×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود رایگان کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
وکیل خیابانی

دانلود کتاب وکیل خیابانی

وکیل خیابانی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : وکیل خیابانی

نویسنده : جان گریشام

ناشر : کتابچین

مترجم : هادی عادل پور

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان و رمان پلیسی جنایی

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : رایگان


معرفی کتاب

"وکیل خیابانی"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (The Street Lawyer) اثری از جان گریشام (John Grisham) با ترجمه ای از هادی عادل پور می باشد.
داستان در مورد وکیلی به نام «مایک براک» می باشد که در شغل خود بسیار موفق است و صاحب ثروت زیادی نیز می باشد. او در یک شرکت بزرگ به همراه دیگر وکلا کار می کند. یک روز یک ولگرد خیابانی به قصد گروگان گیری وارد شرکت می شود و تعدادی از وکلا را گروگان می گیرد. در واقع او خواسته ای از این کار ندارد فقط قصد دارد که به وکلای ثروتمند یادآوری کند که چقد به فکر قشر ضعیف جامعه از جمله خود این ولگرد هستند. عاقبت مرد ولگرد به شلیک گلوله پلیس کشته می شود. اما این اتفاق باعث می شود که مایک براک دچار Hسیب روحی شود و تصمیم می گیرد که با جمعی از وکلا به صورت خیریه کار کند...

در بخشی از این کتاب می خوانیم :
"من یک هفته پس از انتقال به واشنگتن با کلیر ملاقات کردم. تازه از دانشگاه یل فارغ التحصیل شده بودم و در شرکتی متمول با موقعیت عالی مشغول به کار شدم و آینده ای درخشان مانند پنجاه تازه کار کلاسم در انتظارم بود او در رشته ی علوم سیاسی در دانشگاه امریکن مدرک گرفته بود و پدربزرگش زمانی فرماندار رود آیلند بود و خانواده او قرنها افراد با نفوذی بودند.
دریک و سوییسی مانند شرکتهای بزرگ دیر سال اول را مانند سربازخانه عمل می کنند من پانزده سال در روز و شش روز در هفته کار می کردم و یکشنبه ها من و کلیر همدیگر را می دیدیم. شب های یکشنبه من در دفتر بودم. فکر می کردیم اگر ازدواج کنیم وقت بیشتری برای باهم بودن خواهیم داشت حداقل می توانستیم در یک تختخواب بخوابیم ولی خواب تنها کاری بود که ما می کردیم. "

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

نقد و بررسی کتاب وکیل خیابانی

جان گریشام را باید یکی از نویسندگان خوش شانس این زمانه نام گذاری کرد کتاب او خیلی سریع ورد توجه مردم و فیلم های هالیودی قرار گرفت و انتشارات دوبلید 2.5 میلیون نسخه از آن را به چاپ رساند. این کتاب به نوبه خود شناخت خوبی از زندگی بی خانمان ها در خیابان های واشنگتن دی سی در زمانه خود را به مخاطبان ارائه می دهد.

 

وکیل خیابانی

 

 در رمان یک جوان بی خانمان خود را به عنوان وکیل معرفی می کند و وارد یکی از بزرگترین موسسات حقوقی شهر می شود. او چندین وکیل را گروگان می گیرد و خواستار اخراج برخی از افراد است. او سر انجام توسط پلیس کشته می شود و یکی وکلا به نام مایکل به خاطر حرف هایی که از او شنیده است به برخی از تحقیقات روی می آورد.

نویسنده تلاش می کند در ضمن داستان خود یکسری پیام های ضد سرمایه داری را نیز به مخاطبان خود القا کند. یکی از پیام های اصلی کتاب را می توان این موضوع دانست که افراد ثروتمند باید به دلیل وجود افراد بی خانمان در شهر احساس گناه کنند چون اصلی ترین دلیل بی خانمان شدن این افراد وجود افراد ثروتمند بیان شده است.

 

کتاب وکیل خیابانی

 

روایت صریح اول شخص، روند داستان را به سمتی دلپذیر و خوشایند سوق داده است. سبک نوشتاری جان گریشام در وکیل خیابانی از نظر خوانندگان جذاب ارزیابی شده است. رمان های این نویسنده که از دید اول شخص روایت شده اند یک برتری نسبی به دیگر رمان هایش دارند او خوب بلد است در دید شخصیت اول داستان بنشیند و چیزهایی را که می بیند را برای خوانندگان خود روایت کند.

 احساسات ارگانیک و طبیعی که شخصیت ها داردند از ویژگی رمان های گریشام محسوب می شود آنها به گونه ای زندگی می کنند که گویا شما آنها را در محله و شهر خود می بینید و همدردی می کنید. البته این نوع سبک نوشتن نیاز دارد تا مقدار زیادی به جزئیات زندگی شخصیت پرداخته شود که بعضی اوقات داستان را برای خوانندگان خسته کننده می سازد.

از ویژگی های این کتاب می توان به سبک توصیفی گریشام اشاره کرد. در سبک توصف نویسنده آنچه را که می بیند یا در خیالش می گذرد را در قالب کلمات به تصویر می کشد. زبان روایت روشی است که جان برای توصیف داستان استفاده کرده است. سبک روایتی که این نویسنده از آن بهره برده است به خوانندگان اجازه می دهد تا وارد ذهن شخصیت های برجسته داستان شوند و این کمک می کند تا بفهمید آنها از چه چیزی تاثیر می پذیرند و چگونه حوادث پیرامون بر آنها تاثیر می گذارد.

 

وکیل خیابانی

 

باید گفت که گریشام در نوشته های خود به دنبال ترویج برخی از آموزه های اخلاقی است او دوست دارد با تریبونی که از طریق صفحات کتاب برای او ایجاد شده است صدای افرادی باشد که خود هیچ گونه تریبونی ندارند و صدایشان به گوش کسی نمی رسد. از جهت دیگر کتاب را می توان یک گاید لاین اخلاقی برای افرادی دانست که می خواهند وکیل بشوند این کتاب به چنین افرادی می آموزد که همه چیز پول نیست.

این اولین کتاب حقوقی نویسنده نیست او پیش از این کتاب دادگاه را نیز نوشته بود که البته این دو را باید به سبکی کاملا متفاوت از هم دیگر دسته بندی کرد.

 

نویسنده: سعید گلمحمدی

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات کتابچین

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
رزا

بدون ترجمه میخواستم

1402-10-10

رسول رستمیان فر

عالی

1401-12-14

سیدعلیرضا

مایک براک یک وکیل موفق و پولدار است که در یک شرکت بزرگ کار می کند. یک روز صبح یک آواره خیابانی با ورود به شرکت، تعدای از وکلا رو به همراه مایک گروگان می‌گیرد. آواره خیابانی درخواست زیادی ندارد. فقط به وکلای ثروتمند یادآوری می کند که چقدر به فکر قشر ضعیف جامعه شان، یکی همین آوارگان خیابانی هستند. مرد گروگان گیر با شلیک پلیس کشته میشود و اوضاع به روال سابق باز می گردد. اما مایک براک، دچار آسیب روحی شده و شرکت را ترک می کند و به گروهی از وکلا می پیوندد که به صورت خیریه کار می کنند و ... خواندن این کتاب را به عزیزان علاقه مند پیشنهاد میکنم

1400-09-23

Arezoo

من که خوشم امد

1398-10-30

برچسب ها