×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب صوتی از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
پینوکیو پسرک عروسکی

دانلود کتاب صوتی پینوکیو پسرک عروسکی

پینوکیو پسرک عروسکی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
خرید کتاب صوتی
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب صوتی : پینوکیو پسرک عروسکی

نویسنده : کارلو کلودی

ناشر صوتی: آوارسا

ناشر: آوارسا

مترجم : محمد قدم پورمقدم

گویندگان : محمد قدم پورمقدم, عاطفه مولائی طبری, سوگند رمضانی, محمد رضا ذبیحی, پانیذ خرمی, مجتبی مسافری نژاد

زمان کل : 00 ساعت و 27 دقیقه

دسته بندی : داستان کودک, داستان نوجوان, کودک و نوجوان صوتی

نوع کتاب : صوتی

قیمت نسخه الکترونیک : 2900 تومان


معرفی کتاب

"پینوکیو پسرک عروسکی"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (Pinocchio) که با عنوان (The Adventures of Pinocchio) هم شناخته می شود، به نویسندگی کارلو کولودی (Carlo Collodi) است که با ترجمه ای از محمد قدم پور مقدم و صدای مجتبی مسافری نژاد، سوگند رمضانی، محمدرضا ذبیحی، عاطفه مولائی طبری، محمد قدم پور مقدم و پانیذ خرمی، توسط انتشارات آوارسا منتشر شده است.
در یک دهکده کوچک پیرمردی به نام پدر ژپتو زندگی می کرد. او همیشه تنها بود و فرزندی هم نداشت. شغل او ساختن عروسک های چوبی بود. یک روز تصمیم می گیرد تا یک عروسک خیلی قشنگ برای خودش بسازد . . .

فهرست مطالب
# عنوان زمان
1 پینوکیو 00:27:41

پدر ژپتو: پینوکیو چوبی بمان، آدم‌ها سنگی‌اند، دنیایشان قشنگ نیست.

داستان کودکانه پینوکیو درباره خوب بودن و دروغ نگفتن است که در ظاهر برای کودکان نوشته شده است، اما مخاطبین بزرگسال را نیز به خود جذب کرده است. این داستان تقابل خیر و شر در دنیای فانتزی کودکان است که توسط کارلو کلودی نویسنده ایتالیایی به نگارش درآمده است.

در داستان پینوکیو، ژپتو پیرمند نجاری که فرزند ندارد، به همراه یک گربه و یک دارکوب زندگی می‌کند و با کار نجاری امرار معاش می‌کند. ژپتو عروسکی چوبی شبیه عروسک‌های خیمه شب بازی می‌سازد و با درست کردنش باور می‌کند فرزندی دارد و او را پینوکیو می‌نامد. شب‌هنگام که همه خواب بودند فرشته مهربان به سراغ پینوکیو رفته و به او جان می‌دهد و پینوکیو زنده می‌شود و آرزوی ژپتوی پیر برآورده می‌شود. پیرمرد با دیدن زنده بودن عروسک ناتمام خود به وجد می‌آید.

 

پینوکیو و پدر ژپتو

 

پدر ژپتو که امید دارد تا پینوکیو عاقل و سربه‌راه شود، او را راهی مدرسه می‌کند. در راه مدرسه، پینوکیو فریب روباه مکار و گربه نره را می‌خورد و کتاب‌های خود را برای تماشای نمایش خیمه شب بازی می‌فروشد. آن دو فریب‌کار، بارها پینوکیو را وسوسه کرده و فریب می‌دهند. یک بار او را با وسوسه سیرک، بار دیگر با وسوسه شهر بازی و یک بار با طمع کاشت درخت پول و یک‌شبه ثروتمند شدن فریب می‌دهند. پینوکیو بارها در این مسیر هر چه دارد از دست می‌دهد.

                                             خنک آن قماربازی که بباخت آن چه بودش                 بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

در نهایت، فرشته مهربان پینوکیوی پشیمان را از فریب‌های آن دو مکار رهایی می‌بخشد و پینوکیو به خانه باز می‌گردد. پس از بازگشت، پینوکیو متوجه غیبت پدر ژپتو می‌شود و در جستجوی او راهی سفری دریایی می‌شود. پینوکیو در دریا توسط نهنگ بلعیده می‌شود و در شکم نهنگ پدر ژپتو را پیدا می‌کند. پس از یافتن پدر ژپتو و نجات از شکم نهنگ، فرشته مهربان، پینوکیو را تبدیل به پسر بچه انسان می‌کند.

نکته شگفت انگیز داستان، دماغ پینوکیو است. چرا که با گفتن هر دروغی از جانب پینوکیو، دماغش دراز می‌شود و دروغ او را برملا می‌سازد و اگر راستش را بگوید، دماغ او به حالت اول باز می‌گردد. دروغگویی و دراز شدن دماغ پینوکیو یک نوع توجیه و فرار از واقعیت است که آفتی جدی برای دستیابی به کمال و رستگاری است.

 

پینوکیو

 

در جایی از داستان، پینوکیو به خاطر اشتباهاتش تبدیل به الاغ می‌شود که نمادی از جهالت است. پینوکیو همیشه آرزو داشت تبدیل به انسان شود. اما در این راه مرتکب حماقت‌ها و اشتباهات زیادی شد و حتی از خود اولیه‌اش نیز دور شد. این داستانی آشنا است. انسان‌ها در مسیری که برای کمال و سعادت دارند (همان تبدیل به پسر واقعی شدن پینوکیو)، گاه از روی نادانی و حماقت اشتباهاتی مرتکب می‌شوند که آن‌ها را از ذات اولیه‌شان دور می‌سازد. در این داستان، پینوکیو مسیری را با یادگیری و کسب تجربه طی می‌کند و در این مسیر چگونه زیستن را می‌آموزد. جهل و نادانی را کنار می‌گذارد و با دانایی به جایگاه انسانی می‌رسد.

                                             عالم طفلی و جهل حیوانی بگذاشت               آدمی طبع و ملک خوی و پری سیما شد

چوبی که پینوکیو از آن تراشیده شده است، همان بشریت است. فرقی نمی‌کند که بشریت یک فرد، یک جامعه یا یک ملت باشد. مهم این است که در مسیر انسانیت به بیراهه نرویم و ثابت قدم باقی بمانیم. پینوکیو داستان زندگی ماست. آیا همان‌طور که در ابتدای راه شبیه پینوکیو هستیم، پایان ما نیز مشابه او خواهد شد؟

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

خرید کتاب صوتی

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
محمدرضا

محتوای خوب و آموزنده ای دارد، مناسب برای کودکان، گویندگی هم خیلی متنوع و عالیه

1400-10-26

محمد مهدی سلیمی

این کتاب واقعا زیبا هستند من این کتاب را به دیگران هم توصیه میکنم چون واقعا از محتوای خوبی بر خوردار هست

1400-06-16

برچسب ها