×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
پرورش خلاقیت

دانلود کتاب پرورش خلاقیت

پرورش خلاقیت
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : پرورش خلاقیت

نویسنده : سحر صابری دهکردی

ناشر : کدیور

تعداد صفحات : 104 صفحه

شابک : 978-600-8969-72-3

تاریخ انتشار : 1398

رده بندی دیویی : 153/35

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی, کتابهای روانشناسی, خودشناسی و خودسازی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 21000 تومان


معرفی کتاب

"پرورش خلاقیت"
کتاب حاضر اثری از سحر صابری دهکردی می باشد که توسط انتشارات کدیور منتشر شده است.
خلاقیت بیانگر فرآیندی است که طی آن درک کامل و همه جانبه از یک موضوع پدیده و بازیابی آن در درک زوایای ناپیدا و کشف روابط میان مفاهیم و تجزیه و تحلیل داده‎ها در فضایی از ابداع و نوجویی بوجود می‎آید.تعریف کلی خلاقیت شامل عناصر و پارامترهای چندی است که اولاً خلاقیت یک فرآیند و جریان است و در ضمن در طی فرایند اطلاعات و آگاهی کامل از موضوع که به درک کامل اشاره شده وجود دارد در کنار این آگاهی کامل بازیابی و بازشناسی همه فرایند پدیده یا موضوع در ذهن همراه با زوایا و عناصر مجهول و کشف روابط آن و نیز تجزیه و تحلیل داده‎ها در هر بخش در انگیزه و فضایی از ابداع و اختراع امر خلاقیت را محقق می‎سازد.
آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید چرا پرورش خلاقیت در فرزندانتان مهم است؟ یکی از مهمترین دلایل در دنیای امروز مربوط به پیشرفت تکنولوژی است. با سرعتی که فناوری در حال پیشرفت است، توانایی برای تفکر کردن غیرمعمول و خارج از روش های ‎موجود ضروری تر شده است. در دنیای کنونی، مهندسان، دانشمندان و متفکران خلاق مجبورند در مورد آینده و اینکه چه ابزارهایی باید برای پیشرفت های ‎فنی ایجاد شود، پیش بینی هایی کنند. باید توجه داشته باشید که فقط داشتن اطلاعات و دانش دیگر کافی نیست. ما نیاز به خلاق بودن و تشویق فرزندانمان برای خلاق شدن داریم. باید ابتدا با این موضوع شروع کنیم که خلاقیت چیست؟ در یک تعریف ساده خلاقیت توانایی استفاده از اطلاعات موجود برای ایجاد ارتباطات جدید است. این توانایی با دانش متفاوت است و در واقع فرایندی است که ما اطلاعات را برای استفاده در آینده ذخیره می کنیم. مهم است شما والدین و معلمان گرامی متوجه باشید که رشد فیزیکی و شناختی به یک اندازه اتفاق نمی افتد. در حالی که رشد فیزیکی در طی چندین سال حاصل می‎شود، خلاقیت در طی دوران کودکی ظهور می‎کند. پدر و مادر عزیز توجه داشته باشید که خریدن اسباب بازی های ‎گران قیمت برای پرورش خلاقیت در کودکتان کافی نیست. بلکه شما نیاز دارید که تجارب متنوع غنی ای که بتواند فرزندانتان را در حوزه های ‎مختلفی تشویق کند، برای آنها فراهم سازید.
در بخشی از این کتاب می خوانیم:
"خلاقيت داراى سه بُعد غيرشناختى، شناختى و انگيزشى است. ابعاد غيرشناختى خلاقيت شامل ويژگي‌‏هاى خلاق در امور حركتى، هنرى و توانايي‌‏هاى خاصى است كه در سطح افراد مشابه كمتر مي‌‏توان شاهد آن بود. (منطقى،.‎138) ابعاد شناختى خلاقيت نيز ناظر بر وجود تفكر واگرا در فرد است. فرد خلاق توانمندى توليد ايده‌‏هاى بيشترى دارد و جريان توليد ايده‌‏ها نزد او از انعطاف‌‏پذيرى ذهنى بالاترى برخوردار است. او در جريان توليد ايده‏‌هايش ايده‌‏هايى بديع و ابتكارى نيز توليد مي‌‏كند كه اين ايده‌‏ها به ذهن كمتر كسى خطور مي‌‏كند. ابعاد انگيزشى خلاقيت ناظر به انگيزه‌ي درونى فرد است و وى را بر آن مي‌‏دارد كه بدون آن كه الزاماً پاداش بيرونى وجود داشته باشد، به شكل مستمر و پي‌‏گير به كار مورد علاقه‌‏اش بپردازد. "

فهرست مطالب

فصل اول: كليات 

فصل دوم: مطالعات انجام شده  

فصل سوم: كاربرد رايانه در رشد خلاقيت  

منابع

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات کدیور

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
فاطمه

محتوای کتاب جالب و مفید بود

1400-02-10

شیرزاد

بسیار عالی

1399-12-13

برچسب ها