×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
مشاوره خصوصی با باربارا دی آنجلس

دانلود کتاب مشاوره خصوصی با باربارا دی آنجلس

مشاوره خصوصی با باربارا دی آنجلس
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : مشاوره خصوصی با باربارا دی آنجلس

نویسنده : باربارا دی آنجلیس

ناشر : نسل نو اندیش

مترجم : هادی ابراهیمی

تعداد صفحات : 488 صفحه

شابک : 978-964-236-699-6

تاریخ انتشار : 1394

رده بندی دیویی : 306/7

دسته بندی : خانواده و روابط اجتماعی, ازدواج و مسائل زناشویی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 79900 تومان


معرفی کتاب

"مشاوره خصوصی با باربارا دی آنجلیس" / عشق پایدار، قبل، حین و بعد از ازدواج
مشاوره ازدواج، مشاوره خانواده

کتاب حاضر با عنوان اصلی (Making love work) اثری از باربارا دی آنجلیس (Barbara De Angelis) می باشد که با ترجمه ای از هادی ابراهیمی، توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.
مطالعه این کتاب معادل 18 جلسه مشاوره ی خصوصی با دکتر باربارا دی. آنجلیس مشاور و روانکاو مشهور آمریکایی است. این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا راه حل مشکلات و پاسخ پرسش های خود را درباره ی زندگی عشقی، روابط رمانتیک یا ازدواج بیابید. به موازات آن روش های نوینی را برای عشق ورزیدن و برقراری ارتباط خواهید آموخت و این قبیل روابط، زندگی شما را برای همیشه دگرگون خواهد ساخت. این کتاب اطلاعاتی نو و ارزشمند را در اختیار شما قرار میدهد كه میتوانید بعدها بارها و بارها به آن مراجعه كنید. اطلاعات و دانش فعلی شما براساس تجربه های شخصی خودتان یا آموزش های پدر و مادرتان یا مشاهده ی ازدواج و روابط آنها یا دیگران است. خرید این کتاب نشان می دهد كه از میزان اطلاعات، دانش و آگاهی خود در این زمینه احساس رضایت نمی كنید یا احساس می كنید در برخی موارد، این اطلاعات، نادرست، ناقص یا ناكافی اند. این کتاب به شما امكان می دهد یافته های جدید علم روان‌شناسی را جانشین اطلاعات گذشته تان نمایید و الگوهای ناسالم را تغییر دهید.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" یعنی روابطتان به شما کمک می کنند زخم های قدیمی خود را التیام بخشید و بر تمامی دیوارهای روحی ـ روانی خود غلبه کنید. موانعی که شما را از عشق ورزیدن بازداشته اند و شناخت کافی نداشتن از درشت نمایی عشق در ازدواج می تواند موجب تخریب ازدواجتان شود. شما نیز ناخودآگاه همسرتان را سرخورده و مأیوس می کنید و به همین دلیل این نکته بسیار مهم است و تکرار میکنم هر چه با همسر خود صمیمی تر باشید، تنش ها و احساسات ناخوشایند بیشتری را با او تجربه خواهید کرد و این باعث خواهد شد ازدواج تان با سختی های بیشتری مواجه گردد. اکثر زوجها در این مرحله از روابطشان از یکدیگر جدا می شوند."

فهرست مطالب

بخش اول. با هم بودن

بخش دوم. تمرین‌ ها، آزمون ‌ها و ...

بخش سوم. کارگاه عملی برای زوج ‌ها

بخش چهارم. از دو سیاره‌ ی متفاوت

کتاب مشاوره خصوصی با باربارا دی آنجلس و واکاوی یک رابطه

برای بحث از کتاب مشاوره خصوصی با باربارا دی آنجلس بهتر است از یک مفهوم عمیق صحبت را شروع کنیم.انسان  به گواه جامعه شناسان وانسان شناسان موجودیست اجتماعی. برای درک بهتر این جمله باید مفهومی به نام اجتماعی بودن را تعریف کنیم و برای گفتن باید از یک قدم عقب تر، یعنی نیاز بگوییم. نیاز در حقیقت نه برای انسان که برای هر موجود زنده ای حکم مرگ و زندگی را دارد. به این معنی که نیاز اگر تامین نشود و یا در تامین آن اختلالی به وجود بیاید خطر نابودی آن موجود زنده را در پی دارد. انسان از بعد حیوانی خود نیاز به خوردن و نوشیدن و نفس کشیدن و زاد و ولد و ... را دارد که طبیعت برای او تعریف کرده است. دسته دیگری از نیازها برای انسان بود دارد که به سبب انسان بودنش تعریف می شوند و به طبع اختصاص به خود او دارد. اما اجتماعی بودن جزء کدام دسته قرار می گیرد؟ در ظاهر، این نیاز و این بستر خواستگاه برای نیازهای انسانی ما تعریف می شود اما وقتی به زندگی حیوانات و حتی گیاهان و نباتات نگاه می کنیم می بینیم که این طبیعت بوده است که مسئول تعریف مفهوم اجتماعی بودن به عنوان نیاز برای ما می باشد. از این رو به هیچ روی قابل حذف نمی باشد و حتی شاید دست ما از تغییر آن نیز عاجز باشد. بنابراین راحت می توانیم درک کنیم که چگونه انسان ذاتا یک موجود اجتماعی است. اما یک سوال اینجا مطرح می شود و آن این است که آیا بین موجوداتی چون زنبور و مورچه با انسان در مفهوم اجتماعی بودن تفاوتی وجود دارد یا خیر؟ در ادامه به این پرسش مهم پاسخ خواهیم داد که پاسخ ما راه رسیدن برای تحلیل کتاب حاضر خواهد بود.

 

مشاوره خصوصی با باربارا دی آنجلس

 

انسان در تقابل با غریزه

در حقیقت انسان تنها موجود هستی می باشد که قدرتی بالاتر از قدرت غریزه دارد که آن را به طور ضمنی قدرت تعقل می نامند. در حقیقت قدرت بالاتر یعنی این که توانایی انتخاب در نوع و نحوه پاسخ دادن به نیاز در دستان خود انسان است و این خود اوست که می تواند تصمیم بگیرد کی و به چه طریقی به نیاز خود پاسخ دهد. این قدرت انتخاب گرچه در بسیاری از موارد بسیار مفید بوده و دلیل اساسی پیشرفت انسان تا به امروز بوده است اما یک عیب بسیار بزرگ دارد و آن این که در این بین ممکن است برخی نیازهای انسانی و غریزی ما پاسخ درستی نگیرند و نتایج ویرانگری در زندگی و حیات طبیعی او بگذارد. یکی از مهمترین این نیاز ها که معمولا بسیار هم دستخوش اتفاقات نه چندان خوشایندی می شود همین اجتماعی بودن و در معنی بهتر توانایی ارتباط با دیگران می باشد.

احتمالا خود شما نیز چندان دل خوشی از این ارتباط ها نداشته باشید و در زندگیتان یک یا چند رابطه ناموفق داشته باشید که در زندگیتان تاثیر مستقیم گذاشته است. در حقیقت ما از بحث رابطه و انواع آن و ... می گذریم که چندان وقت برای سخن راندن از آن نیست. مقصود از بیان تمام این سخنان، یادآوری این نکته پنهان و ساده بود که اولا ارتباطات انسانی دست خودمان است از این رو ما آن را می توانیم بیاموزیم و دوم این که ارتباط یک نیاز است بنابراین باید آن را آموخت تا یک زندگی درست داشت. اما سوال مهمتر اینجاست که چگونه؟ آیا ارتباط مگر نه این است که باید آن را تجربه کرد تا آن را آموخت و مگر غیر از این است که این تجربه به بهای گذر عمر ما خواهد بود؟ پس راه حل چیست و باید در کجا به دنبال آن گشت؟

 

کتاب مشاوره خصوصی با باربارا دی آنجلس

 

مشاوره خصوصی با باربارا دی آنجلس و آموزش یک ارتباط

در حقیقت نویسنده این کتاب یک مشاور بوده و از طریق همین شغل خود به تجربیات رسیده است که می شود به طور خلاصه این گونه بیان کرد که هر انسانی در انتخاب راه زندگی و رابطه خویش با دیگری متفاوت است و در این زمینه نمی توان یک نظر کلی داد اما در حالت کلی شباهت هایی در بین راه این مسیرهای انسان ها وجود دارد که می توان با تمرکز بر آن ها مشکل کلی و دید کلی ماجرا را درست تشخیص داد.

در حقیقت سخن این کتاب بر روی همین کلیات و قواعد کلی رابطه ها می باشد که کمتر می توان استثنایی برای آن پیدا کرد. از این رو به نظر می رسد که دانستن این کلیات به نوعی دانستن مسیر کلی یک رابطه می باشد. خواه این رابطه عاشقانه باشد و یا دوستانه. بنابراین با این دید اگر کتاب را مورد بررسی قرار دهیم به این نتیجه خواهیم رسید که با یک کتاب ارزشمند از نظر آموزشی در ارتباط هستیم. آموزشی که زندگی با گرفتن بهایی به سنگینی عمر ما، ان نکات را میگوید و این کتاب بی هیچ چشم داشتی آن را به ما آموزش میدهد.


 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات نسل نو اندیش

کتاب های دیگری از نویسنده باربارا دی آنجلیس

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها