×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
قورباغه ات را ببوس

دانلود کتاب قورباغه ات را ببوس

قورباغه ات را ببوس
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : قورباغه ات را ببوس

نویسندگان : برایان تریسی, کریستینا تریسی استاین

ناشر : شادن پژواک

مترجم : فریبا سبزچمنی

تعداد صفحات : 153 صفحه

تاریخ انتشار : 1391

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی, مدیریت، کسب و کار و کارآفرینی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 10000 تومان


معرفی کتاب

"قورباغه ات را ببوس" / 21روش عالی برای تبدیل افکار منفی به مثبت در زندگی و کار
کتاب حاضر با عنوان اصلی (Kiss That Forg) اثری از برایان تریسی (Brian Tracy) می باشد که با ترجمه ای از فریبا سبز چمنی، توسط انتشارات شادن پژواک منتشر شده است.
همانطور که ویلیام شکسپیر می‌گوید: "هیچ چیزی وجود ندارد، تنها فکر است که آن را به وجود می‌آورد."
شما اینجا، روی این کره خاکی هستید تا کاری خارق‌العاده با زندگیتان انجام دهید، تا خوشحالی و لذت، ارتباطات عالی، سلامتی در سطح خوب، موفقیت کامل و رضایت کامل را تجربه کنید. پس، چه چیزی مانع شما می‌شود؟ چراهم اکنون زندگی رویایی‌تان را ندارید؟ چه چیزی مانع شما می‌شود؟
اگر می‌خواهید دلیل شادی یا ناراحتی، موفقیت یا عدم موفقیت، پیروزی یا شکست خود را بدانید، بروید و به نزدیکترین آینه نگاه کنید. جواب آنجاست. کیفیت تفکراتتان درباره‌ی کسی که در آینه می‌بینید به طور گسترده‌ای کیفیت زندگیتان را تعیین می‌کند. اگر دیدگاهتان را نسبت به خودتان تغییر دهید، زندگیتان را به سرعت تغییر می‌دهید.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
"هدف بزرگ زندگی بشر لذت بردن از شادی و آرامش ذهن است. هر فرد نرمالی می‌خواهد حس مثبت عشق، شادی، رضایت و تکامل را تجربه کند و از آن لذت ببرد.
شاید مهمترین کشف در روانشناسی و رضایت شخصی این است که بزرگترین موانعی که بین شما و زندگی فوق‌العاده‌تان قرار دارند معمولا احساسات ذهنی منفی در روابطتتان و نسبت به خود و دیگران است. تنها زمانی که یاد گرفتید به طور پیوسته قورباغه را ببوسید و به جستجو کردن و یافتن نکته‌ای مثبت و ارزشمند در هر شخص و موقعیتی عادت کنید، آنگاه قفل توانایی بالقوه‌تان برای موفقیت را می‌گشایید.
این برنامه بر اساس 5 هزار صحبت و سمینار با بیش از پنج میلیون تماشاچی در پنجاه‌و‌هشت کشور توسط برایان تریسی و بیش از چند هزار ساعت کار در زمینه مشاوره و روانشناسی توسط کریستینا تهیه شده است. در این برنامه مجموعه‌ای از روش‌ها و تکنیک‌های ساده اما قدرتمند را یاد خواهید گرفت که می‌توانید فورا بکار بگیرید تا تفکر منفی را به تفکر مثبت و هر مشکلی  در زندگیتان را به فرصت تبدیل کنید. یاد خواهید گرفت که چطور فردی با اعتماد به نفس کامل باشید و تمام توانایی‌تان را آزاد کنید تا زندگی شگفت‌انگیزی داشته باشید."

فهرست مطالب


مقدمه    
فصل اول: هفت حقيقت دربارهي شما    
فصل دوم: شاهزاده خوشقيافه‌تان را تصور کنيد    
فصل سوم: رو در رو با قورباغهتان مواجه شويد    
فصل چهارم: حوض پر از قورباغههاي زشت را تميز کنيد    
فصل پنجم: باتلاق را خشک کنيد    
فصل ششم: از بچه قورباغهها تا قورباغهها    
فصل هفتم: با اطمينان به جلو حرکت کنيد    
فصل هشتم: بر قورباغه هاي زشتتان بوسهي خداحافظي بزنيد    
فصل نهم: از قورباغه خود توقع بهترينها را داشته باشيد    
فصل دهم: گذشته را رها کنيد    
فصل يازدهم: در جستجوي زيبايي در قورباغهها باشيد    
فصل دوازدهم: هفت کليد براي داشتن شخصيت مثبت    

 

زندگی نامه نویسنده ی اثر قورباغه ات را ببوس

برایان تریسی نویسنده اثر قورباغه ات را ببوس در سال 1944 در کانادا به دنیا آمده است. این نام برای همه در زمینه ی روانشناسی آشنا است. این نویسنده و سخنران بسیار مشهوری است که برخی از کارهایش را به صورت کتاب گویا در اختیار مخاطبان قرار داده. برایان تریسی کتاب هایش با رتبه ی بالایی به فروش رسانده است. خالق اثر قورباغه ات را ببوس به خیلی از کشور ها سفر می کند و در آنجا سخنرانی انگیزشی را انجام می دهد. او در بیش از 80 کشور کار کرده است و این هنرمند عزیز تا کنون 4 بار به کشور ایران سفر کرده است.

این کتاب نوشته ی مشترک برایان تریسی و کریستینا تریسی استاین است.

 

برایان تریسی نویسنده کتاب قورباغه ات را ببوس

 

آثار پرطرفدار نویسنده ی اثر قورباغه ات را ببوس

قورباغه ات را قورت بده، بهانه ممنوع، نقطه ی تعادل خود را پیدا کنید، مفهوم نوین پیروزی، فروش موفق، قدرت برنامه ریزی و دیگر آثار وی که قدرت و انگیزه ی خوانندگان را تقویت می کند.

 

 نقد و بررسی اثر قورباغه ات را ببوس

این کتاب آغاز دلنشینی دارد. با خواندن سطر به سطر نوشته های این اثر با تبدیل افکار منفی به مثبت، رها شدن از افکارات و ذهنیت منفی راه برای خواننده گان باز می شود تا با دید جدی و دقیق تری زندگی را نظاره گر باشند. در فصل اول برایان تریسی به موضوع جالبی اشاره می کند. او می گوید: «بسیاری از انسان ها کما بیش به همان اندازه شادمان هستند که ذهنشان را برای آن منظور آماده می کنند» در واقع از خواننده می خواهد تا تلاش کند و بتواند توانایی ها و استعداد های نهفته در وجود خود را کشف کند. نویسنده با مثال تندیس داوود جرقه ای در ذهن خواننده روشن می کند تا به ساده ترین مسائل و مشکلات فکر کند که بتواند از آن ها شاهکاری ماندگار بسازد.

 خواسته ی نویسنده در این اثر پروش دادن رویاهای بزرگ برای برانگیختن شهامت خود در زندگی است. با مطرح کردن سوالاتی در مورد آینده مخاطب به سمت ساختن رویاهایی عمیق و بزرگ سوق داده می شود. هدف نویسنده در فصل سوم این است که خواننده ترس ها و واقعیت ها را باور کند و با آنها روبرو شود. از خواننده می خواهد تا واقع بینی را سرلوحه ی خود قرار دهد تا بتواند زندگی صادقانه ای را تجربه کند.

عنوان " برکه ی زندگی تان را از قورباغه های زشت پاک کنید " باور ژرف نویسنده نسبت به زندگی را بیان می کند. برایان تریسی معتقد است که هرگاه با تمام وجود برای هدف خاصی وقت بگذاریم به بیشترین میزان موفقیت و شادی می رسیم.

 

پرورش افکار مثبت از توصیه های برایان تریسی

 

نکته ی قابل توجهی که در فصل بازگو می شود، تعجب نویسنده از کسانی است که می دانند می توانند زندگی دلخواه خود را بسازند و شادی را به خود هدیه بدهند اما هیچ کاری انجام نمی دهند. نویسنده توجیه، عیب جویی، حساسیت شدید را از دلایل پرورش افکار منفی می داند. ایمان دارد می توان با تسلط بر ضمیر ناخودآگاه بر زندگی تسلط داشت.

نویسنده باور دارد هر آنچه که امروز در اندیشه هایمان بکاریم فردا روز بازتاب آن راه خواهیم دید. با اشاره به قانون علت و معلوم خواننده را به نتایج کارهای خود واقف می کند و توصیه می کند که با اندیشه ی درست به مسیر زندگی ادامه دهند.

در این کتاب نویسنده حرف از ریشه ی تربیت انسان می زند. احساسات منفی در زمان کودکی باعث می شود در بزرگسالی ترس از دادن و نپذیرفته شدن را همراه خود داشته باشد. این احساسات منفی یادگاری است از دوران کودکی که بر اثر انتقادهای بیهوده ذهن و روان او را تسخیر کرده است.

از نظر برایان تریسی بدترین اشتباه در زندگی حسادت است. با اشاره به برداشت غلط افراد حسود در مورد افراد موفق این پیام را به خواننده می دهد که افراد حسود از درون خود را نابود می کنند و بیشتر از کسانی که به آنها حسادت می کند آسیب می بیند.

در فصل آخر نویسنده با بیان کردن هفت عامل تاثیرگذار از مخاطب می خواهد تا به یک شخصیت مثبت اندیش تبدیل شود. هفت عامل عبارت اند از:

  • گفت و گوی درونی مثبت
  • تصویر پردازی مثبت
  • انسان های مثبت
  • غذاهای مثبت ذهنی
  • عادت های مثبت در زمینه سلامتی
  • انتظارات مثبت
  • رشد و پیشرفت مثبت

 

نویسنده ی این اثر با نگاهی ژرف به رویدادهای گذشته بر این باور است که همه ی آن اتفاقات فقط مقدمه ای بودند برای داشتن روزهای شگفت انگیز.

این کتاب بر مبنای 5 هزار همایش گفت و گوی برایان تریسی با بیش از 5 میلیون نفر در 58 کشور و هزاران ساعت کار در زمینه ی مشاوره ی روانشناسی نگاشته شده است.

 

دوری از افکاری منفی از اثرات کتاب قورباغه ات را ببوس

 

نتیجه گیری

دلیلی که باعث شد با اشتیاق این کتاب را مطالعه کنم انگیزشی بودن و تکامل مرحله به مرحله، جهت داشتن شخصیت مثبت بود. با خواندن این اثر احساس کردم برخی از مواردی که ریشه در کودکی دارد در من نیز پرورش یافته و بزرگترین مانع برای انجام اهدافم است. به نظر من نویسنده ایده ی اصلی خود را عملی کرده و خواننده ی این اثر را وادار به فکر کردن می کند و در مسیری سوق می دهد که بتواند اراده کند و قورباغه ی خود را ببوسد.

 نویسنده ی این اثر از همان آغاز با روایت داستان شاهزاده و قورباغه هدف خود را از نوشتن این کتاب علنی کرده است. همانند یک راهنما موانع هایی که باعث می شود تا از هدف دور بمانیم را آشکار می کند. برایان تریسی این موانع را به قورباغه ای تشبیه می کند که باید پذیرایش بود.

پیدا کردن نگرش های منفی به خاطر نکات مثبت نهفته در رویداد ها و بوسیدن آن همچون بوسیدن قورباغه ی زشت است که باعث کشف استعداد های بی نظیر خواهد شد.

 

منابع:

https://en.wikipedia.org/wiki/Brian_Tracy

 

به قلم : مهدیه سلمانی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگری از نویسنده کریستینا تریسی استاین

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
محمدرضا نصیری

عالیست

1402-09-18

Ali nazari

کتاب بسیار مفیدی است

1402-08-06

محمدرضا

در این کتاب راهکار های بسیار خوبی همراه با مثال گفته تا بتوانید به اهدافتان برسید، حالا این هدف میخواهد موفقیت در زندگی باشد یا ثروتمند شدن, فقط باید به راهکار های این کتاب عمل کنید.

1400-06-14

برچسب ها