×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
مریخی و ونوسی در رابطه ای موفق

دانلود کتاب مریخی و ونوسی در رابطه ای موفق

مریخی و ونوسی در رابطه ای موفق
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : مریخی و ونوسی در رابطه ای موفق

نویسنده : جان گری

ناشر : نسل نو اندیش

مترجمان : شمس الدین حسینی, الهام آرام نیا

شابک : 978-964-236-397-1

تاریخ انتشار : 1390

رده بندی دیویی : 646/78

دسته بندی : خانواده و روابط اجتماعی, ازدواج و مسائل زناشویی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 69900 تومان


معرفی کتاب

"مریخی و ونوسی در رابطه ای موفق" / چگونه زن و شوهر می توانند با هم به تفاهم برسند
کتاب حاضر با عنوان اصلی (Men are from Mars, woman are from Venus book of days) اثری از دکتر جان گری (John Gray) می باشد که با ترجمه ای از شمس الدین حسینی و الهام آرام نیا، توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.
به یاد داشتن این موضوع که مردان از مریخ هستند و زنان از ونوس، به ما کمک می‌کند که در مقابل تفاوت‌ها مقاومت نکنیم و در پی پذیرش باشیم. به‌جای اینکه درصدد تغییر، بهبود یا اصلاح همسرمان باشیم، می‌توانیم زمان بیشتری را صرف درک احساسات و افکار او کنیم. وقتی به یاد داشته باشیم که زن و مرد متفاوت هستند، نه‌تنها به صلح و آرامش می‌رسیم، بلکه هم خودمان و هم همسرمان بینش ضروری برای بده و بستان موفقیت‌آمیز عشق و محبت به یکدیگر را به‌دست می‌آوریم. این کتاب شامل 365 عبارت تأثیرگذار روزانه است که هرروز تفاوت‌هایی اساسی بین مردان و زنان را مطرح می‌کند. خواندن یک عبارت روزانه‌ی کوتاه کافی است تا به جای اینکه احساس ناتوانی یا ضعف کنید، در جهت درست به‌سوی درک تفاوت‌ها هدایت ‌شوید. این کتاب مهم‌ترین نکات از مجموعه‌ی مریخی و ونوسی را به شما یادآوری می‌کند. بیشتر عبارات از کتاب‌های قبلی‌ام و با کمی اصلاحات و تجدید نظر در اینجا مطرح شده‌اند. این کتاب برای کسانی که کتاب‌های دیگر من را خوانده‌اند، مفید و حمایت‌کننده است اما به‌تنهایی نیز کارایی دارد. برای کسانی که دیگر کتاب‌های مریخی و ونوسی را نخوانده‌اند یا به نوارها‌ی آن گوش نداده‌اند، این مطالب نه‌تنها مفید خواهد بود، بلکه به‌عنوان مقدمه‌ای عالی می‌تواند اصولی اولیه را آموزش بدهد که به میلیون‌ها نفر و به زوج‌ها کمک کرده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم :
"در رابطه‌ای متعارف، مرد بیشتر مردانه است و زن بیشتر زنانه. اگر زن بارها و بارها احساس کند که بُعد زنانه‌اش مورد حمایت واقع نمی‌شود، کشش و جذابیت در طول زمان کاهش می‌یابد. او به جای اینکه خطر درد و رنج بی‌اعتباری و طردشدگی مکرر را بپذیرد، از بُعد زنانه‌اش فاصله می‌گیرد و به‌نحوی مردانه‌تر می‌شود. همین مسأله در مورد مردان نیز صدق می‌کند. مرد به جای اینکه در پی کارهایی مردانه باشد، مثل تصمیم‌گیری، پیشقدم شدن در ارتباط جنسی و حل مشکلات همسرش، زمانی که احساس ‌کند از طرف همسرش مورد قدردانی قرار نمی‌گیرد، بُعد مردانه‌اش را سرکوب می‌کند و به روش‌های متنوعی خود‌به‌خود زنانه‌تر عمل می‌کند. بدون این دوگانگی جنسیتی، کشش بین زن و شوهر کاهش می‌یابد. اگر‌چه زن و شوهر ممکن است در ابتدا خیلی مردانه و زنانه رفتار کنند، در طول زمان شروع به معکوس کردن نقش احساسی‌شان می‌کنند. وقتی مردی احساس ‌کند بُعد مردانه‌اش مورد حمایت واقع نمی‌شود، خودبه‌خود از تعادل خارج می‌شود. همچنین، وقتی زنی حمایتی را که در محل کار یا خانه برای زن بودن به آن نیاز دارد دریافت نکند، او نیز از تعادل خارج می‌شود."

فهرست مطالب

ژانويه: عزم و اراده، رشد يافتن، اشتياق

فوريه: درك، پذيرش، تعهد

مارس: تصور، تجربه، حمايت

آوريل: شور و هيجان، جرأت، بخشش

مه: هماهنگی، تفاوت، قدردانی

ژوئن: بررسی، گفتگو، پذيرش

ژوئيه: غريزه، تصور، قوه ی ابتكار

اوت: آفرينش، كاميابی، توانمندی

سپتامبر: آگاهی، ابراز، تعادل

اكتبر: جذب، دلبری، احترام

نوامبر: اعتماد، خوشحالی، بخشش

دسامبر: اهدا، پرورش، عشق مسير رشد و درك و فهم، مسير زندگی است

کتاب مریخی و ونوسی در رابطه ای موفق | درک تفاوت ها برای زندگی بهتر

کتاب مریخی و ونوسی در رابطه ای موفق و به انگلیسی Men are from Mars, women are from Venus book of days، اثر جان گری کتابی جذاب در خصوص خانواده و روابط اجتماعی همچنین ازدواج و مسائل زناشویی است. در واقع این کتاب تفاوت های بین زن و مرد را به تحریر درآورده و موجب شده با دیدگاه بهتری برای رابطه های خود قدم بردارید. برخی افراد در مقابل تفاوت های خود را جنس مخالف گارد دارند و همین موضوع باعث از بین رفتن احترام و بحث پذیرش می شود. کتاب مریخی و ونوسی در رابطه ای موفق به شما کمک کرده تا به درک تفاوت ها بپردازید و رفتار متقابل را شناسایی کنید. فقط با درک و بینش است که می توانید رابطه یا ازدواج موفق را تجربه کنید. با ما همراه باشید تا نقد و بررسی مختصری از کتاب ارائه دهیم.

 

کتاب مریخی و ونوسی در رابطه ای موفق

 

کتاب مریخی و ونوسی در رابطه ای موفق در مورد چیست؟

گاهی شرایط ازدواج و روابط انسانی به خوبی پیش نمی رود و موجب از هم گسستگی می شود. اغلب چاره ای جز فاصله و جدایی نیست و زندگی دستخوش تحول و آسیب های فراوانی می شود. اما آیا تا به حال برای حل این مشکلات کاری کرده اید؟ آیا به درک تفاوت ها پی برده اید؟ چرا همسرتان باب میل شما رفتار نمی کند و درکی از برخی احساس و رفتارهای شما ندارد؟ و خیلی چراهای دیگر.  قطعا یکی از مهمترین عوامل آن آگاهی نداشتن است. ازدواج خوب نیازمند بلوغ فکری است و اگر این بلوغ فکری را نداشته باشید انتهای داستان تراژدی وحشتناک و مشکلات زیادی خواهد بود.

با خواندن مریخی و ونوسی در رابطه ای موفق، بیشتر مسیر را پیموده و دلیل برخی معضلات زندگی مشترک را متوجه می شوید. وقتی به درک بیشتری از تفاوت هایی بین خود و همسرتان برسید، مطمئن باشید اکثر مسائل ناپدید شده و ناامیدی از بین می رود. فراموش نکنید به محض اینکه راه تغییر را انتخاب کنید، فرد مقابل نیز تشویق شده و پا به پای شما همراه می شود. اما زمانی که هر دو طرف نشسته اند و بر سر زمین و زمان فریاد می زنند هیچ چیز درست نخواهد شد.

از همان صفحات اول کتاب مریخی و ونوسی در رابطه ای موفق به شما یادآوری می شود که چرا مردان مریخی و زنان ونوسی هستند. همانطور که از نام کتاب مشخص است، تفاوت بین زن و مرد به قدری زیاد است که این فقط خودمان هستیم که می توانیم، تفاوت ها را به حداقل برسانیم و با تمام چالش ها کنار بیاییم. سعی کنید دیدگاه تغییر همسرتان را از بین ببرید. این دیدگاه فقط به شما آسیب می رساند. هیچ کس تغییر نمی کند مگر خودش بخواهد. بیش از تغییر باید به تفاوت نظر و احساسات او پی ببرید. زیرا هر فردی در این جهان منحصر به فرد بوده و با دیگران قابل مقایسه نیست. وقتی به این درجه برسید که زن و مرد متفاوت هستند، صلح و آرامش به زندگی زناشویی شما تزریق شده و بیشتر به هم نزدیک می شوید.

 

نتیجه گیری

هر کدام از فصل های کتاب، راهنمایی شگفت انگیز برای رشد و بینش شماست. پس سعی کنید قدم به قدم با کتاب همراه شوید و تمرینات آن را انجام دهید. کتاب در مورد ازدواج موفق راهکاری مناسب برای بهبود بخشیدن به زندگی مشترک شما خواهد بود.

 

به قلم: فائزه رنجبران

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات نسل نو اندیش

کتاب های دیگری از نویسنده جان گری

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها