×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
هنر زندگی

دانلود کتاب هنر زندگی

هنر زندگی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : هنر زندگی

نویسندگان : باب پراکتور, ساندرا کالاگر

ناشر : نسل نو اندیش

مترجم : مهدی قراچه داغی

تعداد صفحات : 160 صفحه

شابک : 978-964-236-897-6

تاریخ انتشار : 1396

رده بندی دیویی : 158/1

دسته بندی : خودشناسی و خودسازی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 49900 تومان


معرفی کتاب

"هنر زندگی"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (The art of living) اثری از باب پراکتور (Bob Proctor) و ساندرا گالاگر (Sandra Gallagher) می باشد که با ترجمه ای از مهدی قراچه داغی، توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.
باب تنها معلم زنده‌ای است که می‌توان او را از تبار بزرگانی همچون اندرو کارنگی، ناپلئون هیل و ارل نایتینگل به شمار آورد. بر روی این سیاره خاکی کسی شبیه این مرد زندگی نمی‌کند. کسی به اندازه او تعلیمات متحول‌کننده زندگی ارائه نداده است. او تنها تعلیم نمی‌دهد، بلکه با این تعالیم زندگی می‌کند. باب اوایل دوران هشتادسالگی خود را می‌گذراند و بیش از هر کسی که می‌شناسم، انرژی و اشتیاق برای زندگی دارد. رفتارش به‌گونه‌ای است که گویی به‌تازگی مأموریت زندگی خود را آغاز کرده است. او بیش از پنجاه سال است که به مردمانی بی‌شمار کمک می‌کند تا هنر زندگی را بدون محدودیت فرا گیرند. شگفت‌انگیزترین جنبه باب پراکتور و تعالیم او این است که از صلاحیتی هشیارانه بهره دارد. به عبارت دیگر، او کارش را عالی انجام می‌دهد و به‌خوبی می‌داند که چرا در کارش عالی است. او تعالیمش را به شکلی با مردم در میان می‌گذارد که آن‌ها بی‌درنگ می‌توانند از آن بهره ببرند.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" چگونه می‌خواهید ایده‌ای پیدا کنید و از دیگران بخواهید به شما کمک کنند؟ خیلی جالب است، مگر نه؟‌ این دقیقاً اتفاقی است که قرار است بیفتد. اما تنها در صورتی این‌ها می‌توانند به شما کمک کنند که بدانید چه می‌خواهید. باید خواسته‌تان را بنویسید و اگر آن را به من نشان بدهید، من همان تصویری را در ذهنم خواهم داشت که شما به هنگام نوشتن مطلب خود در سر داشتید. آیا این ایده‌ای خوب است؟ به نظر من که هست."
 

فهرست مطالب

پیشگفتار

کلاس اول. هر چه باشد می‌ توانید آن را به دست آورید

کلاس دوم. دقیقاً همان کاری را بکنید که به شما می ‌گویم

کلاس سوم. تنها به یک ویژگی احتیاج دارید

کلاس چهارم. اگر نمی ‌توانید همه آن‌ها را تمیز کنید هیچ ‌کدامشان را تمیز نکنید

کلاس پنجم. مشکل جایی است که شما هستید

کلاس ششم. پول نوعی میکروسکوپ است

کلاس هفتم. شما جمع کل اندیشه‌ های خود هستید

کلاس هشتم. شما پیشاپیش آن را به دست آورده ‌اید

کلاس نهم. الگوی موجود کهنه شده است

کلاس دهم. قدرتمند ترین نیروی ما

کلاس یازدهم. از کجا بفهمید راه را اشتباه می ‌روید

کلاس دوازدهم. تنها محدودیت قدرت

کلاس سیزدهم. پایکوبی کنید تا باران ببارد

کلاس چهاردهم. تنها منبع عرضه

کلاس پانزدهم. ترسیم جادویی

کلاس شانزدهم. تنها چیزی که می‌ توانید کنترل کنید

کلاس هفدهم. رؤیاهای خود را تحقق ‌یافته بپندارید

کلاس هیجدهم. مجبور نیستید همه کارها را خودتان بکنید

کلاس نوزدهم. حرکت کنید

کلاس بیستم. از سطح بالا کار کنید و به سطح پایین برسید

کلاس بیست ‌و یکم. مسئله بر سر پول نیست

کلاس بیست‌ و دوم. قدر مواهب خود را بدانید

کلاس بیست‌ و سوم. زمان تلاش فرا رسیده است

 

نقد و بررسی کتاب هنر زندگی

بیش از هر موضوع دیگری کتاب هایی در مورد روش های زندگی کردن درست نوشته شده است. اغلب کتاب هایی که در حوزه موفقیت فردی نوشته شده اند در حیطه کتاب های زرد تقسیم بندی می شوند و به نظر خیلی از افراد ارزش خواندن را ندارند. باب پراکتور یکی از نویسندگانی است که تالیفات زیادی در زمینه موفقیت فردی دارد. وی جزء افرادی محسوب می شود که ابتدا به موفقیت رسیده سپس در پی کشف اسرار موفقیت خود به خواندن کتاب ها و مراجعه به اساتید این فن اقدام کرده است.

 

هنر زندگی

 

شاید بتوان به دلیل تجربه قبلی موفقیت او را دلیلی بر این دانست که نوشته های او در بین کتاب های زرد نباشد. از ویژگی هایی که برای نوشته های باب پراکتور بیان کرده اند ساده و همه فهم بودن آن است. در بین اینگونه کتاب های عامه پسند یافتن نوشته ای که به درد همه مردم بخورد کمی دشوار می آید.

خواننده کتاب های موفقیت در پی نکته ای است که با آموختن آن پیشرفت کند و به خوشبختی نائل آید. این نیت افراد باعث شده است تا خیلی از نویسندگان به فکر سودجویی از این طریق بیفتند و با نوشتن کتاب هایی بی کیفیت به جای موفق کردن مردم خود موفق شوند.

پراکتور با توجه به نوشتن کتاب هایی مانند الفبای موفقیت، ثوتمند زاده شده ای، 7 درس ثروتمند شدن، موضوع پول نیست، نشان داده است که تمرکز بالایی روی نوشتن در زمینه موفقیت و ثروت دارد.

باورهای کاذب

یکی از مهم ترین مسائلی که در برابر موفقیت هر کسی وجود دارد باورهای کاذبی است که در درون او نسبت به راه و روش موفقیت وجود دارد شاید خواندن کتاب های موفقیت و هنر زندگی را بتوان راهی دانست که این باورهای کاذب را از وجود آدمی بزداید. باید مواظب بود که این کتاب ها باورهای کاذب دیگری را به ما دیکته نکنند. اهمیت زیاد به موضوع پول و ثروت یکی از باورهای کاذبی است که توسط این کتاب ها می تواند به ما آموخته شود. باب پراکتور با نوشتن کتابی مانند موضوع پول نیست نشان داده است که همه چیز را پول نمی داند.

 

کتاب هنر زندگی

 

فکر دیگران

از مهم ترین عواملی که در برابر خوشبختی و موفقیت افراد ایستاده است ارزش گذاری بیش از اندازه به حرف و فکر مردم است. این عاملی است که گاهی حتی در برابر زیست اخلاقی انسان ها نیز می ایستد. یکی از عواملی که می تواند باعث آرامش انسان ها شود یگانگی درون و برون آنها است. آدمی آنچه را که درست می داند انجام دهد و آنچه که مانع اینکار می شود این است که به فکر دیگران بیش از اندازه ارزش بگذاریم. در کتاب هنر زندگی یک راه حل خوبی برای این مشکل پیشنهاد می شود. او می گوید که آنها اصلا فکری نمی کنند که ما بخواهیم ارزشی هم برای قضاوت آنها قاپل شویم.

معنویت زدایی در کتاب های موفقیت

تاکید بیش از اندازه ای که به موضوع موفقیت مالی در کتاب های موفقیت می شود تاثیرات بدی در معنویت و گاها خداباوری افراد می گذارد. اینکه همه تمرکز خود را روی یکسری اهداف مادی بگذاریم می تواند جنبه معنوی ما را تضعیف نماید. البته باید گفت در پراکتور در برخی جاهای کتاب به موضوع روح جاودانی و خداوند اشاره می کند و آن را حی و حاضر در برابر انسان ها می داند.

نویسنده: سعید گلمحمدی

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات نسل نو اندیش

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها