×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
مزرعه ی حیوانات

دانلود کتاب مزرعه ی حیوانات

مزرعه ی حیوانات
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

با کتاب مزرعه ی حیوانات در این ویدئو آشنا شوید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : مزرعه ی حیوانات

نویسنده : جورج اورول

ناشر : روزگار

مترجم : امیر امیرشاهی

تعداد صفحات : 124 صفحه

شابک : 978-964-374-447-2

تاریخ انتشار : 1391

رده بندی دیویی : 823/912

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان های آموزنده

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 19000 تومان

معرفی کتاب مزرعه ی حیوانات را رایگان بشنوید


معرفی کتاب

"مزرعه حیوانات"

رمان مزرعه حیوانات با عنوان اصلی (Animal Farm) نوشته ی جورج اورول (George Orwell) داستان نویس و روزنامه نگار مشهور انگلیسی می باشد که با ترجمه ای از امیر امیرشاهی ، توسط انتشارات روزگار منتشر شده که نسخه حاضر چاپ چهارم این اثر توسط ناشر می باشد .

جورج اورول با دو رمان مزرعه حیوانات و 1984 معروف شده است. رمان مرزعه حیوانات که با نام قلعه حیوانات نیز شناخته می شود، داستانی سرگرم کننده، ساده و در عین حال آموزنده است. رمان در مورد حیوانات اهلی یک مزرعه است که با تحریک خوکی به نام میجر پیر برای رسیدن به رفاه و برابری دست به انقلاب بر علیه صاحب دو پای مزرعه می زنند. آرمانها و اهداف انقلاب در هفت بند تعیین نو شته می شوند. اما طولی نمی کشد که یکی از خوکهای بانفوذ مزرعه به نام ناپلئون توطئه ای ترتیب داده و قدرت را به دست می گیرد. به مرور و تحت رهبری ناپلئون، قوانین مزرعه یا حذف شده و یا تغییر پیدا می کنند.

ضمنا رمان صوتی قلعه حیوانات نیز در کتابچین موجود است که می توانید به آن گوش فرا دهید.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
"اسکوئیلر به صدای رسا گفت: رفقا، امیدوارم تصور نکرده‬ ‫باشید که ما خوک ها این عمل را از روی خودپسندی یا به عنوان امتیاز‬ انجام می دهیم. بسیاری از ما خوک ها از شیر و سیب خوشمان نمی آید و من خودم از آن ها‬ ‫بدم می آید. تنها هدف از خوردن آن ها حفظ سلامتی است. شیر و سیب (از طریق علمی‬ ‫به اثبات رسیده، رفقا) شامل موادی است که برای حفظ سلامتی خوک کاملاً ضرروری است. ما خوک ها کارمان فکری است. تمام کار تشکیلات مزرعه بسته به ماست. ما شب و‬ ‫روز مواظب بهبود وضع همه هستیم. صرفاً به خاطر شماست که ما شیر را می نوشیم و‬ ‫سیب را می خوریم."

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

نقد و بررسی کتاب مزرعه حیوانات

درباره کتاب مزرعه حیوانات

با اینکه بیش از نیم قرن از انتشار مزرعه حیوانات می گذرد ولی هنوز هم این کتاب بسیار پرطرفدار است.

مزرعه حیوانات (animal farm) نوعی داستان تمثیلی از جورج اورول است که برای اولین بار در 17 آگوست 1945 در انگلیس منتشر شد.

 

تفکر پشت این کتاب

این کتاب، داستان گروهی از حیوانات مزرعه را روایت می کند که علیه کشاورز انسانی خود قیام می کنند و امیدوارند جامعه ای ایجاد کنند که حیوانات بتوانند در آن برابر، آزاد و شاد باشند؛ اما در نهایت، به این شورش خیانت می شود و مزرعه تحت دیکتاتوری خوکی به نام ناپلئون در وضعیتی مانند گذشته قرار می گیرد.

این تمثیل قابل توجه از جامعه فرومایه حیوانات پر کار و تلاش آنها برای ایجاد پیشرفت، عدالت و برابری یکی از شدیدترین هجوهایی است که تاکنون منتشر شده است.

همانطور که شاهد ظهور و سقوط خونین حیوانات انقلابی هستیم، شروع به شناسایی بذرهای تمامیت خواهی در ایده آل ترین سازمان می کنیم؛ و در کاریزماتیک ترین رهبران، روح ستمگران را مشاهده می کنیم.

مزرعه حیوانات یک کتاب مهم برای جامعه است چون خطرات احتمالی نیات خیر را به ما نشان می دهد. این کتاب شوروی استبدادی اتحاد جماهیر شوروی را نقد می کند و نشان می دهد که چگونه حتی انقلاب هایی که با نیت خیر شکل می گیرند می توانند مردمی را که قرار است به آنها خدمت کنند، گمراه کنند.

 

ژانر / سبک

مزرعه حیوانات جورج اورول نمونه ای از هجوهای سیاسی است که بنا به گفته خود اورول، از نظر ارتباط، "طیف وسیع تری" را هدف قرار گرفته است. از نظر سبک شناسی، این اثر شباهت های بسیاری با برخی دیگر از آثار اورول دارد، به ویژه 1984؛ زیرا هر دو از آثار نقد اجتماعی محسوب می شوند. علاوه بر این، به نظر می رسد این دو اثر برجسته، دیدگاه تیره و تار اورول در مورد آینده بشریت را به تصویر می کشند.

به نظر می رسد که او تهدید بالقوه / فعلی پادآرمان شهر را شبیه به وضعیتی که در مزرعه حیوانات و 1984 نوشته، می بیند. اورول در این اثارش به طور آشکار به وضعیت نابسامان و آسیب زای اروپا پس از جنگ جهانی دوم اشاره می کند. به طور کلی سبک و فلسفه نوشتن اورول، نوشتن درباره حقایق بود.

مزرعه حیوانات جورج اورول

 

خلاصه کتاب

مزرعه حیوانات جورج اورول موضوع سرکوب، عصیان و تکرار تاریخ را به تصویر می کشد. مزرعه حیوانات مانند یک داستان بلند پروازانه برای کودکان آغاز می شود: پس از آنکه آقای جونز، صاحب مزرعه مانور، با مستی به خواب رفت، همه حیوانات او به درخواست میجر پیر، یک خوک 12 ساله در انبار بزرگ دورهم جمع می شوند. میجر سخنرانی سیاسی پرهیاهویی را درباره بدبختی هایی که نگهبانان انسانی­شان به آنها تحمیل کرده اند و نیاز آنها به عصیان در برابر استبداد انسان، ارائه می دهد.

اندکی پس از آن، وقتی جونز فراموش می کند به حیوانات غذا دهد، انقلابی رخ می دهد و جونز و افرادش از مزرعه بیرون می شوند. مزرعه مانور به مزرعه حیوانات تغییر نام داده و هفت فرمان حیوان گرایی بر روی دیوار انبار نقاشی می شود، مهمترین آنها این است "همه حیوانات برابر آفریده شده اند" که بعدا به "همه حیوانات برابر هستند، اما برخی از حیوانات برابرتر از دیگران"تبدیل می شود. از طریق تجدید نظر در احکام، اورول نشان می دهد که چگونه می توان به سادگی آرمان های یک انقلاب را تغییر داد.

 

هفت قانون مزرعه

  • همه آن ها که روی دوپا راه می روند دشمن هستند.
  • همه آن ها که چهارپا یا بالدار هستند، دوستند.
  • هیچ حیوانی حق پوشیدن لباس را ندارد.
  • هیچ حیوانی حق خوابیدن در تخت را ندارد.
  • هیچ حیوانی حق نوشیدن الکل را ندارد.
  • هیچ حیوانی حق کشتن حیوان دیگری را ندارد.
  • همه حیوانات با هم برابرند.

در انتهای داستان تمام این قوانین بجز قانون آخر حذف می شوند و قانون آخر هم تحریف می شود.

 

جملات معروف کتاب

  • چهارپا خوب و دوپا بهتر.
  • هیچ حیوانی بی دلیل دیگری را نمی کشد.
  • همه حیوانات باهم برابرند، اما بعضی برابرترند.

 

درباره نویسنده

اریک آرتور بلر (25 ژوئن 1903 - 21 ژانویه 1950)، معروف به جورج اورول، رمان نویس، مقاله نویس، روزنامه نگار و منتقد انگلیسی بود. از ویژگی های کار او نثر شفاف، انتقاد صریح اجتماعی، مخالفت با توتالیتاریسم و حمایت صریح از سوسیالیسم دموکراتیک است.

اورول به عنوان نویسنده، نقد ادبی و شعر، داستان و روزنامه نگاری جدلی را تولید کرد؛ و بیشتر با رمان تمثیلی مزرعه حیوانات (1945) و رمان نوزده هشتاد و چهار (1949) شناخته شد. کارهای غیر داستانی وی، از جمله جاده به اسکله ویگان (1937)، مستند کردن تجربه زندگی طبقه کارگر در شمال انگلیس و ادای احترام به کاتالونیا (1938)، روایتی از تجارب وی در لحیم کاری برای جناح جمهوری خواه حزب جنگ داخلی اسپانیا (1936–1939) به اندازه مقالات وی در زمینه سیاست و ادبیات، زبان و فرهنگ مورد احترام است. در سال 2008، تایمز جورج اورول را در رده دوم "50 نویسنده برتر انگلیس از سال 1945" قرار داد.

جورج اورول

 

حواشی کتاب

  • Animal farm همراه با سایر نوشته های اورول تا سقوط اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 در روسیه ممنوع بود
  • این رمان توسط امارات متحده عربی در سال 2002 به دلیل این که احساس می کردند خلاف ارزش های اسلامی است، توقیف شد.

 

نظر نویسنده درباره قلعه حیوانات

به گفته اورول، این کتاب وقایع منتهی به انقلاب روسیه در سال 1917 و سپس دوران استالینیستی اتحاد جماهیر شوروی را منعکس می کند. او معتقد بود، اتحاد جماهیر شوروی به دیکتاتوری وحشیانه ای تبدیل شده است که بر اساس آیین شخصیت بنا شده و با سلطه زور و ستم حفظ می شود.

جورج اورول درباره مزرعه حیوانات می گوید"منظور من این بود که انقلاب ها فقط وقتی بهبود می یابند که توده های مردم هوشیار باشند و بدانند چگونه می توانند رهبران خود را به محض عدم انجام وظایف خود خاموش کنند. قرار بود نقطه عطف داستان زمانی باشد که خوک ها شیر و سیب را برای خود نگه داشتند. "

قلعه حیوانات منعکس کننده دیدگاه اورول از کنفرانس تهران 1943 است که به نظر می رسید ایجاد "بهترین روابط ممکن بین اتحاد جماهیر شوروی و غرب" است.

 

دیگر آثار این نویسنده

  • روزهای برمه
  • دختر کشیش
  • به آسپیدیستراها رسیدگی کن (پول و دیگر هیچ)
  • هوای تازه (گریز)
  • قلعه حیوانات
  • ۱۹۸۴

 

اقتباس های سینمایی و تئاتری این کتاب

معلوم است که این کتاب با این میزان از شهرت حتما دارای اقتباس سینمایی هم می باشد. در واقع نه یک بار، بلکه دوبار از روی این کتاب، فیلم سینمایی ساخته شده است.

فیلم اول در سال 1954 اکران شد و یک انیمیشن بود؛ اما فیلم دوم که در سال 1999 اکران شد به صورت لایواکشن به کارگردانی جان استفنسن ساخته شد. با این حال، این فیلم به اندازه کتابش موفق نبود و در Imdb نمره 5.9 را کسب کرد.

به تازگی یک تئاتر عروسکی هم از این کتاب ساخته شده و در سال 1398 از شبکه من و تو پخش شد.

 

شخصیت و نماد های این کتاب

  • آقای جونز: صاحب ستمگر مزرعه که در همان ابتدای کتاب با شورش حیوانات مجبور به فرار می شود و نماد حاکمان زورگو است.
  • میچر پیر: خوک سپید موی داستان که حیوانات مزرعه را به شورش تشویق می کند اما عمرش کفاف دیدن آن را نمی دهد.
  • ناپلئون: یکی از خوک های رهبر که نماد حاکمان مستبد و زورگو کمونیستی است.
  • اسنوبال: یکی دیگر از خوک های رهبر که نماد رهبرانی است که در طی انقلاب قربانی می شوند.
  • باکسر: اسب کاری و پرتلاش داستان که نماد قشر کارگر است
  • بنجامین: الاغ پیری که این تغییرات تاثیر خاصی روی زندگی او نمی گذارد و همچنان به زندگی آرام خود ادامه می دهد
  • گوسفندان: جمعیتی که بدون فکر دنباله رو تفکر رهبران انقلاب هستند و نماد عموم مردم اند.
  • موزر: کلاغ سیاهی که با خبرچینی روزگار خود را می گذارند و نماد جاسوسان و انسان های دورو است.

مزرعه حیوانات

 

جوایز و افتخارات این کتاب

برندۀ جایزه ی هوگو برای بهترین رمان سال 1996

 

نتیجه گیری

اورول به خوانندگان در مورد اجازه دادن به سیاستمداران زیرک و خودخواه برای تحکیم قدرت و سلب تدریجی حقوق و آزادی های مدنی هشدار می دهد. همچنین خوانندگان را در مورد روشهای مختلف دستکاری و تبلیغات توسط رژیمهای استبدادی برای سرکوب و کنترل مردم آگاه می کند.

مزرعه حیوانات کتاب بسیار خوبی است. من شخصاً فکر می کنم که این کتاب برای همه سنین است. بچه های کوچک می توانند آن را بخوانند و فکر کنند که این یک داستان افسانه ای در مورد حیوانات است، در حالی که بزرگترها احتمالاً پیام واقعی آن را دریافت می کنند و درک می کنند که محتوای کتاب در مورد قدرت است.

وبسایت کتابچین، یکی از جامع ترین وبسایت های کتاب های الکترونیک، این کتاب را با ترجمه آقای امیر امیرشاهی و از نشر روزگار منتشر کرده است. اگر وقت خواندن کتاب را ندارید نگران نباشید! نسخه صوتی این کتاب با صدای آقای آرمان سلطان زاده از آوانامه راه حل مشکل شماست.

 

ویکی پدیای مزرعه حیوانات

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%82%D9%84%D8%B9%D9%87_%D8%AD%DB%8C%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA

 

 

به قلم نگار تورانی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

ویدئوهای مرتبط با کتاب

تریلر فیلمهای ساخته شده از این کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
بی نام

این کتاب با تمام زیبایی هایش شامل قسمت های زیر آور و وحشتناک است که شاید برای بعضی ها مناسب نباشد

1400-07-03

محمدرضا

این کتاب برای جورج اورول درد سر هایی هم داشته است

1400-05-27

کیمیا

کتاب به طور کلی کتاب جالبیه و به نظرم مترجم تونسته بود ترجمه مناسبی رو ارائه بده.

1399-12-15

برچسب ها