×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
شیر سیاه

دانلود کتاب شیر سیاه

شیر سیاه
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : شیر سیاه

نویسنده : الیف شافاک

ناشر : ماهابه

مترجم : نجمه برومندی

تعداد صفحات : 1396 صفحه

شابک : 978-600-8632-17-7

تاریخ انتشار : 1398

رده بندی دیویی : 3533/894

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان و رمان های عاشقانه, داستان های آموزنده

نوع کتاب : Epub

قیمت پشت جلد : 48000 تومان

قیمت نسخه الکترونیک : 13700 تومان


معرفی کتاب

"شیر سیاه"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (Siyah sut) اثری از الیف شافاک (Elif Shafak) می باشد که با ترجمه ای از نجمه برومندی توسط انتشارات ماهابه منتشر شده است.
الیف شافاک در این اثر به بررسی مسائل عشقی در بین زنانی که قصد ازدواج و بچه دار شدن را دارند و از طرفی از این مسئله اطمینان ندارند و در پی آن با خود در جدال هستند؛ پرداخته است. داستان در واقع در مورد زندگی همه زنان در طول تاریخ است. به گونه ای که تمام مراحل زندگی یک زن از دوران مجردی ، عاشقی ، ازدواج، بچه دار شدن و حتی افسردگی پس از زایمان و بزرگ کردن بچه ها را پوشش می دهد. الیف شافاک که خود مطالعاتی در رابطه با زنان داشته در این اثر به خوبی به مسائلی که همه زنان از جمله خودش که صاحب دو فرزند است پرداخته است.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" الان در استانبول، ظهر است. من روی کشتی بخار جیپسی (کولی) نشسته ام. اسم کشتی را  به این خاطر جیپسی گذاشتند که مدام بین آبهای آبی در حرکت است و مسافرها را بین ناحیه مرکزی و جزیره ها جابجا می‌کند. عشاق جوانی که با  هم قرار عاشقانه می گذارند، دانش آموزان دبیرستانی که از کلاس فرار کردند، کارمندهای اداره که ساعت نهارشان را کش می‌آورند، عکاس ها که دوربین هایشان را به گردن انداختند، و  فروشنده ها که بساطشان را با خودشان آورده اند، و توریست ها که برای گردش اینطرف و آنطرف می‌روند. به هر ترتیب انواع و اقسام آدمها از هر طبقه ای خودشان را به این کشتی رسانده اند که مدام از این سو به آن سو در حرکت است. من کاملا تحت فشارم. در گوشه ای بین یک زن خیلی چاق و یک آقای خوش قیافه که معلوم است در جوانی برای خودش جنتلمنی بوده، نشسته و کتابهایم را روی پایم گذاشته ام. تازه دارم از یک مصاحبه که برای مجله‌ی ادبی یکی از جزیره ها انجام دادم بر می‌گردم.  یک دختر شهری که به خانه بر می‌گردد. به تنهایی.
کمی بعد از اینکه کشتی، بندر را ترک می‌کند، می‌فهمم که دفترچه‌ی یادداشتم را در محل مصاحبه جا گذاشتم. ناگهان احساس بدی به من دست می‌دهد. چرا من همیشه‌ی خدا باید چیزی را فراموش کنم؟ چتر، گوشی موبایل، قرصهای ویتامین، ریمل، رژ لب، گل سر، دستکش و ... . من حتی ساندویچ نیمه خورده ای که برای چند دقیقه کنار گذاشته بودم را از یاد بردم. حتی یک بار در توالت عمومی انگشتر نقره ای که وقت شستن دستهایم آنرا بیرون آورده بودم، فراموش کردم. یک بار دیگر هم گوی کریستالی که دو لاک پشت در آن بود و دوستم به عنوان هدیه‌ی تولد برایم آورده بود را جا گذاشتم و چون نمی‌توانستم موضوع گم شدن هدیه را به دوستم اعتراف کنم، هفته های متمادی وقتی دوستم حال لاک پشتها را می‌پرسید برایش قصه سر هم می‌کردم."

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها