×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
من، زندگی، موسیقی

دانلود کتاب من، زندگی، موسیقی

من، زندگی، موسیقی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : من، زندگی، موسیقی

نویسنده : محمد داستانپور

ناشر : حدیث راه عشق

تعداد صفحات : 252 صفحه

شابک : 978-622-6120-00-5

تاریخ انتشار : 1397

رده بندی دیویی : 615/85154

دسته بندی : موسیقی و ساز, دارو و درمان

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 27700 تومان


معرفی کتاب

"من، زندگی، موسیقی" / پشت پرده های جادوی موسیقی
کتاب حاضر اثری از محمد داستانپور می باشد که توسط انتشارات حدیث راه عشق منتشر شده است.
موسیقی بنا به دیدگاهی هم خوب است و هم بد ، اما در این کتاب و این بحث به دیدگاه بد آن توجه شده و مطالب در رابطه با آن بیان می شود. یعنی این کتاب تلاش دارد تا بدانیم موسیقی نامطلوب چه ویژگی ها، آثار و خصوصیاتی دارند تا با شناخت آن ها بتوانیم در استفاده از موسیقی دقت کنیم.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
"نوستالژی به معنی غم و غصه بیش از حد و افراطی است و یکی دیگر از مصادیق طرب همین غم غیر متعارف است. بعضی می گویند آیا اسلام، فقط با موسیقی های شاد مشکل دارد؟ خیر اسلام با موسیقی های غمگین که غم نامتعارف دارد هم مخالف است. آنقدر فضای موسیقی سنگین است که مخاطب با شنیدن آن وارد فضایی غمگین می شود."


 

فهرست مطالب

انواع دیدگاه درباره موسیقی

موسیقی درمانی

گسترش موسیقی

تاثیرات موسیقی ممنوعه

تاثیر موسیقی ممنوعه بر اعصاب و روان

سواستفاده از موسیقی

جایگاه موسیقی در سیاست های کلان

آثار معنوی غنا

تشخیص موسیقی حرام

ابزار موسیقی

نکات تکمیلی

پرسش و پاسخ

روایات تکان دهنده در مورد موسیقی

سوالات فقهی پیرامون بحث موسیقی

راهکارها

تحلیلی بر کتاب من، زندگی، موسیقی

هر کدام از ما به عنوان مخاطب یک نوع حس خاص به موسیقی داریم. هر کدام از ما یک نوع موسیقی را دوست داریم و با برخی از انواع موسیقی نمی توانیم به راحتی کنار بیاییم و این کاملا طبیعی است. اما هیچکدام از ما نمی توانیم موسیقی را از زندگی خودمان حذف کنیم. مذهبی ترین انسان روی کره زمین نیز به خوبی می داند که موسیقی از معجزات الهی محسوب می شود و باید آن را عزیز دانست.

اما در این میان همیشه یک مسئله اساسی وجود دارد. آیا موسیقی به هر نوع آن می تواند برای انسان مفید باشد؟ در اینجا باید عبارت " هر نوع " را تعریف کنیم. " هر نوع " هم می تواند سبک موسیقی را شامل شود و هم جزئیات استفاده شده در آن. اما یک نکته زیر در این داستان قرار دارد و آن این که هر انسانی خود باید پیدا کند که این " هر نوع " برای آن چه می باشد. از این روست که ادیانی مانند اسلام هیچگاه نظری روشن و قطعی در باب این که چه موسیقی مناسب و غیر مناسب است نمی دهد، بلکه تنها ویژگی های کلی را مشخص می کند که بر اساس آن هر فرد می تواند بنابر شخصیت خود موسیقی های مناسبی را انتخاب و موسیقی هایی را که مناسب شخصیت او نیست کنار بگذارد.

این روش در واقع نه با هیچ سبک موسیقی رقابت می کند و نه هیچ سلیقه ای را حذف می کند. تنها مشخص می کند که بر اساس چه شاخص هایی می توانیم موسیقی غیر مناسب بر شخصیت خود را از زندگی حذف کنیم. البته به شکل احساسی تقریبا این موضوع برای قلب ما مشخص است و یا هنگام گوش دادن مشخص می شود. اما لازم است گاهی یک دلیل منطقی نیز برای عقل پیدا کرد. این چیزی است که کتاب من، زندگی، موسیقی سعی دارد برای ما آن را مشخص کند.

 

کتاب من زندگی، موسیقی

 

موسیقی بد در من، زندگی، موسیقی

اکثر کتاب های نگارش شده در زمینه موسیقی بیشتر در باب انواع موسیقی و توضیح و تعریف آن ها بوده است و عموما اگر کتابی سعی می کرد موسیقی را از جنبه منفی آن معرفی کند، با برچسب مذهبی بودن از سبد اصلی خرید خارج می شد. کتاب من، زندگی، موسیقی جز معدود کتاب هایی است که فارغ از جنبه مذهبی سعی کرده است ویژگی های موسیقی منفی را برای ما مشخص کند. البته چون تکیه آن بر اسلام بوده است، کتاب کمی رنگ و بوی مذهبی داشته است. در این باره هیچ نظری نمی توان داد و باید داوری را به مخاطبان واگذار کرد.

وقتی به فهرست این کتاب نگاه می کنیم، متوجه می شویم که کتاب بسیار دوست دارد به شیوه علمی جلو برود و می خواهد هرطور که شده تعریفی برای موسیقی و انواع کاربردهای آن پیدا کند. نویسنده این را کلید ورودی به بحث اصلی خود یعنی ویژگی های یک موسیقی بد می داند.

استفاده از این روش در بین نویسندگان حرفه ای چندان مرسوم نیست. مخاطب امروز باهوش تر از چیزی است که فکرش را میکنیم، ابتدا گفتن یک سری حرف هایی که می دانیم حرف دل مخاطب است و سپس زدن حرف خودمان چندان جذاب نیست. حجم کتاب نیز به قدری نیست که بتوانیم آن را یک کتاب پژوهشی بدانیم.

اما نیمه پر لیوان این است که این کتاب به شکل خلاصه می تواند برخی از ویژگی های موسیقی، به خصوص موسیقی بد را برای ما شرح دهد و شروع کننده راهی باشد که ما به منابع بهتر و بیشتر دسترسی داشته باشیم. اما این کتاب به نوعی می تواند فرصتی مناسب برای برای کسانی باشند که همیشه یک نظر مخالف دارند. از این جهت که کتاب را مطالعه بکنند و سعی کنند استدلال هایی در برابر استدلال های این کتاب بیاورند. اینگونه قدرت استدلالی آن ها افزایش پیدا می کند و می توانند نقاط ضعف خود را پیدا کنند. بالاخره از هر کتابی می تواند استفاده ای کرد.

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
محمد نسائی کلاتی

عالی و قابل درک و مفید برای اکثر افراد

1400-07-12

mostafa

عالی و علمی و مستند و قابل فهم

1399-04-05

سحر ثابتی

خیلی خیلی عالی بود کتابش. من که خیلی خوشم اومد از کتاب

1399-03-12

برچسب ها