×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
چه کسی پنیر منو جا به جا کرد

دانلود کتاب چه کسی پنیر منو جا به جا کرد

چه کسی پنیر منو جا به جا کرد
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : چه کسی پنیر منو جا به جا کرد

نویسنده : اسپنسر جانسون

ناشر : آوای دانیال

مترجم : زهرا نوروزی

تعداد صفحات : 84 صفحه

شابک : 978-600-8143-11-6

تاریخ انتشار : 1398

رده بندی دیویی : 155/24

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی, خودشناسی و خودسازی

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 25600 تومان


معرفی کتاب

"چه کسی پنیر منو جابه جا کرد؟"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (who moved my cheese?) اثری از اسپنسر جانسون (Spencer Johnson) می باشد که با ترجمه ای از زهرا نوروزی، توسط انتشارات آوای دانیال منتشر شده است.
دکتر اسپنسر جانسون یکی از معروف ترین نویسندگان مطرح کتاب های پرفروش جهانی است که توسط داستان های بِکر و سازنده و پرمحتوای خود که به طور مستقیم با روح و جان انسان ارتباط برقرار می کند، مورد توجه میلیون ها نفر در سراسر جهان قرار گرفته است.
با خواندن این کتاب شما خیلی زودتر از افراد معمولی تغییرات را در خود درک می کنید و یا خود را با آن وفق خواهید داد و به مقصود خود می رسید، از سویی دیگر پنیر خود را پیدا می کنید به این معنی که از هر تغییری به نفع خودتان استفاده می کنید. امید است اگر در طول زندگی با وضعیت جدید و یا تغییری روبه رو شدید به مطالبی که از این داستان یاد می گیرید توجه کنید و بتوانید پنیر جدید خودتان را که می تواند هر چیز باارزش و مهمی در نظر شما باشد، پیدا کنید.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
"هر زمانی که احساس یاس و ناامیدی می کرد به این فکر می کرد که حرکت و کار کردن برای یافتن پنیر خیلی بهتر است از ماندن در یک وضعیت بدون غذا. اکنون او می توانست بر شرایط مسلط شود و بعد یادش می آمد که اگر اسنیف و اسکری این کار را کرده اند پس او هم می تواند."


 

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد یا چه کسی پنیر مرا دزدید اثر اسپنسر جانسون است و در ژانر خودیاری یا انگیزشی دسته بندی می شود. نویسنده تلاش کرده است در قالب داستان روشی برای ایجاد تنوع در زندگی و تغییر در آن پیشنهاد نماید. جانسون برای نشان دادن درون انسان ها دست به خلق 4 شخصیت خیالی شامل 2 موش با اسم اسکوری و اسنیف و 2 آدم کوچولو با اسم هاو و هم زده است.

 

چه کسی پنیر مرا جابجا کرده؟

 

تحلیل شخصیت 4 نفر

این 4 نفر به نوعی نشان دهنده رفتار و درونیات آدم ها در شرایط مختلف هستند. اسنیف نماد کسی است که سریع تغییرات به وجود آمده را حس می کند یا به اصطلاح بو می کشد. اسکوری در مقابل در برابر تغییرات سریع واکنش نشان داده و وارد عمل می شود. هم دست به انکار تغییرات می زند و در مقابل آن مقاومت می کند. هاو در برابر تغییرات به وجود آمده خود را وفق می دهد.

پنیر

در کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد، پنیر نماد تمام آرزوهایی است که افراد دارند. به طور مثال می توان پیدا کردن شغل مناسب، ایجاد یک رابطه مطلوب و به دست آوردن موقعیت اجتماعی مناسب را در این داستان به عنوان پنیر فرض کرد. در این حالت کتاب به شما یاد می دهد به چه روش هایی می توانید به اهداف خود دست یابید یا با شرایط به وجود آمده کنار بیایید.

دالان

در این داستان آدم کوچولوها و موش ها داخل کانالی پر پیچ و خم زندگی می کنند و برای به دست آورد پنیر تلاش می کنند. در این صورت می توان این دالان پر پیچ و خم را نماد جامعه، خانواده، مدرسه یا محل کار دانست که در برابر رسیدن به اهداف در آن چالش هایی برای شما ایجاد می شود.

 

چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟

 

درس از چالش ها

در پنیر مرا چه کسی جابجا کرد، چالش های مختلفی در برابر این 4 نفر که در پی به دست آورد پنیر هستند به وجود می آید. در زمان به وجود آمدن چالش ها هر بار فقط یکی از این افراد واکنش مناسبی نشان می دهد. بعد از موفقیت این فرد درس های حاصل از این موقعیت را روی دیواره این کانال ها می نویسد. خواننده با اطلاع از این درس ها می تواند روش های مناسبی را برای رسیدن به اهداف خود یاد بگیرد.

استفاده از روش تمثیلی

چه کسی پنیر مرا جابجا کرد با استفاده از روش تمثیلی سعی می کند مطالب پیچیده و ساده درون انسان ها را به شکل ساده تری بیان کند. استفاده از روش تمثیلی در ادبیات فارسی نیز رواج داشته است که از آن جمله می توان به کلیله و دمنه و مرزبان نامه اشاره کرد. این روش علاوه بر اینکه باعث جذابیت بیشتر داستان می شود می تواند در فهم بهتر مفاهیم پیچیده به خوانندگان کمک کند.

موشکافی بیش از اندازه

این کتاب موشکافی و تعلل بیش از اندازه را مورد نقد قرار داده و اعلام می کند که در برابر تغییر شرایط سریع واکنش نشان دهید. به زبان ساده تر می گوید که اگر در یک گوشه هر روز پنیری می یافتید و امروز نمی یابید سریع پنیری را در گوشه دیگر جستجو کنید. شاید بتوان این موضوع را مورد تردید قرار داد و گفت که انسانیت آدمی اقتضا می کند که در صورت تغییر شرایط به تفکر عمیق درباره علل و عوامل به وجود آمدن تغییر می پردازد.

نویسنده: سعید گلمحمدی

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگری از نویسنده اسپنسر جانسون

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها