×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
شب های روشن

دانلود کتاب شب های روشن

شب های روشن
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

با کتاب شب های روشن در این ویدئو آشنا شوید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : شب های روشن

نویسنده : فئودور داستایوفسکی

ناشر : روزگار

مترجم : نسرین مجیدی

تعداد صفحات : 120 صفحه

شابک : 1-163-374-964-978

تاریخ انتشار : 1388

رده بندی دیویی : 733/891

دسته بندی : ادبیات جهان, رمان های خارجی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 19000 تومان

معرفی کتاب شب های روشن را رایگان بشنوید


معرفی کتاب

"شب های روشن"

کتاب شبهای روشن یا شب های سپید با عنوان اصلی(White Nights) اثری از نویسنده مشهور روس ، فئودور داستایوفسکی (Fyodor Dostoyevsky) می باشد که در سالهای آغازین نویسندگی وی نوشته و به زبان های مختلفی نیز در سرتاسر دنیا ترجمه شده است . کتاب حاضر با ترجمه ای از نسرین مجیدی ، توسط انتشارات روزگار به چاپ رسیده و نسخه حاضر چاپ چهارم این اثر می باشد .

داستایوفسکی در این کتاب به روایت دو داستان کوتاه با نام های "شب های روشن" و "فروتن" پرداخته است. با وجود اینکه این کتاب به پای آثار فاخر داستایوفسکی نظیر "جنایات و مکافات" و "ابله" نمی رسد ، اما همچنان جز آثار محبوب این نویسنده محسوب شده و در سرتاسر جهان مورد توجه قرار گرفته است .

در بخشی از معرفی داستان فروتن می خوانیم:

"حقیقت این است که این ماجرا نه یک حکایت است و نه مجموعه‌ای از یادداشت‌های روزمره. شوهری را تصور کنید که فقط چند ساعت قبل همسرش با پرتاب کردن خود از پنجره خودکشی کرده است. جنازة او روی میز قرار دارد. مرد سردرگم است و هنوز افکارش را منظم نکرده است. در اطاقش قدم می‌زند و سعی دارد اتفاقی را که رخ داده به خوبی بپذیرد و «افکارش را متمرکز کند.» باید بگویم که مرد، فردی مالیخولیایی، کینه‌جو و سرسخت است؛ یکی از آن افرادی است که با خود حرف می‌زنند. بنابراین او با خودش صحبت می‌کند. آنچه را اتفاق افتاده مرور می‌کند و سعی دارد آن را بهتر درک کرده و بپذیرد. به رغم انسجام ظاهری گفته‌هایش اغلب تناقض‌هایی در استدلال و احساساتش به چشم می‌خورد...."

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

چکیده:

کتاب شبهای روشن، رمانی کوتاه، عاشقانه و دلنشین از نویسنده ی معروف فئودور داستایوسکی است که در شبهای زیبا و سفید روسیه رخ می دهد و از عشق می گوید. در این محتوا به نقد، بررسی و معرفی کتاب شبهای روشن می پردازیم.

 

 اندکی با فئودور داستایوسکی روسی...

 کتاب شبهای روشن به قلم فئودور داستایوسکی، نویسنده ی مشهور روسی می باشد؛ او نوامبر 1821 از پدری پزشک و مادری اهل مسکو متولد شد. او با نوشته هایش مردم بسیاری در جهان را تحت تأثیر قرار داد. وجه تشابه آثار داستایوسکی، روانکاوی و پرداختن به روان شخصیت های داستان است.

 او در داستان هایش خودِ واقعی و آنچه زندگی کرده است را در قالب کلمه ها و شخصیت ها به نمایش می گذارد و همین بر جاذبه ی آثارش می افزاید؛ در اغلب داستانهای او افرادی پریشان، عاصی و بیمارگون نقش ها را به عهده دارند؛ یعنی افرادی شبیه به خودش!! او ابتدا از ترجمه آغاز کرد و سپس به نوشتن روی آورد و تا همیشه در دنیای داستان ماندگار شد.

  (جنایت و مکافات) ، (ابله)، (قمارباز)، (برادران کارامازوف)، (جن زدگان)، (خاطرات خانه اموات) نام چند کتاب دیگر از این نویسنده می باشد. او سرانجام در سال 1881 دار فانی را وداع گفت.

 

داستایوسکی، نویسنده شبهای روشن

 

 با هم در شبهای روشنِ پترزبورگ قدم بزنیم..

 در دل 4 شب از شبهای روشنِ پترزبورگ تقدیر برای 2 جوان ماجرایی عجیب را رقم می زند؛ به عجیبیِ شبهایی که به دلیل موقعیت جغرافیایی تا صبح روشن و نقره فام هستند!

 مرد قصه ی شبهای روشن، خیال پردازُ رؤیابافُ تنهاست؛ با خانه ها و خیابانهای شهر حرف می زند و از زبان آنها می شنود!! او از زنان شرم دارد و رابطه ای را تجربه نکرده است. روزی که همه ی شهر به اقامتگاه های تابستانیشان می روند، او بیشتر احساس تنهایی می کند و در خلوتیِ شهر، ماجرایی بین او و دختری آغاز می گردد که کتاب شبهای روشن را می سازد.

 (ناستنکا) دختر قصه زیبا، جذاب، جسور، باهوش و صریح است و به طرز عجیبی مرموز می باشد که آرام آرام در داستان دلیلش را خواهید فهمید.. او ملاقات ها را می پذیرد به شرط اینکه عشقی ایجاد نشود!

 

شبهای روشن، شبهایتان را روشن میکند

 

 نقد و بررسی کتاب شبهای روشن...

 کتاب شبهای روشن رمانی کوتاه، عاشقانه و دلنشین است که در آن با دو جوان با خلقیات عجیب مواجه می شوید. گفتگوهای شیرینی که بین آنها شکل می گیرد، شما را در خود و در داستان حل می کند.

 شنیدن قصه ها و خاطرات آدمها چه در واقعیت و چه در داستان ها، جذاب و جادویی است؛ مرد جوان و ناستنکا در کتاب از خودشان، داستان زندگیشان و ماجراهایشان می گویند و شما را سِحر می کنند.

 اعجازِ عشق و احساس در کتاب شما را به دنبال خود می کشاند؛ شما با مرد جوانی روبه رو هستید که زن گریز است و در تمام 26 سال عمرش هیچ رابطه ای را تجربه نکرده است اما ناستنکا برای او با همه ی زنها متفاوت است، هرچند در شروع داستان دیدن ناستنکا او را به لرزه ای از حیا می اندازد اما در ادامه امنیت را با او می یابد.

 هرچند شبهای روشن از کتابهای دوران بلوغ داستایوسکی نیست و قدرتِ سایر آثارش را ندارد اما برای شروعِ خواندن کتابهای این نویسنده، گزینه ی خوبی است و شما را با او آشنا می کند تا در کتابهای بعدیش، رشد و بلوغ را در نویسنده ببینید..

 این قصه ی عاشقانه انتخابی عالی برای شبهای پاییزی است که تنها یا با کسی که دوستش می دارید، بخوانیدش و لذت ببرید و شبهایتان را سپید و روشن کنید!! نثر کتاب روان است و شما با آن احساسِ راحتی خواهید کرد.

 در داستان به پترزبورگ روسیه و شبهای شگفت انگیزش می روید و خود نویسنده را میان سطرها می یابید؛ همانطور که اکثر آثار داستایوسکی از زندگی واقعیش نشأت می گیرد، شبهای روشن نیز ردپای زندگیِ او را در خود دارد.

 این قصه از رؤیا می گویدُ دنیای خیال؛ گویی شعری را به نظم می خوانید و سودازده و حیران می شوید و مزه ی شیرینی از کتاب خوانی را تجربه می کنید.

 و عشق... عشق که درد و درمان همزمان است؛ پایان همه ی رنجهاست اما رنج آفرین است؛ روشن استُ غافلگیرکننده.. جمعِ تضادهاست و طناز.. شادی آور است و بی همتا، در کتاب می آید و درگیرتان می کند تا در پایان قصه، خود را با تمام ویژگی هایش به شما معرفی کند و...!!

 

به قلم: سپیده حسن پور فراموشجانی
 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

ویدئوهای مرتبط با کتاب

تریلر فیلمهای ساخته شده از این کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
ماندانا بلوچی

برای من زیاد جالب نبود حوصلم سر رفت با حفظ احترام به دوستانی که ازش تعریف میکنن

1400-10-06

bahare

از اولین نوشته های داستایوفسکی هست و خیلی جذابه

1400-10-01

حسن رائفی

یک فیلم ایرانی هم بنام شب های روشن ساخته شده یادم نیست از کی هست ولی از همین کتاب برداشت شدهگ

1400-09-22

حسین طلوعی

تعریف زیاد شنیده بودم نمیتونم بگم بد بود ولی با ذائقه من زیاد جور در نیومد

1400-09-01

saeed

کوتاه و جذاب بدون فراز و نشیب فقط آخرش خوب تموم شده بود

1400-08-15

jafar

چقدر با احساس کتاب و نوشته یک درام عااالی

1400-07-14

کیومرث مازندرانی

یک داستان عاشقانه با شخصیت پردازی های حرفه ای

1400-07-11

معصومه زینتی

یکی از بهترینهای داستایوفسکی

1400-05-07

سالومه

کتاب خوبی بود. من ازش خوشم اومد

1400-02-20

حامد احمدی

خوبست

1400-02-11

برچسب ها