×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
مغز در آتش

دانلود کتاب مغز در آتش

مغز در آتش
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
افتخارات
نقد و بررسی

نام کتاب : مغز در آتش

نویسنده : سوزانا کاهالان

ناشر : سنگ

مترجم : شهناز کمیلی زاده

تعداد صفحات : 298 صفحه

شابک : 978-622-99936-5-1

تاریخ انتشار : 1397

رده بندی دیویی : 616/8320092

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان های آموزنده

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 18000 تومان


معرفی کتاب

"مغز در آتش" / یک ماه جنون
کتاب حاضر با عنوان اصلی (Brain on fire: my month of madness) اثری از سوزانا کاهالان (Susannah Cahalan) می باشد که با ترجمه ای از شهناز کمیلی زاده، توسط انتشارات سنگ منتشر شده است.
این رمان تاثیر گذار داستان زندگی واقعی سوزانا کاهالان می باشد که به یکباره دچار یک بیماری مرموز می شود و کار او به جنون می رسد. درحدی که او به یک باره چشم باز میکند و می بیند به یک تخت بسته شده است ولی به یاد نمی آورد که چگونه به آنجا رفته و چه شده است که این اتفاق افتاده است. سوزانا در یک مجله در نیویورک مشغول به کار بود و زندگی خوب ورو به روالی داشت که دچار این بیماری می شود و زندگی اش تغییر می کند اما او سرانجام در یک مبارزه ی سخت به بیماری اش غلبه می کند و داستان بازیابی هویت از دست رفته اش در دسته داستان هایی قرار دارد که می تواند زندگی شما را تغییر دهد. کاهالان ابتدا داستان بیماری اش را در مقاله ای به نام «یک ماه جنون» به چاپ رساند و سپس درهمین کتاب شرح داد. این کتاب در سال 2012 موفق به کسب جایزه ی «کتاب برای زندگی بهتر» و جایزه ی بهترین اثر خاطره انگیز و پر فروش ترین های نیویورک تایمز قرار گرفت. همچنین از داستان این کتاب فیلمی نیز به کارگردانی جرارد برت ساخته شده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" آلن به سرعت دور زد، چیزی نمانده بود با اتومبیلی که در پارک بود، تصادف کند. به سمت خیابان برادوی غربی و رستوران اسکویر -یکی از آخرین رستوران‌های ارزان نیویورک که به شکل قطار ساخته شده‌ راند. آلن بلد نبود قفل کودک را باز کند، بنابراین از سمتی که استیفن پیاده شد، پایین پریدم. امیدوار بودم قبل از این که بتوانند مهارم کنند، فرار کنم و ناپدید شوم. استیفن مظنون شد و دنبالم راه افتاد. حالا که موفق نشده بودم از دست آن‌ها فرار کنم، در جست‌وجوی قهوه و ساندویچ تخم‌مرغ در رستوران پرسه زدم. صبح شنبه بود و صف مشتری‌ها طولانی... ولی من نمی‌توانستم صبر کنم. مثل وحشی‌ها با سقلمه زن مسنی را کنار زدم و راهم را باز کردم."

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

از پر فروش ترین های نیویورک تایمز

دارای جایزه ی «کتاب برای زندگی بهتر»

و جایزه ی بهترین اثر خاطره انگیز

رمان های خارجی آمیخته با شناخت هویت و روان انسان، درس های بزرگی می دهد. کتاب مغز در آتش Brain on Fire نوشته سوزانا کاهالان، از این امر مستثنی نیست و می توان کتاب را جزء لیست بهترین کتاب های نیویورک تایمز قرار داد. اما داستان واقعی از چه قرار است؟ کتاب مغز در آتش کدام بعد آدمی را به تصویر میکشد؟ چرا هویت انسانی از هر چیزی مهم تر است و در رمان های خارجی مورد بحث است؟ با ما همراه باشید تا نقد و بررسی مغز در آتش را به شما عزیزان ارائه کنیم.

 

بررسی کتاب مغز در آتش

 

شخصیت کتاب مغز در آتش

بازیابی هویت یکی از اصلی ترین موضوعاتی است که در کتاب مغز در آتش: یک ماه جنون من مشاهده می کنید. دختر بیست و چهار ساله ای که به طور ناگهانی روی تخت بیمارستان به هوش می آید و با بیماری عجیب و غریب رو به رو شده و تمام زندگی وی دستخوش تغییراتی می شود. سوزانا مدت ها راز بیماری خود را که در جنون غرق کرده، حمل می کند.

اما هرگز اجازه نمی دهد این جنون بر او چیره شود و در انتها جان سالم به در می برد. اما اینکه چطور سوزانا با بیماری طاقت فرسا کنار می آید و شخصیت اصلی خود را پیدا می کند، جالب و خواندنی است.

کتاب مغز در آتش در مورد از عرش به فرش آمدن یک دختر جوان است که برای پیدا کردن زندگی واقعی و موفقیت دست به هر کاری می زند و اجازه نمی دهد اتفاقات بد مانع مسیرش شوند. به گفته نیویورک تایمز کتاب مغز در آتش می تواند؛ یکی از بهترین کتاب ها برای زندگی جوانان باشد و از آن درس های فراوانی کسب کنند. در سال 2012 نیز این کتاب جایزه کتاب برای زندگی را ازآن خود کرد و تا کنون طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است.

لازم به تذکر است که کتاب مغز در آتش علاوه بر اینکه شما را با بعدهای روشن و تاریک یک انسان آشنا می کند؛ امکان دارد قسمت های دردناکی نیز داشته باشد. جالب است بدانید حق ساخت فیلم این کتاب به جرارد برت تعلق گرفت و در هالیوود به نمایش درآمده است. در نتیجه اگر قصد خواندن آن را دارید فقط به پایان آن اکتفا نکنید و در مسیر با سوزانا همراه شوید.

 

به قلم : فائزه رنجبران

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
ساسان رامح

یک رمان بسیار زیبا و واقعی واموزنده . وقتی که روزگار و زندگی اون روی خودشو به ادم نشون میده . ماجرای یک بیماری مرموز و نادر . این رمان رو باید حتما خواند .

1400-07-17

سهیل

خیلی کتاب خوبیه. من لذت بردم از مطالعه این کتاب

1399-05-06

برچسب ها