×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
کی پنیر مرا جابه جا کرد؟

دانلود کتاب کی پنیر مرا جابه جا کرد؟

کی پنیر مرا جابه جا کرد؟
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : کی پنیر مرا جابه جا کرد؟

نویسنده : اسپنسر جانسون

ناشر : ذهن آویز

مترجم : لعیا عندلیب

تعداد صفحات : 120 صفحه

شابک : 978-600-5219-05-0

تاریخ انتشار : 1393

رده بندی دیویی : 155/24

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی, کتابهای روانشناسی, خودشناسی و خودسازی

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 20000 تومان


معرفی کتاب

"کی پنیر مرا جابه جا کرد؟" / راهی شگفت انگیز برای مقابله با هر گونه تغییبر در کار و زندگی

کتاب حاضر با عنوان اصلی (?who moved my cheese) اثری ازنویسنده آمریکایی اسپنسر جانسون (Spencer Johnson) می باشد که با ترجمه ای از لعیا عندلیب، توسط انتشارات ذهن آویز منتشر شده است.

اسپنسر جانسون فیزیکدان و نویسنده  که بیشترین شهرت او در چاپ کتاب کی پنیر مرا جابه جا کرد، می باشد . او همچنین به پادشاه تمثیل نیز معروف است چرا که می تواند موضاعات  پیچیده را با زبانی ساده ارایه دهد.

داستان این کتاب در رابطه با دو موش و دو آدم کوچولو می باشد که هر کدام به ما نشان می دهند چگونه با ترس خود روبه رو شویم یا تغییرات را بپذیریم و سریعتر به سمت جلو برویم.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: "او گفت که بعد از شنیدن آن به خودش خندید و رفتارش را تغییر داد. او متوجه شد که رییسش فقط "پنیرش را جا به جا کرده." بنابراین آن را پذیرفت.دو روز ورزش جدید را یاد گرفت، و طی مراحلی فهمید که انجام دادن کار جدید به او احساس جوان بودن می دهد."

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

چه کسی پنیر مرا جابجا کرد یا چه کسی پنیر مرا دزدید اثر اسپنسر جانسون است و در ژانر خودیاری یا انگیزشی دسته بندی می شود. نویسنده تلاش کرده است در قالب داستان روشی برای ایجاد تنوع در زندگی و تغییر در آن پیشنهاد نماید. جانسون برای نشان دادن درون انسان ها دست به خلق 4 شخصیت خیالی شامل 2 موش با اسم اسکوری و اسنیف و 2 آدم کوچولو با اسم هاو و هم زده است.

 

چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟

 

تحلیل شخصیت 4 نفر

این 4 نفر به نوعی نشان دهنده رفتار و درونیات آدم ها در شرایط مختلف هستند. اسنیف نماد کسی است که سریع تغییرات به وجود آمده را حس می کند یا به اصطلاح بو می کشد. اسکوری در مقابل در برابر تغییرات سریع واکنش نشان داده و وارد عمل می شود. هم دست به انکار تغییرات می زند و در مقابل آن مقاومت می کند. هاو در برابر تغییرات به وجود آمده خود را وفق می دهد.

پنیر

در کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد، پنیر نماد تمام آرزوهایی است که افراد دارند. به طور مثال می توان پیدا کردن شغل مناسب، ایجاد یک رابطه مطلوب و به دست آوردن موقعیت اجتماعی مناسب را در این داستان به عنوان پنیر فرض کرد. در این حالت کتاب به شما یاد می دهد به چه روش هایی می توانید به اهداف خود دست یابید یا با شرایط به وجود آمده کنار بیایید.

دالان

در این داستان آدم کوچولوها و موش ها داخل کانالی پر پیچ و خم زندگی می کنند و برای به دست آورد پنیر تلاش می کنند. در این صورت می توان این دالان پر پیچ و خم را نماد جامعه، خانواده، مدرسه یا محل کار دانست که در برابر رسیدن به اهداف در آن چالش هایی برای شما ایجاد می شود.

 

چه کسی پنیر مرا جا به جا کرده؟

 

درس از چالش ها

در پنیر مرا چه کسی جابجا کرد، چالش های مختلفی در برابر این 4 نفر که در پی به دست آورد پنیر هستند به وجود می آید. در زمان به وجود آمدن چالش ها هر بار فقط یکی از این افراد واکنش مناسبی نشان می دهد. بعد از موفقیت این فرد درس های حاصل از این موقعیت را روی دیواره این کانال ها می نویسد. خواننده با اطلاع از این درس ها می تواند روش های مناسبی را برای رسیدن به اهداف خود یاد بگیرد.

استفاده از روش تمثیلی

چه کسی پنیر مرا جابجا کرد با استفاده از روش تمثیلی سعی می کند مطالب پیچیده و ساده درون انسان ها را به شکل ساده تری بیان کند. استفاده از روش تمثیلی در ادبیات فارسی نیز رواج داشته است که از آن جمله می توان به کلیله و دمنه و مرزبان نامه اشاره کرد. این روش علاوه بر اینکه باعث جذابیت بیشتر داستان می شود می تواند در فهم بهتر مفاهیم پیچیده به خوانندگان کمک کند.

موشکافی بیش از اندازه

این کتاب موشکافی و تعلل بیش از اندازه را مورد نقد قرار داده و اعلام می کند که در برابر تغییر شرایط سریع واکنش نشان دهید. به زبان ساده تر می گوید که اگر در یک گوشه هر روز پنیری می یافتید و امروز نمی یابید سریع پنیری را در گوشه دیگر جستجو کنید. شاید بتوان این موضوع را مورد تردید قرار داد و گفت که انسانیت آدمی اقتضا می کند که در صورت تغییر شرایط به تفکر عمیق درباره علل و عوامل به وجود آمدن تغییر می پردازد.

نویسنده: سعید گلمحمدی

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگری از نویسنده اسپنسر جانسون

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
یاسر

خیلی کتاب خوبیه

1400-01-07

NASRIN

کتابی بسیار بسیار عالی. حتما بخونیدش

1400-01-07

ara

از اون کتابهایی هست که باید خوند

1398-02-19

برچسب ها