×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
چاقوی شکاری

دانلود کتاب چاقوی شکاری

چاقوی شکاری
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : چاقوی شکاری

نویسنده : هاروکی موراکامی

ناشر : نیکو نشر

مترجم : مهدی غبرایی

تعداد صفحات : 152 صفحه

شابک : 978-964-7253-54-3

تاریخ انتشار : 1390

رده بندی دیویی : 635/895

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان های کوتاه, داستان و رمان تخیلی

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 26000 تومان


معرفی کتاب

" چاقوی شکاری" 

کتاب حاضر با عنوان (blind willow) اثر هاروکی موراکامی (Haruki Murakami) به ترجمه ی مهدی غبرایی است که توسط انتشارات نیکو نشر منتشر شده است.

موراکامی نویسنده ژاپنی متولد 1949 میلادی است. اغلب داستان های  موراکامی معناگرا و رئالیستی  و برخی سوررئالیستی هستند، بدون بازی های زبانی و تاکید بر تکنیک‌های داستان نویسی. 

او جسورانه به نقد اصول و باورهای پذیرفته شده‌ی جوامع، بخصوص جامعه ژاپن و فرهنگ آمریکایی که در آن سالها زندگی کرده ، می‌پردازد.  از اظهار نظرهای مستقم خود ابایی ندارد. او برای گفتن مقصودش به مخاطب با مقدمه ای کوتاه در هر داستان وارد موضوع اصلی می شود و از سبک خاطره نویسی در داستان بهره می برد. 

اولین داستان این مجموعه درباره  دوست عیاش راوی است.  پسری که بی حد و مرز به عیش می‌پردازد و بصورت ممتد برای چهل روز حالت تهوع  می گیرد. داستانی نمادین که  حماقت وار بودن شهوت رانی  و جنون آمیز بودن اش را نمایان میکند. در داستان دوم ، دوست دوران دبیرستان راوی  از نوع ارتباطش با دختر همکلاسی خود که عاشق هم بودند تعریف میکند و تابوهای اخلاقی  که در جامعه ای مانند ژاپن امری تثبیت شده است، را به چالش می کشد. بیشترداستان های مجموعه " چاقوی شکاری"  فاقد اوج و فرود و تعلیق خاصی هستند. موراکامی از این که در داستان هایش بعنوان نویسنده حضور داشته باشد گریزان نیست و راوی تمام داستان های چاقوی شکاری خود نویسنده است. سومین داستان به نام " چاقوی شکاری"  آشنایی راوی با پسر معلول  و  جوان آمریکایی است . موراکامی نگاهی دیگرگونه به افراد معلول و جایگاه شان در جهان  سرمایه  به ما می دهد. معلولین انگار سکوتی هستند در دنیای پرهیاهوی تولید ثروت در کشوری که  هفتاد درصد سرمایه های جهان را در اختیار دارد.

لذت خوانش داستان‌های مجموعه‌ی چاقوی شکاری، وابسته به قصه های قرص و محکم شان نیست، بلکه خواندن پاراگراف‌های حکیمانه و نغز، لذت متن را به ما می بخشد. این نوع برخورد نویسنده با داستان ضرورت به کار بردن افراطی دیالوگ درداستان‌هایش را توجیه می کند. در داستان "عمه ی فقیر" نویسنده تصمیم می گیرد برای ترکیب "عمه ی فقیر" داستانی بنویسد هر چند خودش هیچ عمه ی فقیری ندارد ...

در بخشی از کتاب می خوانیم : 

" چون از این استعداد کمیاب برخوردار بود که در دور های طولانی، بدون از قلم انداختن یک روز، یادداشت روزانه بنویسد، می توانست دقیقاً تاریخ شروع استفراغ و خاتمه ی آن را بگوید. در 4 ژوئن 1979 (آفتابی) شروع و در 14 ژوئیه ی 1979 (ابری) تمام شده بود. این گرافیست جوان را از زمانی می شناسم که طرح داستانی از مرا که در یکی از مجلات منتشر شد، کشیده بود. چند سالی از من جوان تر بود، اما هر دو در گردآوری مجموعه ی قدیمی صفحه های 33 دور جاز اشتراک نظر داشتیم. چیز دیگری که دوست داشت، روی هم ریختن با دوست دخترها و زن های دوستانش بود. ظرف سال ها، تعداد زیادی از این ماجراها داشت و اغلب سر مرا با این داستان ها می خورد. حتی چند بار که دوست هایش برای خرید آبجو یا  دوش گرفتن می رفتند، دست به این کار زده بود."

فهرست مطالب

تهوع  

فرهنگ عامه اي براي نسل من: ماقبل تاريخ مرحله ي متأخر سرماي هداري 

چاقوي شكاري 

آينه 

داستان « عمه ي فقير  »

خورِ هَنَلي 

روز تولد 

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها