×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
واقعیت دیجیتال بانکداری

دانلود کتاب واقعیت دیجیتال بانکداری

واقعیت دیجیتال بانکداری
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : واقعیت دیجیتال بانکداری

نویسنده : مهران باوند سوادکوهی

ناشر : موسسه ارشدان

تعداد صفحات : 86 صفحه

شابک : 978-622-275590-4

تاریخ انتشار : 1399

رده بندی دیویی : 332/10285

دسته بندی : کتابهای اقتصادی, تجارت و بازرگانی, فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 16000 تومان


معرفی کتاب

"واقعیت دیجیتال بانکداری"
کتاب حاضر اثری از مهران باوند سوادکوهی (دانش آموخته مدرسه کسب وکار ادینبورگ) می باشد که توسط موسسه آموزشی تالیفی ارشدان منتشر شده است.
درکتاب واقعیت دیجیتال بانکداری، سعی شده است تا معیارها و شاخصهای مناسب جهت سنجش مسیردیجیتال پیموده شده ارائه نماید تا مسافران سفر دیجیتال را جهت تحقق اهدافشان یاری نماید. این معیارها و شاخصها علاوه بر رویکردهای آکادمیک، شامل رویکردهای متناسب با محیط عملیاتی و بهینه روشها تدوین گردیده اند تا بیشتری کارایی و اثربخشی را داشته باشند.

نکات بیشتر در مورد کتاب واقعیت دیجیتال بانکداری را در بخش نقد و بررسی همین کتاب بخوانید.

فهرست مطالب

فصل 1: مطالعه موردی: مشارکت دیجیتال    
مشارکت دیجیتال، کلید بهبود تجربه مصرف کننده است.        
درباره مطالعه و روش        
رضایت از بانکداری نسبی است        
نرخ پذیرش دیجیتال دلگرم کننده است، اگرچه ماهیتی معامله ای دارد    
ارتباط دیجیتال - احساسی        
ویژگی های تقسیم بندی در کشور های مختلف یک سان نیست    
واقعیت در دیجیتال و دیجیتال در واقعیت        
شتاب بخشیدن به تبدیل دیجیتال        
فصل دوم: سطح بلوغ بانکداری دیجیتال    
ده سوال کلیدی برای ارزیابی سطح بلوغ بانکداری دیجیتال        
ده پرسش کلیدی برای ارزیابی بلوغ دیجیتالی بانکها        
1-1. آیا موبایل بستر پایه در ارائه خدمات به مشتریان در بانک است ؟    
1-2. آیا عملیات و فرایندهای پشتیبان بانک با فرایندها و ابزارهای هوشمند جایگزین شده اند ؟    
1-3. آیا بانک بانکداری باز را پذیرفته است؟    
1-4. آیا بانک تمایل به عبور از مرزهای مدل کسب وکار سنتی و گسترش آن میباشد ؟    
1-5. آیا بانک به یک سازمان داده محور حقیقی تبدیل شده است؟    
1-6. آیا بانک به زیرساخت ابری عمومی به عنوان یک الزام زیرساختی متعهد است ؟    
1-7. آیا بانک درک می کند که چابکی واقعی سازمانی ، کار تیمی است ؟    
1-8. آیا بر نوآوری در کسب وکار بانک تاکید دارد ؟    
1-9. آیا بانک یک مدل توسعهیافته مشارکت با فین تک ها و استارت آپ ها دارد؟    
1-10. آیا بانک دارای رویکرد منابع انسانی مبتنی بر ارزش دهی به مهارت ها و استعدادهای مهندسی و فن آوری است؟    
آیا یک بانک دیجیتال هستید؟        
فصل سوم: تحول دیجیتال به بانکداری متمرکز رسیده است    
شناخت گزینه های یک بانک برای مدرن سازی        
معضل پلتفرم قدیمی        
کدام مسیر برای بانک شما جواب درست است        
قدم ابتدایی        
منابع       

واقعیت دیجیتال بانکداری


کتاب حاضر اثری از مهران باوند سوادکوهی می باشد که توسط موسسه آموزشی تالیفی ارشدان منتشر شده است.
درکتاب واقعیت دیجیتال بانکداری ، تالیف و گردآوری توسط مهران باوند سوادکوهی دانش آموخته مدرسه کسب وکار ادینبورگ،  سعی شده است تا معیارها و شاخصهای مناسب جهت سنجش مسیردیجیتال پیموده شده ارائه نماید تا مسافران سفر دیجیتال را جهت تحقق اهدافشان یاری نماید. این معیارها و شاخصها علاوه بر رویکردهای آکادمیک، شامل رویکردهای متناسب با محیط عملیاتی و بهینه روشها تدوین گردیده اند تا بیشتری کارایی و اثربخشی را داشته باشند.

خلاصه کتاب واقعیت دیجیتال بانکداری
صنعت بانکداری در رقابت دیجیتال قرار دارد. در سال ۲۰۱۸، بانک ها در نظر داشتند تا ۹.۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری کنند تا قابلیت های بانکداری دیجیتال خود را افزایش دهند. برای بسیاری از بانک ها کانال های آنلاین و موبایل به اندازه شعب و دستگاه های خودپرداز مهم شده اند. بانک های سراسر جهان در حال حاضر درک کرده اند که چگونه سرمایه گذاری در فن آوری های دیجیتال می تواند به کسب و رضایت مشتری کمک کند.
مرکز خدمات مالی دلویت آمریکا با پرس و جوی ۱۷۱۰۰ پاسخ دهندگان در ۱۷ کشور، یک بررسی دیجیتالی جهانی انجام داد. حداقل سهمیه برای سن و جنسیت برای هر یک از ۱۷ کشور تعیین گردید. این نظرسنجی تاکید کرد که مشارکت دیجیتال مصرف کنندگان، از جمله اولویت های کانال برای فعالیت های مختلف بانکی و خرید محصولات جدید، ارتباط احساسی آن ها با بانک هایشان، و دیگر نگرش ها و ادراکات در مورد بانک های اصلی آن ها می باشد. برای درک اینکه آیا بخش های مختلفی با ویژگی های جهانی وجود دارند، آنالیز خوشه ای داده ای، کاربرد کانال را برای ۱۳۹۱۲ پاسخگو واجد شرایط انجام گردید.
گرچه، نظرسنجی همچنین نشان داد که بانک ها از برند های دیگر در ایجاد این ارتباطات احساسی عقب میباشند. بهترین ارائه دهندگان خدمات دیجیتال از جمله اپل، گوگل، آمازون، سامسونگ و مایکروسافت در صدر این لیست قرار دارند. شکل ۲ درصد اینکه چگونه مصرف کنندگان، بانک های خود را بر روی این شش شاخص در مقایسه با این برندها رتبه بندی کرده اند را نشان می دهد. به طور خلاصه، این نتایج نشان می دهند که مصرف کنندگان احساس می کنند که این مارک های محبوب در ارایه کیفیت، راحتی و ارزش از طریق تجربه مشتری دیجیتالی ، بهتر از بانک هایشان عمل می کنند.
برای کاوش بیشتر در تعامل دیجیتال و درک چگونگی تنوع آن در بخش های مشتری، یک تحلیل خوشه ای اجرا گردید ‏. تجزیه و تحلیل نزدیک به ۱۴،۰۰۰ پاسخ جهانی، یک رابطه مثبت بین استفاده دیجیتال و تعامل احساسی در سه نوع مصرف کننده مجزا را تایید کرد. این گروه ها سنت گرایان، آنلاین ها و ماجراجویان دیجیتال نام گذاری شدند.
‏. به طور قابل پیش بینی، زمانی که به خوشه بندی کشورها نگاه می کنیم، ۷۵ درصد پاسخ دهندگان در ژاپن، سنت گرا هستند. در مرحله بعدی فرانسه، ایالات متحده و اندونزی با ۴۱ درصد، ۳۸ درصد و ۳۵ درصد از نمونه های خود به ترتیب در رده سنت گرایان قرار می گیرند. زیرساخت چند دهه ای و انعطاف پذیر می تواند ترکیب بالای سنت گرایان در اقتصادهای توسعه یافته را توضیح دهد. با این حال،در مورد یک کشور در حال توسعه مانند اندونزی که ترکیب بالاتری از سنت گرایان را در مقایسه با میانگین جهانی نشان می دهد، نیازمند تحلیل بیشتر است. هلند دارای بالاترین ترکیب پذیرندگان آنلاین (63 درصد) و پس از آن چین (58 درصد) ، سوئیس (56 درصد) ، سنگاپور (53 درصد) و نروژ (53 درصد) است.
کانال های دیجیتال می توانند یک دروازه موثر برای ارتباط عاطفی یک سازمان با مشتریان آن فراهم کنند. شرکت های فن آوری که برندهای مورد علاقه مشتریان هستند نه تنها دارای بهترین کلاس در قابلیت های دیجیتال هستند؛ بلکه آن ها همچنین یک کار برتر را با یکپارچه سازی محیط های دیجیتال و فیزیکی انجام می دهند و هر دو را به صورت استراتژیک با هم ترکیب می کنند تا یک ارتباط احساسی ایجاد کنند. ادغام حالات فیزیکی با حالات مجازی/ دیجیتال کلید برتری تجربه مشتری است: قرار دادن واقعیت در دیجیتال و دیجیتال در واقعیت\".
بانک های زیادی ادعای دیجیتالی شدن دارند ولی سطح دیجیتالی شدن هریک از آنها متفاوت است. از اینرو الگوهایی در حال ظهور است که ارزیابی عینی از میزان دیجیتالی شدن بانکها را میدهند. یکی از این الگوها ، پاسخگویی به 10 سئوال است که میزانی برای سنجش دیجیتالی شدن بانکها ارائه مینماید و بر اساس مدلی از شرکت اکسنچر است.
برای بسیاری از بانک ها، پاسخ به این ده سوال می تواند یک فهرست از بایدها و نبایدها ایجاد کند. با این حال، واقعیت این است که ما در حال ورود به یک دوره تغییر در صنعت بانکداری هستیم که در آن با ورود تازه واردان ، اخذ سهم بیشتر از مشتریان سخت تر شده و شکاف بین بانک های دیجیتال و سنتی در حال گسترش است. میزان تغییر برای بانک های مدعی در این حوزه به وضوح در حال افزایش است و میزان ونوع تغییرات است گه بانک دیجیتال واقعی از غیر واقعی را متمایز مینماید و این ده سوال میتواند یک چک لیست از تغییرات را فراهم نماید. بدیهی است , بازار و مشتریان بانک دیجیتال واقعی را تمایز میدهند. ابتکارات نمایشی ، محدود و غیر ریشه ای و مستقل ارزش افزوده ای نخواهد داشت.


کتاب واقعیت دیجیتال بانکداری را به چه کسانی پیشنهاد میکنیم ؟
خواندن کتاب واقعیت دیجیتال بانکداری  به تمامی فعالین حوزه کسب وکار ، دانشجویان و اساتید ، مدیران ارشد و عملیاتی ، اقتصاد دان ها ،  پژوهشگران ، استارت آپ ها و فین تک ها توصیه میگردد.

در باره مهران باوند سوادکوهی
ایشان دانش آموخته در حوزه های نرم افزار ، MBA و DBA  مدیریت استراتژیک ازمدرسه کسب وکار ادینبورگ دانشگاه هریوت وات ودارای سوابق مدیریت و عملیاتی از سال 1369  در پروژه های متوسط و بررگ در صنایع مختلف و ملی است . مدیریت پرو|ژه  و فعالیت در حوزه هایی مانند ERP ، معماری سازمانی ، برنامه ریزی استراتژیک ، تحول دیجیتال ، بانکداری دیجیتال ، مهندسی سازمان ، توسعه کسب وکارهای داخلی و خارجی و چاپ کتب مختلف مدیریتی و فناوری اطلاعات از جمله افتخارات ایشان است.


جملاتی از کتاب واقعیت دیجیتال بانکداری
مدیر عامل بانک، برایان موینیهان، اخیرا اظهار داشت که سرمایه گذاری در قابلیت های بانکداری دیجیتال به بهبود رضایت مشتری کمک کرده است. اما این رضایت نسبی است. همانطور که برندهای فناوری پیشرو، مانند اپل، آمازون، یا گوگل، تبدیل به استاندارد طلایی برای تعامل دیجیتال شده اند،
طبق مقاله مجله کسب وکار هاروارد، مصرف کنندگان دارای ارتباط احساسی قوی تر، ۳۵ درصد ارزشمندتر از مصرف کنندگان بسیار راضی هستند. در مطالعه ، ۲۵ درصد از پاسخ دهندگانی که بانک خود را با استفاده از ۶ شاخص مثبت در بالاترین رتبه قرار داده اند نیز دارای تعداد بیشتری از خدمات با بانک اصلی خود هستند.
هشتاد و شش درصد مصرف کنندگان از شعب یا دستگاه های خود پرداز برای دسترسی به بانک اصلی خود استفاده می کنند؛ ۸۴ درصد از بانکداری آنلاین استفاده می کنند. و ۷۲ درصد از برنامه های تلفن همراه برای دسترسی به بانک خود استفاده می کنند.
بسیاری از ماجراجویان ترجیح می دهند که این کار را بر روی موبایل خود انجام دهند. به عنوان مثال، ۴۸ درصد از ماجراجویان دیجیتال ، پول را به صورت آنلاین انتقال می دهند و ۴۴ درصد این کار را بر روی برنامه های تلفن همراه انجام می دهند، در حالی که ۵۲ درصد از افراد آنلاین انتقال P۲P را به صورت آنلاین انجام می دهند و ۳۷ درصد ترجیح می دهند این کار را بر روی برنامه های تلفن همراه انجام دهند.
شرکت های فن آوری که برندهای مورد علاقه مشتریان هستند نه تنها دارای بهترین کلاس در قابلیت های دیجیتال هستند؛ بلکه آن ها همچنین یک کار برتر را با یکپارچه سازی محیط های دیجیتال و فیزیکی انجام می دهند و هر دو را به صورت استراتژیک با هم ترکیب می کنند تا یک ارتباط احساسی ایجاد کنند. ادغام حالات فیزیکی با حالات مجازی/ دیجیتال کلید برتری تجربه مشتری است: قرار دادن واقعیت در دیجیتال و دیجیتال در واقعیت\".
یک دلیل بزرگ که سنت گرایان از کانال های دیجیتالی استفاده نمی کنند این است که آن ها توانایی خود برای استفاده از سرویس ها را نمی دانند. بنابراین، افزایش آگاهی در مورد راحتی بانکداری روی موبایل یا بانکداری از هر جایی (‏آنلاین) ‏محوری است.
جی پی ام کورگان چیس یک بانک تلفن همراه به نام فین را راه اندازی کرد که نسل هزاره جدید را هدف قرار می دهد. که آن ویژگی های متعددی را برای کمک به مشتریان برای مدیریت پول خود به روشی ساده و راحت فراهم می کند.
از مدیریت ریسک گرفته تا مراکز تماس خدمات مشتریان، پیگیری درخواست ها ، ارائه انواع تسهیلات ، ابزارهای پاسخگویی به مشتریان و کارکنان و همه فرآیندهای پیش فرض باید تجزیه و تحلیل و به بهترین شکل ساده سازی و مکانیزه شوند و از تمام ابزارهای هوشمند برای به حداقل رساندن نقاط تماس انسانی، به همراه کاهش هزینه خدمات و بهبود سطوح خدمات استفاده گردد.

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها