×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
مقدمه ای بر علوم و فناوری نانو

دانلود کتاب مقدمه ای بر علوم و فناوری نانو

مقدمه ای بر علوم و فناوری نانو
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : مقدمه ای بر علوم و فناوری نانو

نویسنده : آلن نولهات

ناشر : تات

مترجم : پیام عباسی

تعداد صفحات : 216 صفحه

شابک : 978-600-7590-40-9

تاریخ انتشار : 1400

رده بندی دیویی : 620/5

دسته بندی : فیزیک

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 27000 تومان


معرفی کتاب

"مقدمه ای بر علوم و فناوری نانو"
کتاب مقدمه ای بر علوم و فناوری نانو نوشته آلن نولهات و ترجمه پیام عباسی می باشد.
این کتاب به شیوه ای کاملاً ساده و کاربردی، اصول و مبانی مورد نیاز برای درک دنیای نانو (فیزیک کوانتوم، نانومواد، زیست شناسی مولکولی، میکرو و نانو الکترونیک) را به ما آموزش می دهد و نمونه هایی از کاربردهای آنها را در زمینه های مختلف ارائه می دهد که شامل مواد، انرژی، دستگاه ها، مدیریت داده ها و علوم زندگی می باشند. همچنین به وضوح نشان می دهد که دنیای نانو در نقطه عبور از دانش و نوآوری چگونه خواهد بود. همچنین بخش های مختلف کتاب یک شناخت کلی از تکامل علوم نانو و فناوری های نانو را ارائه می دهند. بنابراین فصل های جالب کتاب به طور منظم و از طریق مسیرهای مختلف مقدمه ای را در مورد این حوزه پیچیده برای شناخت و تأمل بیشتر خواننده فراهم می کنند.
این کتاب همانند یک تور راهنما و مصوّر است که اهمیت دنیای نانو را در زندگی روزمره به ما نشان می دهد. گردآوری مطالب آن برای کشف دنیای نانو به شیوه ایست که می تواند حس کنجکاوی خواننده را بر انگیزد به طوری که عمیقاً درگیر موضوع مورد بحث شود. در بسیاری از زمینه های مختلف ما می توانیم موجی از محصولات جدیدی را مشاهده کنیم که به طور مستقیم با علوم نانو در ارتباط هستند. بنابراین، در فصل 1 ایده های اساسی معرفی می شوند و مختصری از یک طرح کلی ارائه خواهد شد. با این حال، درک اینکه چگونه بسیاری از حوزه های پیچیده با هم کار می کنند همچنان دشوار است. یک مقدمه اساسی درباره این ایده ها در فصل 2 ارائه می شود. در فصل 3 عملکرد ابزار مورد نیاز برای کشف دنیای نانو توضیح داده می شود. ما به عصر نانو وارد می شویم: پیشرفت در حوزه های الکترونیک، فن آوری اطلاعات و ارتباطات از راه دور به ما اجازه می دهد تا زمینه هایی را که زمانی از هم جدا بودند دوباره یک جا گرد هم آوریم. میکرو الکترونیک که در فصل 4 مورد بررسی قرار می گیرد با زیست شناسی سلولی و مولکولی ترکیب می شود. فصل 5 این همگرایی و دیدگاه های تأثیرگذار جدید آن را معرفی می کند. مدارهای مبتنی بر سیلیکون به طور مداوم بهبود می یابند و ما می توانیم عملکرد مدارهای نورونی خود را از طریق MRI مشاهده کنیم. ترانزیستورها با نورون های بیولوژیکی ارتباط برقرار می کنند و ما را قادر به ایجاد پروتزهایی می کنند که قبلاً بی سابقه بودند. در فصل 6 نمونه هایی از آخرین نوآوری ها ارائه می شود و کاربردهای فناوری نانو در حوزه های مواد، موتور، انرژی و همچنین میکرو و نانوسیستم ها نشان داده می شود. همگرایی این فن آوری ها به ما این امکان را می دهد تا سیستم های پیچیده ای را ایجاد کنیم. در فصل 7 به تأثیر این فناوری های نوین بر جامعه می پردازیم. این فصل بر شبیه سازی های کامپیوتری تمرکز دارد که تا حد زیادی به دلیل وجود پایگاه داده بهتر و عملکرد افزایش یافته در توانایی های پردازش کامپیوتری، اصلاح شده اند. این شبیه سازی های کامپیوتری به ابزاری ضروری در پیش بینی تحولات آینده و حمایت از نوآوری های صنعتی تبدیل شده اند. بخش بزرگی از کار ما در یک دنیای مجازی صورت می گیرد که به نوبه خود ما را قادر به درک دنیای نانو می کند.
خواندن کتاب مقدمه ای بر علوم و فناوری نانو را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم؟
به طور کلی کتاب حاضر دربرگیرنده مباحث علم فیزیک، شیمی، مواد، پزشکی و دستگاهی در قالب نانوفناوری است که می تواند مقدمه مناسبی برای مطالعه علاقه مندان به شناخت حوزه نانوفناوری به ویژه دانش آموزان، دانشجویان علوم پایه و مهندسی و پژوهشگران باشد.
درباره نویسنده کتاب:
مطالب شگفت انگیز این کتاب توسط متخصصی به نام «آلن نولهات» نوشته شده اند که بخش عمده ای از زندگی حرفه ای خود را در این زمینه گذرانده است. کتاب آلن نولهات ما را به یک قلمرو جادویی می برد که اخیراً کشف شده است. آلن نولهات این دنیای جدید را با واقع گرایی یک مهندس و همچنین با تخیل یک محقق توصیف می کند. در انجام این کار او بخشی از رویای خود را نیز به ما نشان می دهد.
جملاتی از کتاب مقدمه ای بر علوم و فناوری نانو:
نانوتکنولوژی امیدی بزرگ برای آینده بشریت است که می تواند انواع محصولات را پرقدرت تر و منعطف تر کرده و باعث شود که مردم زندگی طولانی تری داشته باشند. در آینده کاربردهای جدیدی را بر پایه پیشرفت های نانوتکنولوژی خواهیم دید.
دنیای نانو واسطه ایست بین اتم و جامد، از مولکول های بزرگ و یا جسم جامد کوچک تا ارتباط قوی بین سطح و حجم. به بیان دقیق تر، دنیای نانو برای مدت طولانی وجود داشته است و تا حدی شیمیدانان به مطالعه ساختار و خواص مولکول ها پرداخته اند.
تعداد قابل توجهی از مواد جدید ساخته شده با عناصر نانو مانند سرامیک، شیشه، پلیمر و الیاف در حال هموار کردن مسیر خود در راه بازارند و در حال حاضر در همه اشکال و در زندگی روزمره، از ماشین لباسشویی گرفته تا معماری وجود دارند.
مفهوم دنیای نانو همگرایی ترکیب واقعی حوزه های علمی و فناوری است که زمانی از هم جدا بودند.
تصویربرداری در سطح مولکولی، انقلابی را در تکنیک های معاینات پزشکی به وجود آورده است. مرزهای بین شیمی، فیزیک، مکانیک و زیست شناسی با ظهور مواد جدید، مانند سیستم های هوشمند، نانوماشین و غیره در حال ناپدید شدن هستند.
فیزیک کوانتوم همچنین جهانی فوق العاده با ویژگی هایی کاملاً جدید را توصیف می کند که تصور آن دشوار است اما به ما درک بهتری را از شیمی، ترانزیستورها و لیزرها می دهد.
ذرات می توانند مانند امواج رفتار کنند. از این ویژگی که ویژه الکترون هاست در ابزارهای مختلف تحقیقاتی در مقیاس اتمی استفاده می شود.
تمام مقیاس های قابل اندازه گیری تحت قوانین فیزیک کوانتومی قرار می گیرند که شرایط هر ارگانیسم در جهان ما را از اتم تا حالت های مختلف ماده تشکیل می دهند. بنابراین جهان نانو باید با مفاهیم کوانتومی مورد توجه قرار گیرد. شیمی کوانتومی است. شیمی موجودات زنده نیز کوانتومی است.
نور در طی هر چرخش بسته های الکترونی پخش می شود. هر پرتو نور یک طیف مستمری از اشعه مادون قرمز تا اشعه ایکس دارد.
بنابراین، نور ناشی از تئوری نسبیت و فیزیک ذرات، یکی از قوی ترین ابزار مورد استفاده برای مطالعه ماده در مقیاس نانو است.
هزاران نوآوری تکنولوژیکی در تراشه هایی که امروزه به کار می روند، استفاده می شوند. این تراشه ها اکنون از چندین میلیون ترانزیستور در هر میلی متر مربع تشکیل شده اند. این امر به لطف یک معجزه طبیعت ممکن است: سیلیکون و اکسید آن.
صنعت الکترونیک به الکترونیک مولکولی تبدیل شده است. ظهور ترانزیستورها با استفاده از نانولوله های کربنی، فرصتی برای ایجاد دستگاه های ساخته شده از مواد جدید، به ویژه برای صفحات مسطح را فراهم می کند.
شکل دیگری از الکترونیک که به فیزیک کوانتومی و بخشی از نانوساختارها مربوط است، الکترونیک به اصطلاح اسپین است. الکترون اسپین از مغناطیس مربوط به الکترون استفاده می کند.
شیمیدان ها همچنین می توانند مولکول هایی را که توسط نور تولید می شوند، سنتز کنند.
استفاده از ابزارهایی که از دنیای فناوری نانو و زیست شناسی حاصل می شوند باید منجر به تولید نسل جدیدی از سلول های سوختی بیولوژیکی شوند. از برخی باکتری ها یا آنزیم ها در غشاهای نانوساختار برای تولید هیدروژن استفاده می شود.
مثال خودروی نانو تا حدی به حوزه داستان های علمی تخیلی تعلق دارد. با این حال، از نانومواد در حال حاضر در کوچک کردن موتورهای خاص (مانند میکرو پمپ ها، میکرو توربین ها) استفاده می شود که از آنها در کاربردهای پزشکی مانند پروتز یا در فضانوردی استفاده می شود.
توسعه فن آوری های جدید با نصب سیستم های پیچیده تر فناوری اطلاعات همراه است. هر دوی این فن آوری ها منجر به تغییر در روابط انسانی و افزایش تعامل بین جوامع مختلف می شوند. در سطح فنی، فناوری نانو، جمع آوری، پردازش و ذخیره اطلاعات را پیچیده تر می کند.
یک رویکرد جدید به نام میکروسیالات دیجیتال با ما اجازه می دهد تا مایعات را به صورت میکرو در فرمت قطره ای مورد استفاده قرار دهیم. نیروهای الکترواستاتیک حرکت این قطره ها را کنترل می کنند، به طوری که بسته های واحد الکترونی در زمینه الکترونیک دیجیتال کنترل می شوند. این سیستم بسیار شبیه به یک مدار دیجیتال است.
فناوری نانو اخیرا در زمینه مراقبت های بهداشتی نیز وارد شده است. دو بخشی که به طور ویژه به این موضوع مربوط هستند، کاربردهای صنعتی کم و بیش پیشرفته ای دارند. اولین بخش از این موضوع، دنیای میکرو الکترونیک و زیست شناسی مولکولی را برای روش های تشخیصی و تولید دارو ترکیب می کند. به منظور انجام این کار، از فناوری های هیبریدی مختلفی از آزمایشگاه روی تراشه (LOC) استفاده می شود.
ما شاهد این هستیم که جهان نانو در موقیتی است که در آن تمام دانش علمی و نوآوری های تکنولوژیکی ما به یکدیگر می پیوندند. همه توابع دنیای نانو جهان ما را تشکیل می دهند و در نتیجه یک رویکرد چند رشته ای مورد نیاز است.
ما باید به یاد داشته باشیم که هدف علم ایجاد شادی نیست، بلکه کمک به ایجاد آن است. در حال حاضر استانداردهاي بهتري برای زندگي داريم و مدت طولاني تری زندگي مي کنیم.
توسعه نانو و میکرو الکترونیک در حال حاضر منجر به ایجاد نوآوری ها و محصولات بسیاری شده است که شیوه زندگی ما را تغییر خواهند داد.
فهرست کتاب مقدمه ای بر علوم و فناوری نانو:
فصل 1. فناوری های نانو چه هستند؟
فصل 2. شناخت برخی از علوم برای آغاز
فصل 3. انقلاب در تکنیک های مورد استفاده در مشاهده و تصویربرداری
فصل 4. اتحاد نرم افزار و سخت افزار و یا اطلاعات حک شده بر سیلیکون
فصل 5. مکانیک جهان زنده
فصل 6. کاربردهای فناوری نانو
فصل 7. فناوری های نانو در حال تغییر جهان هستند

فهرست مطالب

مقدمه  
فصل 1: فناوری های نانو چه هستند؟ اهمیت موضوع در چشم انداز
 ما در مورد چه چیزی صحبت می کنیم؟  
 مراجع  
 دو واقعیت اساسی  
تکامل دانش  
تخصص فنی  
 دو رویکرد  
 دو نکته اصلی  
کوچک سازی  
پیچیدگی  
 پیشکش هایی برای اقتصاددانان  
کوچک سازی و پیچیدگی
فصل2 : شناخت برخی از علوم برای آغاز جعبه ابزار لازم
 فیزیک کوانتوم  
 از جهان سنتی به جهان کوانتومی  
 دو مفهوم اساسی  
 دوگانگی موج – ذره  
 احتمال در جهان کوانتومی  
 بازیکنان کلیدی  
 الکترون  
 سنگ بنای ماده  
 حالت های الکترونیکی  
 کمی سازی انرژی  
 پیوندها  
 فوتون  
 موج  
 ذره انرژی  
 مولکول ها  
 از کوچک ترین مولکول ها تا بزرگ ترین مولکول و خواص شگفت انگیز آنها  
مولکول آب H2O
پروتئین ها  
نانولوله های کربنی
عملکرد  
 ماده جامد  
 عایق ها یا هادی ها  
 نیمه هادی ها  
 بلور سیلیکونی  
 الکترون ها و حفره ها  
 اتصالات  
 نانومواد  
 جعبه های کوانتومی: بین اتم و کریستال  
 پیشکش هایی برای فیزیکدانان  
 لومینسانس  
 دستگاه لیزر  
نظریه گروه های متقارن  
فصل 3: انقلاب در تکنیک های مورد استفاده در مشاهده و تصویربرداری
 مشاهده با فوتون ها  
 میکروسکوپ نوری در نور مرئی  
 دستگاه های اشعه ایکس  
 مشاهده با الکترون ها  
میکروسکوپ الکترونی عبوری (TEM)
میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM)
دستکاری اتم ها  
 مشاهده چگونگی عملکرد مغزمان  
 رزونانس مغناطیسی هسته ای  
 تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی  
 پیشکش هایی برای پژوهشگران  
مشاهدات به ما کمک می کند تا اجسام را با وضوح بهتری ببینیم  
فصل 4: اتحاد نرم افزار و سخت افزار و یا اطلاعات حک شده بر سیلیکون
 کوچک زیباست  
 کوچک سازی  
 مجتمع سازی  
 سیاره سیلیکونی  
 جهان در حال گسترش  
 برنامه ها  
 پیشکش هایی برای ریاضیدانان  
ترانزیستور MOS و ماجراجویی فوق العاده در صنعت الکترونیک   
فصل5 : مکانیک جهان زنده همگرایی در سطح مولکولی مثال پایین به بالا
 پروتئین ها- مولکول هایی با خواص استثنایی  
 برنامه تولید سلولی  
 دستورالعمل خواندن و تولید پروتئین
چگونه کار می کند؟  
 ناکارآمدی مولکولی  
 علل خارجی  
 علل داخلی  
 مداخلات انسان  
 دارو  
ایجاد  GMOهای معروف (موجودات اصلاح شده ژنتیکی)
 دستکاری جنین  
 پیشکش هایی برای زیست شناسان  
فصل 6: کاربردهای فناوری نانو این کاربردها در همه جا وجود دارند
 اشیاء جدید  
 حالت های مختلف کربن  
 نانو الماس  
 نانولوله های کربنی  
 تعداد انگشت شماری از اتم های طلا  
 محصولات پیشگام  
 واکنش سطحی  
 ترکیب در یک محیط کامپوزیت  
 از میکرو تا نانوسیستم  
اجزای کوچک - MEMS
هد چاپگر برای پرینترهای جوهر افشان  
کیسه های هوا  
 میکرو لنز برای اپتیک های کوچک  
 هد خوان دیسک مغناطیسی: نانوساختارهای کوانتومی  
 منابع میکرو انرژی: نکات کلیدی برای سیستم های جاسازی شده  
 میکروموتورها  
اولین نانو خودروی مولکولی  
یکپارچگی جهانی  
ما شاهد چه هستیم؟  
 پیشکش هایی برای مهندسین  
عنوان شغلی؟ متخصص میکرو لوله کشی دیجیتال!
از کتابخانه سلطنتی اسکندریه تا کتاب های دیجیتالی  
فصل 7 : فناوری های نانو در حال تغییر دادن جهان هستند
 شبیه سازی یا دنیای مجازی  
 درک طبیعت  
 درک انرژی  
 درک مواد  
 درک اطلاعات  
 درک زندگی  
 نانو پزشکی
علوم نانو و آینده ما  
 اصول ضروری اخلاق  
 نتیجه گیری  
اما این امر کجا پایان خواهد یافت؟  
زیست شناسان در سرزمین عجایب  
اختصارات  
کتابشناسی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
حسین احمدی

مناسب است

1401-07-25

برچسب ها