×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
صورتت را بشور دختر جان

دانلود کتاب صورتت را بشور دختر جان

صورتت را بشور دختر جان
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
افتخارات
نقد و بررسی

نام کتاب : صورتت را بشور دختر جان

نویسنده : ریچل هالیس

ناشر : فانوس دنیا

مترجم : ساره خسروی

تعداد صفحات : 245 صفحه

شابک : 978-622-6097-28-4

تاریخ انتشار : 1397

رده بندی دیویی : 483/248

دسته بندی : خودشناسی و خودسازی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 25000 تومان


معرفی کتاب

"صورتت رو بشور، دخترجان!" / از باور کردن دروغ هایی که درباره مان گفته می شود دست بردارید!
کتاب حاضر با عنوان اصلی (Girl, wash your face) اثری از ریچل هالیس (Richel Hollis) می باشد که با ترجمه ای از ساره خسروی توسط انتشارات فانوس دنیا منتشر شده است.
ریچل هالیس نویسنده و وبلاگ نویس آمریکایی که موفق به چاپ کتاب های بسیاری شده است این بار با کتاب خودت باش دختر که از پر فروش ترین های آمازون و نیویورک تایمز در سال 2018 می باشد غوغایی در کتاب های پرفروش به پا کرده است. او در کتابش با طرح داستان های ساده و جالب و گاهی خنده دار از زندگی خودش تلاش می کند تا به شما ثابت کند که «زندگی تو به خودت بستگی دارد.» این کتاب درباره بسیاری از دروغ های دردناک و یک حقیقت مهم است. کدام حقیقت؟ تو فقط خود تو مسئول آدمی هستی که می شوی و همچنین مسئول شادی و رضایتی که از زندگی داری. این مفهوم اصلی کتاب است. اما تا وقتی دروغ هایی را که بر سر راه رسیدن به این حقیقت قرار دارند نشناسید این حقیقت قابل باور نخواهد بود. درک و باور اینکه تو خودت شادی ات را انتخاب می کنی و کنترل زندگی ات را به دست داری بسیار مهم است.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" من مدیر یک شرکت رسانه‌ای سبک زندگی هستم که تخصصش تولید محتوا برای بانوان است. مرکز آن شرکت، وب‌سایتش است و هرروز جمع کثیری از طرفداران زن از اقصی نقاط دنیا در آن نام‌نویسی می‌کنند تا بفهمند شام چه بپزند، چطور کوسن درست کنند، بچه‌هایشان را برای مدرسه آماده کنند یا برای پاییز چه لباس‌هایی را امتحان کنند. این را به شما یادآوری می‌کنم تا به خاطر داشته باشید که من حقیقتاً به زنان برای زندگی راهکار می‌دهم. تک‌تک کارهایی که من می‌کنم برای کمک به زندگی راحت‌تر بانوان است.
این مبحث بسیار مهم است برای همین می‌خواهم یک‌فصل کامل را به این موارد اختصاص دهم: دویدن به سمت هرج‌ومرج، از سر گذراندن چیزهای سخت و پذیرش موقعیتی که در آن هستید، حتی اگر روی مخ باشد. ده سال پرداختن به این کار چیزی به من یاد داده و یک نظریه نسبتاً محکم هم دارم. برعکس، من فکر می‌کنم به آغوش کشیدن هرج‌ومرج می‌تواند راهی برای یافتن آرامش باشد."

فهرست مطالب

دروغ: چیز دیگری مرا خوشحال می کند

دروغ: از فردا شروع می کنم

دروغ: من به قدر کافی خوب نیستم

دروغ: من ازتو بهتر هستم

دروغ: عشق ورزیدن به او برایم کافیست

دروغ: من در رابطه جنسی خوب نیستم

دروغ: نمی دانم چطور مادری کنم

دروغ: من مادر خوبی نیستم

دروغ: باید جلوتر از این می بودم

دروغ: بچه های دیگران خیلی تمیزتر، بهتر، منظم تر و با ادب تر هستند

دروغ: باید خود را کوچکتر کنم

دروغ: من می خواهم با مت دیمون ازدواج کنم

دروغ: من یک نویسنده درپیتم

دروغ: هرگز از این وضعیت خلاص نمی شوم

دروغ: نمی توانم حقیقت را بگویم

دروغ: وزنم مرا تعریف می کند

دروغ: فقط یک راه درست برای بودن وجود دارد

دروغ: من به یک قهرمان نیاز دارم

درباره نویسنده

پر فروش های نیویورک تایمز در سال 2018

نقد کتاب صورتت را بشور دختر جان از زبان نویسنده:

نویسنده درباره بیست نوع دروغی که همه ما هر روز به خودمان می گوییم صحبت می کند. دروغ «از فردا شروع می کنم»، دروغ «من مادر خوبی نیستم» دروغ «نمی توانم حقیقت را بگویم» و از دروغ ها و تصورات غلطی حرف میزند که در اغلب مواقع مزه یک زندگی لذت بخش و سازنده را از ما می گیرند و دروغ هایی که آن قدر بلند و طولانی در گوشمان پخش شده اند که دیگر از شنیدنشان ناتوان شدیم. دروغ هایی نفرت انگیز که حتی متوجه حضورشان در زندگی نمی شویم

در کتاب صورتت را بشور دختر جان، داستان های متفاوتی که عجیب، شرم آور، ناراحت کننده هستند را برای شما روایت می کند و به شما نشان می دهد که زندگتان فقط دست خودتان است و این باور آسان نمی شود جز اینکه دروغ هایی که در زندگی داشته اید را ازمسیرتان بردارید.

 ریچل هالیس  در کتاب صورتت را بشور دخترجان، راهکارها و توصیه هایش را با سبکی طنزگونه و خودمانی همراه با نمونه های واقعی از زندگی روزمره و شخصی خودش بیان می کند. این سبک نوشتار (ترکیب با خاطرات نویسنده) برای خواننده در خیلی از موارد آشنا و قابل لمس می باشد.

 

صورتت را بشور دختر جان

 

نویسنده  در انتهای هر فصل این کتاب ،راهکار هایی آسان را رو براساس تجربه های شخصی توصیه و به مخاطب پیشنهاد می دهد که نه تنها جنبه شعاری ندارند بلکه بسیار کاربردی  هستند.

 این کتاب حاوی مطالبی برای یادآوری به دختران و زنان است ، همچنین کمک به محکم شدن عقاید و اصول شخصی و اجتماعی شان در جهت بهتر کردن زندگی . ریچل هالیس معتقد است که با خواندن این کتاب باور به قضاوت های دروغی که می گویند شما چه کسی هستید را کنار گذاشته تا همانی شوید که لیاقتش را دارید..

کتاب صورتت را بشور دختر جان به شما یاد می دهد که خودتان باشید. نگران اینکه  دیگران شما را قضاوت می کنند نباشید . این که لذت زندگی را از خود دریغ نکنید و تنها به خاطر کسانی که شما را از دستیابی به آنچه دوست دارید ، منع می کنند ، عمر خود را هدر ندهید. همه ما انسان ها نیاز داریم که ازتمام لحظات زندگی مان خرسند باشیم. اگر شرایط و قوانین نوشته و نانوشته در زندگی همه ما وجود دارد که ما را از رسیدن به خواسته هایمان دور می کند، باید آن ها را از زندگی حذف کرد؛ چون ما به عنوان اشرف مخلوقات حق داریم  به همه آرزوها و خواسته هایمان برسیم.

ریچل هالیس در این کتاب شانه های شما را می گیرد وشما را تکان می دهد تا جرأت پیدا کنید و این حقیقت ( که شما قوی و شجاع هستید) راباور کنید. شما فقط و فقط یک فرصت برای زندگی دارید و زندگی می گذرد. از سرزنش و از قبول کردن آنچه کمتر از لیاقتتان است دست بردارید و ارزش واقعی خود را بشناسید .

شما در این کتاب به خاطر صمیمیت و شیرین زبانی نویسنده با مطلب عجیب و غریبی روبرو نیستید؛ بلکه با آن کاملاً همزادپنداری کرده ؛ مطالب آن را باور می کنید؛ با آن می خندید ؛ از بازگویی تجربیات نویسنده لذت می برید و در نهایت وقتی تمام شد با لب خندان و ذهنی پر از باورهای زیبا کتاب را می بندید.

به قلم: نفیسه علیزاده

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگری از نویسنده ریچل هالیس

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
محمدرضا

کتابی بسیار ارزشمند است که مناسب برای خانم های زیر ۲۰ سال است، نویسنده با لحنی صمیمی چند باور غلط و رایج را در زندگی زنان برسی میکند و نظر آنها را نسبت به این باور ها تغییر میدهد، به نظرم مخاطب نویسنده نوجوانان هستند.

1400-10-27

برچسب ها