×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
مدیریت و درمان میگرن و سردردها

دانلود کتاب مدیریت و درمان میگرن و سردردها

مدیریت و درمان میگرن و سردردها
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : مدیریت و درمان میگرن و سردردها

نویسندگان : ج. مک گرگور, ویلکینسون

ناشر : میان رشته ای

مترجم : مجید غلامپور

تعداد صفحات : 180 صفحه

شابک : 978-964-7935-23

تاریخ انتشار : 1390

رده بندی دیویی : 616/84912

دسته بندی : پزشکی, دارو و درمان, بیماری ها

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 40000 تومان


معرفی کتاب

"مدیریت و درمان میگرن و سردردها"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (Family doctor guide to migrain&other headaches) اثری از مارسیا ویلکینسون (Marcia Wilkinson) و مک گرگور (McGregor) می باشد که با ترجمه ای از مجید غلامپور، توسط انتشارات میان رشته ای منتشر شده است.
سردرد‌ ، يكي از علايم شايع در بيش از نود درصد از مردم است كه گاه در طول زندگي با آن مواجه مي‌شوند. اين علامت حتي مي‌تواند بر اثر نوشيدن مقدار زيادي الكل هم بروز كند. بيشتر سردردها دوره زماني كوتاهي دارند و آثار آن‌ها پس از چند ساعت برطرف مي‌شود نظير سردردهاي ناشي از بيماري‌هاي عفوني كه با بهبود بيماري از بين مي‌روند ، به طور معمول اين نوع سردردها كه با بيماري به وجود مي‌آيند از دلايل اصلي بروز سردرد نمي‌باشند.
ساير سردردها ، دليل روشني ندارند كه باعث ايجاد نگراني و اضطراب شوند. خوشبختانه در بسياري از موارد ، علت بروز سردردها عوامل ناخوشايندي مانند سكته مغزي يا تومور مغزي نيستند ؛ بلكه منشأ آن‌ها سردردهاي خوش خيم عود كننده مي‌باشند ، كه اين نوع سردردها حداقل سه چهارم سردردها را تشكيل مي‌دهند و از شايع‌ترين نوع سردردهايي هستند كه پزشكان با آن برخورد مي‌كنند.
شناخت اين نوع سردردها ، در صورتي كه شرح كاملي از وضعيت خود را به پزشك ارائه دهيد ، چندان مشكل نيست ؛ چون معاينه‌هاي فيزيكي نتيجه‌اي در برندارد ؛ بنابراين پزشك چگونه مي‌تواند به شما بگويد كه دچار كدام يك از انواع سردردهاي ميگرني يا سردردهاي تنشي و يا درد موضعي عضلات هستيد ؟

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
"ميگرن را مي‌توان يك سردرد گاه‌به‌گاه تعريف كرد كه مدت آن از چهار ساعت تا 72 ساعت طول مي‌كشد و با حالت تهوع و استفراغ همراه است. برخي از حمله‌هاي ميگرن با يك علامت اولیه شروع مي‌شوند كه به طور معمول علايم اختلال در دیدن  هستند. در بين حمله‌هاي ميگرني هيچ‌گونه علايم ديگري وجود ندارد.
البته باید توجه داشت كه به سردردهاي روزانه ميگرن نمي‌گويند. نام ميگرن از كلمه « همي‌كرانيا » به معني درد در يك طرف سر (یک نیمه سر) گرفته شده است. ولی اين نوع سردرد مي‌تواند بعداً تمام سر را فرا گيرد. ميگرن فقط يك سردرد نيست و لزوماً ، علامت اصلي آن هم سردرد نمي‌باشد. بسیاری از مردم با اين سردرد احساس بيماري مي‌كنند و دیگر قادر به ادامه فعاليت‌هاي عادي روزانه خود نمي‌باشند.
 علایم میگرن: سردرد، اختلالات دید، احساس بیماری، عدم تمایل به غذا،  تهوع، استفراغ، بیزاری از نور، خواب آلودگی.
برخي از مردم در يك اتاق ساكت و تاريك دراز مي‌كشند تا حمله ميگرني آن‌ها خاتمه يابد. بعضي ديگر نيز تحمل درد را ندارند و حتي به غذا هم نمي‌توانند فكر كنند ؛ اما برخي ديگر با خوردن غذا حالت تهوع خود را برطرف مي‌كنند.
ميگرن ، شبيه خاموش كردن برق است كه در اين حالت كل سيستم بدن مختل مي‌شود تا حمله ميگرن برطرف شود. يكي از نشانه‌هاي ميگرن بی‌حالی و خواب آلودگي است و اينكه شخص تصور مي‌كند كه هر كاري را بايد دوبار انجام دهد تا درست به پايان برساند. در زمان حمله ميگرن ، معده به طور عادي كار نمي‌كند و اگر براي درمان سريع اقدامي صورت نگيرد ، دارو به سرعت نمي‌تواند جذب جريان خون شود. گاهي يك حمله با استفراغ پايان مي‌يابد ؛ اما در بيشتر موارد سردرد پس از يك خواب خوب ، به تدريج بهتر مي‌شود ."

فهرست مطالب

مقدمه

1.   تشعشعات خورشیدی

2.  نحوۀ تاثیر اشعۀ ماورای بنفش بر پوست

3.  آفتاب سوختگی، برنزه شدن و پيری پوست

4.  سرطان پوست چيست ؟

5.  محافظت از پوست خود

6.  نحوه درمان

7.  دانه ‌های پوستی ناشی از نور آفتاب

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات میان رشته ای

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها