×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
قله ها و دره ها

دانلود کتاب قله ها و دره ها

قله ها و دره ها
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : قله ها و دره ها

نویسنده : اسپنسر جانسون

ناشر : گیوا

مترجم : لیلا پیری

شابک : 978-600-451-644-0

تاریخ انتشار : 1398

رده بندی دیویی : 1/650

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی, خودشناسی و خودسازی

نوع کتاب : Epub

قیمت پشت جلد : 16500 تومان

قیمت نسخه الکترونیک : 7000 تومان


معرفی کتاب

" قله‌ها و دره‌ها "

کتاب قله‌ها و دره‌ها (Peaks and Valleys) به قلم اسپنسر جانسون  (Spencer Johnson) می باشد که توسط مهران پیری جنید آباد از انتشارات گیوا منتشر شده است.

کتاب قله ها و دره ها به شما کمک می‌کند تا با استفاده از تکنیک هایی کاربردی زندگی کاری و شخصی خود را در جهت مثبت متحول کنید. اسپنسر جانسون به عنوان یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان نیویورک تایمز معتقد است که هر یک از ما شرایط متفاوتی را در زندگی خود تجربه می‌کنیم؛ شرایطی که گاهی مطلوب و گاه تلخ و رنج دهنده هستند. همه تمایل داریم شرایط خوب را بیشتر تجربه کنیم و تا جایی که امکانش از شرایط نامطلوب می‌گریزیم. کتاب قله ها و دره ها درمورد همین تجربه‌های خوب و بد است. تجربه های تلخی که به دره تعبیر می‌شوند و تجربه‌های شیرینی که قله اند. در این کتاب شما می آموزید که چطور با این دره ها و قله ها رو به رو شوید و چطور بعدا، قله های بیشتر و دره های کمتری را تجربه کنید.

برای رسیدن به این هدف جانسون در کتاب قله ها و دره ها داستان زندگی مردی را بازگو می‌کند که با ناامیدی تمام در اعماق دره ای بزرگ زندگی خود را سپری می کند تا اینکه روزی یک پیرمرد را ملاقات می‌کند که در بالای قله ای باشکوه ساکن است. مرد جوان در پایان داستان با معاشرت با پیرمرد می‌فهمد که چطور با بهره گیری از تکنیک های کاربردی او در حوادث خوب و بد زندگی به آرامش و موفقیت برسد.

کتاب قله‌ها و دره‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب بیشتر از آن که در مورد موفقیت باشد در رابطه با زندگی است و خواندن آن برای تمام افرادی که در زندگی با چالش‌های بسیاری روبه‌رو هستند سودمند خواهد بود.

اسپنسر جانسون، از نویسندگان تحسین شده و پرطرفدار دنیا به شمار می‌آید. از او، اغلب به عنوان بهترین شخص، در گرفتن موضوعات پیچیده و ارائه‌ی راه ‌حل‌های کاربردی و آسان یاد می‌شود. از یازده کتاب پرفروش بین‌المللی وی می‌توان به: «چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟» و «مدیر یک ‌دقیقه‌ای» اشاره کرد.

جملات برگزیده کتاب قله‌ها و دره‌ها:

- اگر خوبی‌هایی که در لحظات بد وجود دارند را پیدا کنی و از آن‌ها استفاده کنی، می‌توانی دره‌ات را به قله تبدیل کنی.

- راه خروج از دره را زمانی پیدا می‌کنی که متفاوت ببینی.

- همه‌ی مردم، در کار و زندگی فراز و نشیب‌هایی دارند.

- وقتی در قله هستی، اوضاع را بهتر از آنچه ‌که هست نبین و وقتی ‌که در دره هستی، شرایط را بدتر از وضع موجود، ندان. واقعیت را دوستت بدان.

- قله‌ی شخصی همان غلبه بر ترس است.

در بخشی از کتاب قله ها و دره ها می خوانیم : 

" روزگاری، مرد جوان و زیرکی در دره‌ای زندگی می‌کرد که از شرایط ناراضی بود، تا اینکه تصمیم گرفت به دیدن پیرمردی که بالای قله زندگی می‌کرد برود.

در نوجوانی، زندگیِ شاد و پر افت و خیزی، در دره داشت. در دشت‌ها می‌دوید و در رودخانه‌اش آب تنی می‌کرد. دره، تنها جایی بود که می‌شناخت و فکر می‌کرد، تمام عمرش را در آنجا خواهد گذراند.

بعضی روزها، دره آفتابی و بعضی روزها ابری بود، اما با این وجود، زندگی یک‌دست و یک‌نواختی داشت که باعث می‌شد احساس راحتی کند.

با این حال، هرچه بزرگ‌تر میشد، بیشتر متوجه چیزهایی می‌شد که قبلاً مورد توجهش نبودند. نادرست‌ها، بیشتر از درست‌ها نظرش را جلب می‌کرد. از اینکه چطور، پیش‌ترها، متوجه چیزهای نادرستی که در دره بودند، نمی‌شد، شگفت‌زده بود.

باگذشت زمان، نارضایتی مرد جوان بیشتر می‌شد، اما دلیلش را نمی‌دانست.

مشاغل مختلفی را امتحان می‌کرد که هیچ‌کدام او را راضی نمی‌نمود. در یک کار، به نظر می‌رسید که رئیسش هیچ‌وقت از او راضی نیست. همیشه در حال سرزنش اوست و هرگز به کارهای درستش توجهی نمی‌کند.

در شغل دیگر هم جزء نیروهای معمولی و زیردست بود که کارهای خوب و بدش به چشم نمی‌آمد. تلاش‌هایش حتی برای خودش هم نامرئی به نظر می‌آمد."



 

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

نقد و بررسی کتاب قله ها و دره ها

 

آشنایی با نویسنده کتاب

پاتریک اسپنسر جانسون درسال 1938 متولد شد و در سال 2017 براثر سرطان لوزالمعده درگذشت. او نویسنده و فیزیکدان آمریکایی است. اسپنسر برای نوشتن سری کتاب قصه های ارزشمندی که برای کودکان نوشته و همچنین کتاب چه کسی پنیر من را جابه جا کرد؟ شناخته می شود.او همچنین مولف کتاب بله یا نه، کتابی درباره ی روش های تصمیم گیری بهتر است. آخرین کتاب جانسون، خارج از هزارتو، که دنباله ی کتاب چه کسی پنیر من را جابه جا کرد، است در آخرین روزهای زندگی اش به پایان رسید و یک سال پس از فوتش به چاپ رسید. بیش از 46 میلیون جلد از کتاب های او به 46 زبان زنده ی دنیا ترجمه شده است.

از کتاب های جانسون که در کتابچین می توانید به مطالعه آنها بپردازید می توان به :

  1. کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟
  2. کتاب قله ها و دره ها
  3. کتاب بیرون از هزار تو : راهی شگفت انگیز برای رهایی
  4. کتاب نقش مادر در تربیت کودک
  5. کتاب نقش پدر در تربیت کودک
  6. کتاب بیرون از ماز
  7. کتاب یک دقیقه برای خودم
  8. کتاب پدر - یک دقیقه برای فرزندانم
  9. کتاب فروشنده یک دقیقه ای
  10. کتاب پدر یک دقیقه برای تربیت فرزندانم
  11. کتاب مدیر یک دقیقه ای

اشاره کرد.

 

نگاهی اجمالی به محتوای کتاب

زندگی همه ما سراسر از پستی ها و بلندی هاست، فراز و نشیب هایی که خود شیرینی خاصی به زندگی می دهد مسلما اگر این بالا بلندی ها در زندگی وجود نداشت مسیر زندگی سراسر یکنواخت و دچار کسالت می شد. این فرود و فراز ها لاجرم اتفاق می افتد و وقوعشان یا عدم وقوعشان از دست ما خارج است اما نکته ای که حائز اهمیت است اینست که در این مواقع چه واکنشی داشته باشیم در پستی ها دچار نگرانی شویم، جزع و فزع داشته باشیم یا با صبوری منتظر قله ها باشیم و از شکست ها درس بگیریم و یا در قله ها مغرور شویم و خودمان را تافته جدا بافته بدانیم یا تواضع به خرج دهیم و بدانیم که روزهای قله همیشگی نخواهد بود.در این کتاب شما با این قله ها و دره ها آشنا خواهید شد و خودتان را برای مقابله با آنها آماده خواهید کرد.

 

قله ها و دره ها

 

 

سبک و شیوه بیان کتاب

کتاب قله ها و دره ها یک کتاب در حوزه موفقیت و انگیزشی می باشد که مفاهیم و محتوای خود را در قالب داستان برای خواننده بیان میکند و همین سبک داستان گونه باعث می شود تا شیوایی کلام بیشتر شود. داستان در مورد مرد جوانی هست که در زندگی و کسب و کارش دچار مشکلات و دردسرهایی شده است تا اینکه تصمیم می گیرد به قله کوهی صعود کند در راه با پیرمردی که خانه اش در قله کوه هست هم سفر می شود در راه پیرمرد با سخنان خود باعث می شود که مرد جوان متحول شود و سبک زندگی خود را تغییر دهد.

 

قله ها و دره هایی برای همه

کتاب میخواهد به ما بگوید قرار نیست در زندگی همیشه شادی و خرمی و سرور و نشاط باشد زندگی هر شخص دارای فراز و نشیب هایی هست که با آنها روبرو می شود، مهمترین چیزی که خود نمایی میکند و انسانها را نسبت به هم متمایز می کند شیوه برخورد آنها با این ناملایمات هست. همانطور که خود نویسنده می گوید :" برای هر کسی در هر جایی کاملاً عادی و طبیعی است که در زندگی و کسب و کار خودش قله و دره داشته باشد."

عدم فراز و نشیب باعث سکون انسان می شود که این خود جلوی پیشرفت را خواهد گرفت.همانند یک نوار قلب که بالا و پایین دارد و اگر نوار یک خط صاف باشد نشانه از کار افتادن قلب و پایان زندگیست.

باید بدانیم زندگی مانند جابجا شدن بین قله ها و دره های یک رشته کوه می باشد وقتی در دره هستیم و به سمت قله می رویم با سختیهایی روبرو می شویم از آنها درس بگیریم و تجربه کنیم...وقتی به قله رسیدیم خودمان را رها نکنیم بلکه بدانیم در ادامه راه و برای رسیدن به قله بعدی باید باز وارد دره ای دیگر شویم پس در مدتیکه در آرامش هستیم از تجربه ای که کسب کرده ایم استفاده کنیم و خودمان را برای رسیدن به قله بعدی آماده کنیم. همانطور که خود جانسون می گوید : "خطاها و اشتباهاتی که در اوقات خوش امروز خود مرتکب می شوید، اوقات ناخوش و بد فردایتان را رقم خواهد زد. کارهای هوشمندانه و مدبرانه شما در اوقات بد و ناخوش امروز، اوقات خوش فردا را برای شما به همراه خواهد داشت."

 

پذیرش واقعیت

نکته دیگری که در کتاب مطرح شده و به آن پاسخ داده شده اینست که چگونه در قله ها مدت بیشتری را در آرامش بمانیم، جانسون در این مورد می گوید باید شکرگزار این لحظات بود و با مدیریت و عاقلانه این زمان ها را طولانی تر کرد ولی این را باید مد نظر داشته باشید که زندگی در جریان است و این حالت ماندگار نخواهد بود. همانطور که پیرمرد داستان به جوان می گوید باید دید منطقی خود و واقع بینانه را حفظ کند و این را در نظر بگیرد که برای رسیدن به قله بعدی باید از یک دره عبور کند.

این نکته که واقعیت را قبول کنیم و همیشه آنرا بپذیریم در قله ها و دره ها صادق هست، در دره ها اگر این واقعیت را بپذیریم که در دره هستیم خود آغازه پیشرفت و حرکت ما به سوی قله بعدی هست.

موضوع فرازو نشیبها در کتاب های دیگر نیز به آن اشاره شده مثلا در قرآن کریم در سوره شرح آیه 5 آمده است : فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یسْرًا یعنی پس (بدان که به لطف خدا) با هر سختی البته آسانی هست.

و یا در دیوان حافظ شیرازی به زیبایی گفته شده : رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند*** چنان نماند و چنین نیز نخواهد ماند

 

کتاب قله ها و دره ها

 

 

کلام آخر

به طور کلی می توان گفت قله ها زمان هایی را نشان می دهند که شکرگذار داشته هایتان هستید و دره ها زمان هایی هستند که حسرت از دست داده هایتان را میخورید. کتاب به زیبایی مسیر را به ما نشان می دهد که در این زمانها چگونه واکنش نشان دهیم.

در آخر مطالعه این کتاب را توصیه میکنیم چرا که مطالب آن برای یک شخص خاص و یا یک طرز تفکر ویژه نیست بلکه برای عموم هست چون برای همه در زندگی این فراز و فرودها وجود دارد و همه دوست داریم بدانیم چگونه رفتاری در این شرایط داشته باشیم تا بتوانیم مدت زمان بیشتری را در خوشی ها و شادی ها به سر ببریم که همان قله هاست و تا جای ممکن از ماندن در ناخوشی ها و زمان های عدم آرامش دوری کنیم که ازآنها به دره ها تعبیر شده است.

 

بخشی از کتاب

مرد جوان، بااینکه پدر و مادرش را دوست داشت و می دانست تا حدی درست می گویند، اما این را باور داشت که آدم متفاوتی نسبت به آن ها ست.گاهی به این فکر می کرد که زندگی بیرون از دره، متفاوت است و دلش می خواست آن را تجربه کند. شاید بودن در قله ی کوه، دیدش را به دنیا تغییر می داد. مردد بود و گاهی ترسش باعث می شد که زندگی در دره را ترجیح دهد. مدتی طول کشید تا برای رفتن به قله، با خودش کنار بیاید. با مرور خاطرات نوجوانی متوجه شد، چقدر تغییر کرده و دیگر آرامش گذشته را ندارد. ناگهان، با اراده ای قوی، خواست که تصمیمش را عملی کرده و با کنار گذاشتن ترسش به سرعت هرچه تمام تر، آماده ی رفتن به قله شد.سفر آسانی نبود و تصویری که از رفتن به قله داشت، باکار سختی که شروع کرده بود، متفاوت بود.همچنان که مرد جوان بالاتر می رفت، هوای تازه و نسیم خنکی که می وزید او را سرحال می آورد. وقتی از بالادست به دره نگاه می کرد، همه چیز کوچک تر دیده می شد. وقتی پایین بود، فکر می کرد دره هوای خیلی تمیزی دارد، اما وقتی از بالا، دره را نگاه می کرد، هوای قهوه ای کم رنگی که آنجا به دام افتاده بود را می دید. برگشت و به بالا رفتن ادامه داد. هرچه بالاتر می رفت مناظر بیشتری را می دید...

کتاب قله ها و دره ها به قلم اسپنسر جانسون که توسط لیلا پیری ترجمه شده است و انتشارات گیوا آن را منتشر کرده است در کتابچین برای مطالعه شما آماده است.


 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات گیوا

کتاب های دیگری از نویسنده اسپنسر جانسون

ویدئوهای مرتبط با کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
مسعود ناصری

بسیار عالی وپرو محتوا ست وراهی،به صوتی یک هدف و مسیر مشخص،است

1401-10-25

الهه دشتبانی

قابل تامل و فوق العاده بود.

1400-07-12

haniye

روی هر قله ای باید خودتونو آماده کنین چون بعدش ممکنه دره ای باشه خیلی خوبه بخونینش

1400-06-28

esteghlalian

خیلی جالبه میگه تو قله های زندگیتون باقی نمونین برای رسیدن به قله بعدی از حالت سکون خارج بشین با اینکه میدونین بین دوقله دره وجود داره

1400-05-23

بنفشه

پستی بلندیهای زندگیو به قشنگی نشون میده

1400-05-12

آرش ملایری

راه گشا برای فرار از مشکلاتی که غرقشون شدیم

1400-04-26

احمد زنجرانی

کتابهای اسپنسر جانسون عالین نکات جالبی در قالب داستان داره

1400-04-15

حامد بهادری

اگه هنوز تو زندگی تلاش درست درمونی نداشتین توصیه میکنم بخونین و شانستونو امتحان کنین

1400-04-10

omid.moradi

مفید و تاثیر گذار

1400-03-18

shahin bahrami

عالی بود بخونین

1400-03-15

جلال اسماعیلی

کتاب به درد بخوری هست ولی ترجمش خوب نبود

1400-03-10

برچسب ها