی یعنی انطباق بین انتظاراتی که فرد از زندگی زناشویی دارد وآنچه در زندگی تجربه می کند.
ازدواج، پیمان مقدسی است که از طریق آن، خانواده تشکیل می‌شود و آنچه در ازدواج مهم است، رضایت زناشویی است. واضح است که عشق برای افراد مختلف، معنای متفاوت دارد. در کل عشق، به مجموعه ای از احساسات مثبت و عمیق اشاره می‌کند که معطوف به فردی دیگر است. برای اینکه زندگی زناشویی به خشنودی بیانجامد، باید احساسات عمیق اعلام شود و پاسخی مناسب، از طرف مقابل، دریافت شود. ‌"

فهرست مطالب


موضوع
پیشگفتار
فصل  سبک زندگی
مقدمه
سبک زندگی
مؤلفههای سبک زندگی
ديدگاههای جامعه شناسی در باب سبک زندگی
تورشتاين وبلن
جورج زيمل
ماکس وبر
پیر بورديو
کلاکهون
ويلیام لیزر
ونزل
سوبل
ديدگاههای روان شناختی در باب سبک زندگی
فصل  سبک زندگی اسلامی
سبک زندگی اسلامی
دين و سبک زندگی
منابع اسلامی سبک زندگی
سبک زندگی ايران اسلامی
نظريه عقلانی – هیجانی آلیس
نظريه چرخه زندگی زناشويی کوبر و هاروف
نظريه مدل اجتماعی نای
نظريه ژست اسپری
نظريه ارتباطات
نظريههای سیستمی
نظريههای بین نسلی
نگرشهای مذهبی و اسلامی در خشنودی زناشويی
فصل  نقش شبکههای اجتماعی در سبک زندگی
زنان در شبکه های اجتماعی
فصل  نتایج پژوهشها و تحقیقات
منابع


















 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات بهنام قلم

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها