×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
من از عهده اش برمی آیم

دانلود کتاب من از عهده اش برمی آیم

من از عهده اش برمی آیم
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : من از عهده اش برمی آیم

نویسندگان : سوزان جفرز, دونا گرادستین

ناشر : نسل نو اندیش

مترجم : گیتی شهیدی

تعداد صفحات : 144 صفحه

شابک : 978-964-236-077-2

تاریخ انتشار : 1388

رده بندی دیویی : 155/4182

دسته بندی : خانواده و روابط اجتماعی, خودشناسی و خودسازی, علوم تربیتی, داستان های کوتاه

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 49900 تومان


معرفی کتاب

" من از عهده اش بر می آیم" / این کتاب را حنما با فرزندانتان بخوانید

کتاب حاضر با عنوان اصلی (I can handle it) اثری از سوزان جفرز (Susan Jeffers) و دونا گرادستین (Donna Gradstein) می باشد که با ترجمه ای از گیتی شهیدی، توسط انتشارات نسل نو اندیش منتشر شده است.

من از عهده‌اش بر می‌آیم! مجموعه ی داستان های است درباره‌ی ساختن اعتماد‌به‌نفس كه می‌توانید به همراه فرزندتان از خواندن آن لذت ببرید. مخاطب ما، می‌تواند «شما» كه در این‌جا پدر و مادر، معلم، پدربزرگ یا مادربزرگ و هر كسی كه از بچه‌ها مراقبت می‌كند، باشد. نویسنده در این کتاب نگرانی‌های بچه‌ها را به ده مقوله تقسیم كرده است: ترس، درماندگی، درد، ناراحتی و گم كردن، غم بزرگ از دست دادن، خشم، آشفتگی، مسؤولیت، احساس گناه و شیوه‌ی رویارویی با این دنیا مواردی هستند که به آنها پرداخته است.

 

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

" پرویز، برادر بزرگ‌ترم، از مسخره كردن من دست برنمی‌دارد. وقتی كسی نگاه نمی‌كند، زبانش را برای من بیرون می‌آورد. همیشه من را میگو كوچولو صدا می‌زند. من حتی نمی‌دانم میگو چی هست؛ اما می‌دانم كه من آن نیستم. گاهی‌اوقات موقع شام، سیب‌زمینی‌ها و نخود با سس گوجه‌فرنگی را یكجا و یكدفعه در دهانش می‌گذارد و بعد زبانش را بیرون می‌آورد و به من می‌چسباند. خیلی تهوع‌آور و تنفرآمیز است! اما، من از عهده‌اش بر می‌آیم… "

 

فهرست مطالب


فهرست مطالب
مقدمه
من از عهده‌اش بر مي‌آيم… ترس
ميكاييل
ليلا
پوريا
شيوا
ميلاد
رامتين
آيدا
آرمان
من از عهده‌اش برمي‌آيم… خستگي و درماندگي
هومن
عسل
نگين
شاهين
داريوش
كوروش
مريم
ساسان
من از عهده‌اش برمي‌آيم… درد
ديبا
غزل
آناهيتا
بابك
من از عهده‌اش برمي‌آيم… ناراحتي و گم‌كردن چيزها
پويان
نيكان
دارا
مسعود
گيتي
سپهر
من از عهده‌اش برمي‌آيم… غم بزرگ از دست‌دادن
روزبه
من از عهده‌‌اش بر مي‌آيم… خشم
مهناز
شاهرخ
شيلا
پدرام
سارا
من از عهده‌اش بر مي‌آيم… پريشاني
نيكي
دانيال
سيما
هما
نازنين
من از عهده‌‌اش بر مي‌آيم… مسؤوليت
لادن
كامران
سهيلا
مهرداد
من از عهده‌‌اش بر مي‌آيم… احساس گناه
ملينا
پرهام
مهران
زهره
نيلوفر
من از عهده‌‌اش بر مي‌آيم… اين دنيا!
مهران
ليلا
احسان

نقد و بررسی کتاب من از عهده اش بر می آیم

این کتاب مناسب تمام بچه ها و خانواده ها است. کتابی که با تعریف کردن داستان های خوب و آموزنده در مسئولیت پذیری کودکان به آنها کمک می کند. نقطه ی قوت این کتاب در این است که همه ی داستان هایش پایان خوشی دارند. این یعنی کودکان یاد میگیرند که همیشه و همه جا خواهند توانست از عهده ی کارهای خود بر بیایند.

کودکان یاد خواهند گرفت که هر اتفاقی که در مسیر رشد برایشان می افتد در جهت تکامل روح و شخصیت شان است. این کتاب بر مبنای مصاحبه هایی از بچه ها انتخاب شده است. بچه ها شرایط اضطراب زایی که داشتند را شرح داده اند تا بر مبنای آنها قصه هایی برایشان ساخته و پرداخته شود.

فهرستی از شرایط اضطراب زای کودکان که برای هر یک داستانی نوشته شده است. داستان های آموزنده و خوب، قصه هایی که کودک را وارد دنیای هم سالان و هم نوعان خود می کند تا بتواند با آنها هم ذات پنداری کند. من از عهده اش بر می آیم عبارت تاکیدی و قدرتمندی است که به هر کسی احساس خارق العاده ای اعتماد بنفس و آرامش درونی می دهد.

کودکان موجودات فوق العاده ای هستند، قدرت کلام و جملات بر روی آنها تاثیر بیشتری دارد تا دیدن اعمال و کنش بزرگ تر ها. شنیدن قصه های خوب و آموزنده و گنجاندن مفاهیم کلیدی اعتماد بنفس در دل آنها بسیار موثر و کاری تر خواهد بود. گفتن و بیان کردن و تاکید بر نکات مثبت در کودکان اثر گذار تر خواهد بود؛ و این همان کاری است که نویسنده ی این کتاب خوب از عهده اش بر آمده است.

نویسنده با قلم خوب خود، با زبانی ساده که برای هر کودکی قابل فهم باشد قصه ها را روایت می کند. داستان های این کتاب به گونه ای نگاشته شده است که اندیشه ها و باور انسان ها را بیدار می کند. نه تنها کودکان بلکه بزرگتر ها را نیز آگاه می سازد.

 

ترس و استرس کودکان و مقابله با آن

 

توصیه هایی که در در سرتاسر این اثر بیان گردیده می تواند برای زندگی هر کودکی موثر باشد. هنگامی که فرزندی خوب بتواند از عهده ی کار خود بر بیاید خانواده ها راحت تر خواهند بود و پدر و مادر بهتر می توانند به سایر کارهای فرزندشان بپردازند.

در سرتاسر کتاب درس های شگفت انگیزی روایت می شود که کلید های اساسی برای ساخت شخصیت استوار کودک امروزی ارائه می دهد. داشتن این کتاب در خانه و خواندن آن حتی به عنوان تفریح و سرگرمی برای اموزش کودکان بسیار مناسب است. داستان ها با طراحی فکری هوشمندی شروع شده است. تیتر آغازین هر فصل به اسم کودکی نامگذاری شده است که این برای خواننده می تواند جالب باشد. به تناسب همان کودک قصه ها و پندها و داستان هایی آورده شده است. بچه های با شنیدن این قصه ها وارد دنیای همان کودک می شوند و حس او را درک می کند.

نویسنده در فصل های مختلف از انواع و اقسام اضطراب های کودکان سخن به میان اورده است. از ترس کودکان ترس از تاریکی، ترس از دندان پزشکی، ترس از درس، ترس از مشکلات. تمام این ها یاری گر کودکی خواهد شد که خانواده همیشه به فکر آسایش اوست؛ و این کتاب را به او هدیه می دهد تا بهتر بتواند از عهده ی مشکلات خود بر بیاید.

نتیجه گیری از کتاب من از عهده اش بر می آیم

این کتاب روایت گر ترس های ریشه ای است که هر انسان در کودکی تجربه کرده و آنها را با خود به دوران بزرگسالی القا می دهد. خیلی از ترس هایی که بزرگسالان دارند و همگی به دوران کودکی شان مربوط می شود. این اثر به کودکان کمک می کند ترس ها را در همان سن کم از بین ببرند و اعتماد بنفس را در خود پرورش دهند. متن روان و ساده ی داستان ها نه تنها برای فرزندان بلکه برای پدر و مادر ها نیز جذاب است و آنها را به فکر فرو می برد.

 

از بین رفتن ترس کودکان و افزایش اعتماد بنفس

 

داشتن این کتاب در کتابخانه های هر خانه ای ضروری است. چون بزرگترین کمک را به خانواده ها مخصوصا کودکان می کند تا به طور ریشه ای مشکلات ترس و اضطراب شان را حل کنند.

 

به قلم: مهدیه سلمانی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات نسل نو اندیش

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها