×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
صفر تا یک

دانلود کتاب صفر تا یک

صفر تا یک
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : صفر تا یک

نویسندگان : پیتر تیئل, بلیک مسترز

ناشر : نسل نو اندیش

مترجم : فرهنگ جعفری فشارکی

تعداد صفحات : 224 صفحه

شابک : 978-964-236-952-2

تاریخ انتشار : 1397

رده بندی دیویی : 658/11

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی, مدیریت، کسب و کار و کارآفرینی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 59900 تومان


معرفی کتاب

"صفر تا یک" / چگونه آینده خود را بسازید؟
کتاب حاضر با عنوان اصلی (Zero to one) اثری از پیتر تیئل (Peter Thiel) و بلیک مسترز (Blake Masters) می باشد که با ترجمه ای از فرهنگ جعفری فشارکی، توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.
پیتر پیل یکی از نخستین سرمایه گذاران فیسبوک بوده است. او همچنین کارآفرینی موفق است که در این کتاب به شرح چگونگی شرکت هایی که از صفر شروع به کارکرده اند پرداخته است. این کتاب محبوبیت فوق العاده ای در بین کارآفرینان و استارتاپ ها دارد. حتی به گفته مجله فوریز با خواندن این کتاب به شما احساس فوق فرابشری دست می دهد. همچنین این کتاب از زمان انتشار جز پرفروش ترین کتاب های حوزه نوآوری و کارآفرینی بوده و همیشه جز کتاب هایی که حتما باید مطالعه شود قرار داشته است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" صنایع خلاق هم این‌گونه رفتار می‌کنند. هیچ فیلم‌نامه‌نویسی نمی‌خواهد بپذیرد که فیلم‌نامه جدیدش تکرار کارهایی است که قبلاً انجام شده است. تقریباً پاسخ این است: «این فیلم چندین اِلِمان هیجان‌انگیز را به شیوه‌ای کاملاً جدید با هم ترکیب می‌کند.» ممکن است این حرف درست باشد. فرض کنید ایده‌اش این باشد که فیلمی بسازد با حضور ستاره Jay-z در دو فیلم «هکرها» و «آواره‌ها» را با هم ترکیب کند: خواننده رپ به گروه نخبه‌های هکر می‌پیوندد تا کوسه‌ای که دوستش را کشته است به دام بیندازد. قطعاً این کار قبلاً انجام نشده است؛ ولی این هم مثل نبود رستوران‌های بریتانیایی در پالو آلتو، ممکن است چیز خوبی باشد."
 

فهرست مطالب

فصل 1. چالش آینده

فصل 2. جشن بگیرید انگار سال 1999 است

فصل 3. همه شرکت‌ های شاد متفاوت هستند

فصل 4. ایدئولوژی رقابت

فصل 5. مزیت آخرین حرکت ‌کننده

فصل 6. شما یک بلیت قرعه‌ کشی نیستید

فصل 7. پول را دنبال کنید

فصل 8. اسرار

فصل 9. تأسیسات

فصل 10. سازوکار مافیا

فصل 11. اگر آن را بسازید، آن‌ ها می ‌آیند؟

فصل 12. انسان و ماشین

فصل 13. سبز دیدن

فصل 14. تناقص مؤسس

نتیجه ‌گیری

سپاس ‌گزاری

زندگی نامه نویسنده ی کتاب صفر تا یک

پیتر آندریاس تیل، متولد سال 1967 یک کارآفرین، سرمایه دار و نویسنده ی آمریکایی است. تیل در فرانکفورت به دنیا آمده است. وقتی نوزاد کوچکی بود به همراه خانواده اش به آمریکا مهاجرت کرد. اولین سرمایه گذاری بود که به صورت حرفه ای در فیسبوک فعالیت می کرد. در سال 2012 بیشترین سهام خود در فیسبوک را فروخت اما همچنان به عنوان هیئت مدیره در آنجا نقش دارد.

کتاب صفر تا یک توسط پیتر تیل و بلیک مسترز نوشته شده است.

هدف نویسنده از نوشتن این کتاب این است که خواننده بعد از خواندن این اثر با دید متفاوت و وسیع تری به آینده بیندیشد.

 

نویسنده ی اثر صفر تا یک

 

نقد و بررسی اثر صفر تا یک

کتاب صفر تا یک اثری متفاوت و خوب در حیطه ی کار آفرینی است. این کتاب در چهارده فصل به موضوع کارآفرینی می پردازد. این کتاب با تکیه بر استعداد فردی درصدد بر آن برآمده تا مخاطب را وارد دنیای کار و کار آفرینی بکند. با تکیه بر این دانش که هرکسی در مدرسه می آموزد براساس تعاریفی است که همه روی آن توافق دارند. اصلی که این کتاب بر پایه ی آن نوشته شده، این است که هیچکس نمی تواند آینده را به دقت پیش بینی کند ولی دو چیز را می دانیم که آینده متفاوت خواهد بود و ریشه اش دنیای امروز است. برای شروع یک کار آینده، پیشرفت و داشتن چشم انداز برای کار انتخابی بسیار مهم است.

داشتن امید به پیشرفت و خوش بینی اصل اساسی است، داشتن تفکر استارتاپی. باید برای شروع کاری موفق با استارتاپ آشنا شد. این کتاب تفکر و شناخت استارتاپ ها را یاد می دهد و تعریفی جامع از استارتاپ به دست می دهد؛ بزرگترین گروه از مردمی است که می توانید آنها را درباره ی طرحتان برای ساخت آینده ی متفاوت قانع کنید.

از نکات قوت کتاب داشتن فکر جدید، اندازه ی کوچک، جای بستری برای فکر کردن باز می کند؛ و این موضوع حتی از جابگی هم مهم تر است. سخن گفتن از هدایت اقتصاد چه کمی و چه کیفی در این کتاب شروع خوبی را نوید می دهد. سخنانی در مورد جهانی شدن، ورود اینترنت به دنیای مدرن راه را برای موفقیت بیشتر می گشاید.

کتاب به بحث های جالبی اشاره دارد. بورس، دوران جنون در فصل های مختلف به شکل های مختلف به انتقال مفاهیم پرداخته است. با رسم نمودار به فهم مخاطب کمک شده است. جنون پی پالم عنوان فصل خواندنی است درباره سابقه ی مدیریتی نویسنده. علاوه بر متن جذاب و گیرای کتاب توصیه های مهم کارآفرینی هم شده است. داشتن کسب و کار پر رونق جز در سایه ی تلاش و کوشش میسر نیست.

 

کتاب صفر تا یک

 

شرکت های شاد متفاوت هستند، در جای جای کتاب فرصت های شغلی موفق را معرفی کرده اند تا خواننده بتواند عینیت بخشی بکند. درباره ی سرمایه داری انحصاری صحبت هایی شده است که از نکات قوت کتاب است.

ایدئولوژی رقابت در متن به جا و مناسب آورده شده است. نویسنده فرصت های فروش خوب را گوش زد کرده و کارآفرین را به فرصت های خوب نوید می دهد. کسب و کار موفق اسراری است که کارآفرین باید به دنبال آن در رونق و ترقی کار خود از ان استفاده کند.

و همچنین به نکات مهم خوبی اشاره شده است که خواندن تیترها امیدواری به شغل خوب را در آدم بیدار می کند؛ مانند چگونه یک محصول را بفروشیم؟

هنگامی که رقابت را به منابع مصرفی کم یابی اضافه کنیم، تصور اینکه چگونه یک جهان مسطح بتواند به طور نامحدود دوام بیاورد سخت است. بدون فناوری جدید برای از بین بردن فشارهای رقابتی احتمال رکود و ایستایی به درگیری منجر می شود در نتیجه نزاع جهانی به انقراض منتهی می شود.

 

نتیجه گیری از کتاب از صفر تا یک

این کتاب درباره ی پرسش هایی است که برای موفقیت در یک کسب و کار و برای انجام دادن کارهای جدید باید آنها را بپرسید و پاسخ دهید. چیزی که این کتاب معرفی می کند یک راهنمای درسی یا ثبت دانش نیست بلکه تمرینی است برای فکر کردن؛ زیرا این کاری است که یک استارتاپ انجام می دهد. تحقیق درباره ی ایده های رسیده و تجدید نظر در مورد کسب و کار. وظیفه ی امروز ما پیدا کردن روش های منحصر به فردی است که آینده را متفاوت و بهتر می کند؛ یعنی از صفر به یک رفتن، گام ابتدایی مهم این است که ایده های خود را داشته باشیم. فقط با یک نگاه دوباره به دنیای خود، نگاهی به تازگی و شگفت انگیزی و نگاهی که مردم زمان قدیم داشتند می توانیم هم آن را دوباره بسازی و هم برای آینده حفظ کنیم.

 

رونق در کسب و کار از اهداف کتاب صفر تا یک

 

منابع

https://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Thiel

 

به قلم: مهدیه سلمانی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات نسل نو اندیش

ویدئوهای مرتبط با کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
محمد الیاس

میخواهم یک انسان پر فکر باشم

1401-02-26

برچسب ها