×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
نگاهی اجمالی به فعالیت مذهبی در فضای مجازی

دانلود کتاب نگاهی اجمالی به فعالیت مذهبی در فضای مجازی

نگاهی اجمالی به فعالیت مذهبی در فضای مجازی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : نگاهی اجمالی به فعالیت مذهبی در فضای مجازی

نویسنده : محمد گوگانی

ناشر : گوی

تعداد صفحات : 120 صفحه

شابک : 978-600-5637-55-7

تاریخ انتشار : 1395

رده بندی دیویی : 200/28544678

دسته بندی : کتابهای اسلامی, کتابهای تشیع

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 7600 تومان


معرفی کتاب

"نگاهی اجمالی به فعالیت مذهبی در فضای مجازی" / اصول و روش ها، بایدها و نبایدهای پاسخ به شبهات با رویکردی به شبکه های مجازی به خصوص تلگرام

کتاب حاضر اثری از محمد گوگانی می باشد که توسط انتشارات گوی منتشر شده است.

امروزه با تغییرات سریع تکنولوژی، نوع تعاملات بشری و سبک ارتباط انسان ها تفاوت های فاحشی نسبت به قبل پیدا کرده است. حتی در کوچکترین فعالیت های رایج و بدیهی چند هزار ساله بشر مثل خرید و گفتگو نیز در سایه تکنولوژی شرایطی ایجاد شده است که تا صد سال قبل، کمتر کسی تصور چنین نوعی از مراوادات را داشت. 

امر دین نیز از این موضوع بر کنار نمانده است و در تمام فعالیتهای مذهبی شاهد کنش های نوینی در جامعه هستیم. اگر چه ماهیت اصلی دین منطبق بر امور فطری بشر بوده است اما ناگفته پیداست که روش های جدید ارشادات، مواعظ و هدایت گری کاملاً بر این اساس، ظرافت های جدیدی پیدا کرده اند و قالب های سخن نیاز به نوآوری پیدا کرده اند. البته در این میان اگر چه تمام ادیان ابراهیمی و غیر ابراهیمی دستخوش این تغییرات شده اند اما در مذهب تشیع با وجود ارکان استوار کلام و نیز هجمه های سهمگین تر دشمنان اهل بیت(ع)، این امور با پیچیدگی های بیشتری همراه بوده است. و از سویی دور ماندن علما از نوع و روشهای نوین تبلیغات مذهبی و پاسخگویی به شبهات این نیاز را دوچندان مینماید. 

 این نوشتار مختصر بر آنست که در این مجال کلیدهایی عنوان کرده باشد تا بتوان این وظیفه را به شکلی درست به انجام رسانید. البته پرداختن به تمام شبهات موجود در شبکه های اجتماعی کاری غیر ممکن و خارج از موضوع این کتاب است اما میتوان با آشنایی سریع و کلی با سبک و سیاق این شبهات دید مناسبی در برخورد با این شبهات پیدا کرد. 

 

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

"دومین گروه شبهات پرتکرار در تلگرام ماهیت قصه گونه و استنادهای تاریخی دارند که با نیت های مختلف در کنار هم چیده می شوند تا بتوانند یک موضوع شیعی را مورد هجوم قرار دهند و یا از سویی با تحریک احساسات نژادپرستانه ایرانی سعی کنند بین ایرانیت و اسلامیت فاصله بیندازند. اغلب این ماجراهای تاریخی بر پایه اشاره هایی کوتاه در کتابهای تاریخی شکل میگیرند هر چند گاهی خیلی از این داستانها از اساس افسانه اند و حتی گاهی هیچ سندی با آن عنوان وجود ندارد. 

استفاده از منابع تاریخ نویسان مغرض و گاهی تحریفات گسترده در اسناد و ترجمه ها از کارهای معمول این گروه از شبهه سازان است. 

در این زمینه تمام شبهات را از لحاظ تکرار به چند بخش عمده تقسیم میکنیم. بخش اول شبهاتی که ناظر بر چگونه مسلمان شدن ایرانیان است و بخش های بعدی ذکر روایات مختلف تاریخی است که در سایر موارد به آن پرداخته می شود."

 

فهرست مطالب

فصل اول: پیش نیاز ها

فصل دوم: شبهات در فضای مجازی

فصل سوم: پیام های مذهبی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگری از نویسنده محمد گوگانی

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها