×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
شرافت

دانلود کتاب شرافت

شرافت
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : شرافت

نویسنده : الیف شافاک

ناشر : معیار علم

مترجم : منا زنگنه

تعداد صفحات : 404 صفحه

شابک : 978-622-6247-36-8

تاریخ انتشار : 1398

رده بندی دیویی : 894/3533

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان های آموزنده

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 32000 تومان


معرفی کتاب

"شرافت"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (Honour) اثری از الیف شافاک (Elif Shafak) می باشد با ترجمه ای از منا زنگنه، توسط انتشارات معیار علم منتشر شده است.
الیف شافاک نویسنده ترک تبار و خالق اثر بسیار ارزشمند و معروف «ملت عشق»دراین داستان به زندگی خانواده ای ترک اشاره می کند که به لندن مهاجرت می کنند همراه با تمام آداب و عقایدی که در ترکیه با آن بزرگ شده اند، غافل از اینکه زندگی در کشوری دیگر کاملا متفاوت با عقاید آنها می باشد. همین تفاوت باعث می شود که مادر این خانواده به دست پسرش کشته شود. از موضوعات پرداخته شده در این رمان می توان به مردسالاری، تفاوت فرهنگی موجود بین شرق و غرب، عشق و خانواده اشاره کرد.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" امروز چشم‌های دخترک متفاوت شده بودند. آدم به نظرش آمد همان چشم ها هستند اما نگاهش فرق می‌کند، امروز نگاهش  برقی از روی برتری و کوچک شمردن می زند.  برای لحظاتی آدم فکر کرد که دخترک با او شوخی می‌کند. در آخر عذر خواهی کرد و از آنجا دور شد.  او خودش را در پشت بوته ها  راحت کرد و برگشت اما دیگر خبری از  دخترک کنار چاه نبود. عروس  سوار بر روی اسب نقره‌ای عازم خانه جدیدش شد. پسری  افسار اسب را به دست داشت تا عروس هم پسر دار شود. یال اسب را با ربان‌های قرمز و مهره‌های چشم زخم تزیین کرده  و دمش را بافته بودند. بچه ها و زنان به دنبال اسب به راه افتادند و کل می کشیدند و دست می‌زدند. مهمانان مرد هم  منتظر شام عروسی  نشسته بودند. جوانان سینی‌های بزرگ و گرد مسی را حمل می‌کردند. آدم به خانه برگشت. می‌توانست عطر نان و گوشت را احساس کند. وقتی وارد حیاط شد، دوباره چشمش به آن دخترک افتاد. به نظر می‌آمد عجله دارد و بچه‌ای در بغلش گریه می‌کرد. آدم راهش را سد کرد و گفت:" چرا از دست من عصبانی هستی؟""

فهرست مطالب

مقدمه

اسما

اسم هایی مانند حبه ی قند

رنگ ها

اسکندر

شاهزاده ای روی درخت

فواره ی آرزو

خاطرات

پیک نیک در زیر نور آفتاب

پاره ای از حقیقت

قسم بزرگ

پسری که مادرش را برای حفظ شرافت خود کشت

اسما

جعبه ی باقلوا

عشقی مانند ستاره ی دنباله دار

هیچ حکمتی بدون حماقت نیست

نزاد پرستی و شیربرنج

دیو ودلبر

لباس گشاد

معجزه

سبیل

شگفتی خاموش

رسوایی

تکه ی گم شده

نبردی شجاعانه

دلبر کهربایی

اسما

قلب شیشه ای

پسر مومیایی

هارون قاچاقچی

اسما

سیلی

قزل آلای بزرگ و قهوه ای

سرپرست خانواده

بدهی

مردی از ماوراء

تصمیم

مادر

یک دسته چوب

طناب

شن

اسما

جوهر روی ابریشم

رویارویی

ردایی از آرامش

ساعت

تصویر آیینه

درهت لیمو

اسما

رفت و روب

اسما

رویا در رویا

اسما

نقد و بررسی شرافت از الیف شافاک

الیف شافاک رمان شرافت را با صحبت در مورد کسی آغاز می کند که وقتی هفت ساله بود در کنار خیاطی زندگی می کرد که هر روز همسرش را کتک می زد. اهالی کوچه هر روز صدای داد و فریادهای مرد خیاط را می شنیدند اما به زندگی عادی خود ادامه می دادند و وانمود می کردند که چیزی نمی شنوند. الیف شافاک کتاب خود را تقدیم کسانی می کند که می شنوند!

 

شرافت الیف شافاک

 

شافاک یک رمان نویس محبوب در ترکیه است. به ویژه برای خانم های جوان، تحصیل کرده و مستقل که عاشق ادغام او بین فمینیسم و تصوف هستند. او از مادری متولد شده است که در استراسبورگ دیپلمات است و در اروپا، آمریکا و ترکیه تحصیل کرده است. او رمان شرافت را به زبان انگلیسی نوشته است اما برخی دیگر از نوشته هایش را به زبان ترکی منتشر نموده است.

شافاک در هر کتابی که می نویسد تلاش دارد تا روایت هایی را که دروغین می داند را به نقد بکشد و حل کند. شرافت را باید توجه به جنبه های تاریک ایمان و عشق دانست. او در این رمان ایمان به مثابه یک راهنمای را در مقابل ایمان به مثابه یک امر گمراه کننده قرار می دهد.

 این نویسنده قبلا نیز به موضوعات مشابه پرداخته است. رمان قبلی او فرزند نامشروع استانبول بود که باعث انتقادهای زیادی شد.

 

کتاب شرافت

 

قلم شافاک را باید غنی، قدرتمند و زنده دانست. روایت شرافت فقط در روایت اول شخص باقی نمی ماند، رمان با روایت اول شخص شروع می شود اما بعد با روایت شخصیت های مختلف ادامه می یابد. این نوع رمان نویسی موجب می شود تا ما با دید افراد مختلف به حادثه ای که اتفاق افتاده است آشنا شویم. امروزه رمان های زیادی به این شیوه نوشته می شوند و اغلب کار آنها جذابیت بیشتری پیدا می کند.

از ویژگی های دیگر داستان می توان به وسعت جغرافیایی و زمانی آن اشاره کرد. به نحوی که شما می توانید درون آن با قسمت های مختلف ترکیه و لندن آشنا شوید. این رمان در طول 20 سال اتفاق می افتد بنابراین اتفاقاتی که در لندن طی آن دو دهه واقع شده در کتاب قابل پیگیری است.

 

شرافت نوشته الیف شافاک

 

شخصیت هایی که الیف شافاک در کتاب به تصویر کشیده است بسیار واقعی و زنده به نظر می رسند آنها از صفحات کتاب خارج می شوند و با خواننده زندگی می کنند به همین دلیل است که شما در زمان خواندن کتاب ممکن است گریه کنید و یا حتی عصبانی شوید و در نهایت اینکه عاشق یکی از این افراد گردید.

لازم به ذکر است که کتاب شرافت اثر الیف شافاک یکی از کتاب هایی است که بسیار مورد توجه منتقدین و سایت های انگلیسی زبان قرار گفته است و در کثر سایت های معروف مانند گاردین، تلگراف و ... می توانید نقد آن را پیدا کنید.

نویسنده در کتاب فرهنگی را مورد هدف قرار داده است که در آن به زنان اجازه داده نمی شود که بعد از مرگ شوهرشان با مرد دیگری رابطه برقرار کنند و این موضوع را لکه دار شدن شرافت خانواده می دانند. به خصوص در جامعه ای که مردی که ازدواج کرده است بدون مانعی می تواند به همسرش خیانت کند این موضوع رنگ زشت تری به خود می گیرد. البته این موضوع را می توان به نوعی مربوط به فمینیسم یا برابری خواهی زنان جوان ترکیه نیز دانست.

 

نویسنده: سعید گلمحمدی

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها