×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
WebGis برای مدیریت حوادث و شرایط اضطراری

دانلود کتاب WebGis برای مدیریت حوادث و شرایط اضطراری

WebGis برای مدیریت حوادث و شرایط اضطراری
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : WebGis برای مدیریت حوادث و شرایط اضطراری

نویسندگان : ریفت عبدالا, ماروا اسمیل

ناشر : ماهواره

مترجم : حسین جعفریان

تعداد صفحات : 241 صفحه

شابک : 978-600-459-784-5

تاریخ انتشار : 1399

رده بندی دیویی : 1056/658

دسته بندی : برنامه های کاربردی و سیستم عامل, جغرافیا و زمین شناسی

نوع کتاب : Epub

قیمت پشت جلد : 55000 تومان

قیمت نسخه الکترونیک : 7000 تومان


معرفی کتاب

" WebGis " / برای مدیریت حوادث و شرایط اضطراری

کتاب حاضر با عنوان اصلی ( WebGIS for Disaster and Management and Emergency Response ) اثر ریفت عبدالا، ماروا اسمعیل به ترجمه حسین جعفریان از انتشارات ماهواره منتشر شده است.

پیشرفت ها در زمینه علوم، تکنولوژی و نوآوری (ASTI) یک سری از کتاب های داوری شده مبتنی بر بهترین مطالعات پیرامون تحقیقات در حال ظهور می باشد که مرزهای رشته ای موجود در زمینه های علوم، تکنولوژی و نوآوری (STI) را مجدداً تعریف می نماید تا بتواند مفاهیمی یکپارچه برای توسعه پایدار توسعه دهد. این سری عمدتاً مبتنی بر بهترین مقالات تحقیقاتی پژوهشی از IEREK و دیگر کنفرانس های بین المللی است، و هدفش ترویج ایجاد و توسعه راه حل های پایدار برای آینده پایدار و تغییر و تحول اجتماعی مثبت با کمک رویکردهای یکپارچه و نوآورانه مبتنی بر علوم می باشد. این سری کتابها با پوشش بین رشته ای، رویکردهای نوآورانه ای مطرح نموده و نحوه پشتیبانی از توسعه اقتصادی و پایدار برای رفاه کلیه جوامع را روشن می کنند. به ویژه، این سری کتابها شامل کارهای مفهومی و تجربی از فیلدهای به هم وابسته مختلف علوم، تکنولوژی و نوآوری است که بر ارائه راه حل های عملی جهت اطمینان از امنیت غذا، آب و انرژی، تاکید می کنند. در این سری کتابها، مطالعات موردی جدیدی نیز مطرح می شود که نمونه هایی دقیق از روش حل و فصل موضوعات زیست محیطی و شهرسازی پایدار عرضه می نمایند. مخاطبین این سری کتابها، متخصصین حرفه ای در حوزه های تحقیق و تدریس، مشاوره و صنعت، و دولت و سازمانهای بین المللی می باشند. سریهای ASTI که با همکاری IEREK منتشر شده است، خوانندگان را با مطالعات جدید ضروری در زمینه STI برای توسعه پایدار آشنا می سازند.  

کاربرد WebGIS برای مدیریت حوادث و واکنش اضطراری (واکنش در برابر‌ شرایط اضطراری) مکانیسم هایی برای برنامه ریزی، واکنش و کاهش تاثیر حوادث در سطوح محلی، منطقه ای و ملی فراهم می کند. WebGIS برای مدیریت حوادث و واکنش اضطراری، پیوندی پویا در ارتباط بین دست اندرکاران مدیریت شرایط اضطراری در سطح عملیاتی با برنامه ریزان و تصمیم گیرندگان فراهم می کند. آنها به راه حل های به موقعی نیاز داشتند که از رسیدن به سطح مطلوبی از اثربخشی در حفاظت از جان و مال پشتیبانی می کند. WebGISدر شیوه تامین توانایی تبادل آزاد اطلاعات ژئوفضایی مرتبط با رویدادهای فجیع و همچنین تامین راه چاره،‌ از قابلیت بزرگی برخوردار است. WebGIS بین تصمیم گیرندگان و ذینفعان با اپراتورهای میدانی پیوند برقرار می کند تا به این طریق کلیه افراد درگیر در عملیات های مدیریت حوادث در سطوح متفاوت، صرف نظراز حوزه های قضایی و سطح اختیارات، به اطلاعات و پشتیبانی از تصمیم گیری به طور همزمان دسترسی داشته باشند. علاوه براین، شرایطی فراهم می آورد تا فرایند تصمیم گیری چند لایه کلیه عوامل مربوطه، خواه عوامل اجتماعی اقتصادی، یا دموگرافیکی را در خود بگنجاند. قابلیت تجسم چندبعدی بادوام WebGIS وسیله ای برای دسترسی بلادرنگ به منابع داده متعدد فراهم می کند.

این کتاب قابلیت استفاده تکنولوژیکی قوی WebGIS برای مدیریت حوادث و واکنش اضطراری را‌ به شکلی مساعد نشان می دهد. این کتاب به شیوه ای نوشته شده است که می تواند شرایط دسترسی مستقیم دامنه وسیعی از جوامع کاربری به اطلاعات و دانش مورد نیاز را با حداقل مهارت فنی مهیا نماید، و با افق تعمیم یافته ای از گستره بین رشته ای مدیریت حوادث و واکنش اضطراری‌ سرو کار دارد. این کتاب برای پوشش کلیه جنبه های طیف گسترده فناوری اطلاعات، به بنیان های GIS، نگاشت وب، هوش مصنوعی، محیط های غوطه ور و رایانش ابری اشاره می کند.

نویسندگان با ارائه حدود کاربرد WebGIS با پوشش کاملی که برای متخصصین حرفه ای غیر فنی یا کمتر فنی و تصمیم گیرندگانی که از WebGIS در فعالیتهای روزمره شان استفاده می کنند، پیشینه ضروری را فراهم می کند، امیدوارند که این تلاش برای جامعه مدیریت حوادث و شرایط اضطراری ارزشمند واقع شود.

در بخشی از کتاب می خوانید :

" توزیع اطلاعات ژئوفضایی برروی اینترنت، یک عامل اجرایی و تقویتی برای تامین کنندگان اطلاعات به حساب می آید. اینترنت به کلیه سطوح جامعه اجازه دسترسی به اطلاعات ژئوفضایی را داده و رسانه ای برای پردازش اطلاعات جغرافیایی بدون محدودیت های مکانی فراهم می کند. GIS مبتنی بر وب از نقشه های متفاوت وب و معماری کلاینت- سرور به فرمت توزیع شده، تکامل یافته است. همچنین، اینترنت کلیه وظایف سیستم های اطلاعاتی از جمله گردآوری، ذخیره، بازیابی، تجزیه و تحلیل و تجسم داده ها را مجدداً شکل می دهد. هزینه بالای سیستم GIS، آزاد شدن پایگاههای داده خاص سیستم و تلاشهای عظیم توسعه دهنده نرم افزار برای به روزرسانی سیستم، با معرفی GIS مبتنی بر وب محو می گردد. علاوه براین، توزیع اطلاعات فضایی برروی اینترنت، فرایندهای تصمیم گیری را بهبود می بخشد."

 

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات ماهواره

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها