×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
راهنمای خودشناسی

دانلود کتاب راهنمای خودشناسی

راهنمای خودشناسی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : راهنمای خودشناسی

نویسنده : مارک منسون

ناشر : سبکتو

مترجم : گروه مترجمین

تعداد صفحات : 93 صفحه

دسته بندی : کتابهای روانشناسی, خودشناسی و خودسازی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 4800 تومان


معرفی کتاب

"راهنمای خودشناسی"
کتاب راهنمای خودشناسی با عنوان اصلی (self knowledge) اثری از مارک منسون (Mark Manson) می باشد که با ترجمه ای از گروه سبکتو توسط انتشارات سبکتو منتشر شده است.
مارک منسون، نویسنده، وبلاگ‌نویس و کارآفرین متولد 1984 در تگزاس آمریکا است. او فارغ‌التحصیل رشته مدیریت مالی از دانشگاه بوستون است، اما علاقه زیاد وی به روانشناسی باعث شد مطالعات زیادی در این زمینه داشته است. مارک منسون اولین کتابش را زمانی که کاملا ناشناس بود منتشر کرد و با این حال، در کمتر از یکسال ۱۵هزار نسخه از کتاب خود را بفروش رساند. وبلاگ منسون از پرمخاطب ترین وبلاگ های آمریکا است و به همین دلیل همیشه وبلاگ خود را به روز نگه می دارد. از دیگر آثار مارک منسون می توان به کتابهای راهنمای خوشحالی، همه چی درباره عادتها و زیاد به خودت سخت نگیر اشاره کرد که در کتابچین جهت مطالعه موجود هستند.
این حرف شاید منطقی به نظر نیاید، اما دلیل تمام اتفاقاتی که در زندگی‌ رخ میدهد ذهن ماست. اما چه دوست داشته باشید و یا نه، این حقیقت تغییر نمی کند و باید در زندگی با آن مواجه شد. این حرف یعنی اینکه مسئول هر چیزی را که تا به امروز تجریه کرده اید، خودتان هستید. در حقیقت من و شما در ذهن خود آنها را پرورش داده و می سازیم و سپس همه به خواست خودمان اتفاق می افتند. در میکروکتاب راهنمای خودشناسی، منسون سعی میکند تا با ۳ ایده کلی، شما را با ذهن‌ خودتان آشنا کند. به این دلیل که وقتی بتوانید ذهن خود را کنترل کرده و به هر سویی که نیاز دارید ببرید، در مسیر موفقیت قرار گرفته و به راحتی به اهداف خود می رسید.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
" زمانی که شما چشم‌هایتان را می‌بندید و تلاش می‌کنید همه افکار و تصورات را از آن حذف کنید (و البته مانند همه افراد در انجام این کار شکست می‌خورید) واضح است که ذهن شما مشغول فکر کردن است اما اگر ذهن شما مشغول فکر کردن است پس چه کسی مشغول مشاهده کردن ذهن متفکر است؟‌ زمانی که این تمرین را انجام دادید و ذهن شما همچنان به فکر کارهایی بود که باید فردا انجام دهید چه کسی مشغول نگاه کردن به ذهن شما بوده است؟
درواقع این ذهن شما است که ذهن‌تان را نگاه می‌کند. در ذن این پدیده را با تفکیک «ذهن متفکر»  و «ذهن مشاهده‌گر» توضیح می‌دهند. ذهن دو بخشی.
درباره ذهن دو بخشی بیشتر خواهم گفت و نشان می‌دهم که چگونه برای حل بسیاری از مشکلات روانی که در زندگی روزمره با آنها دست و پنجه نرم می‌کنیم به بهترین شکل از این ایده می‌توان استفاده کرد.
مشکل ما با ذهن متفکر این است که نمی‌توانیم آن را به طور کامل تحت کنترل خود داشته باشیم. آیا حرف من را باور نمی‌کنید؟ بسیار خب، به شما ثابت می‌کنم. هر کاری که دوست دارید انجام دهید فقط به یک فیل صورتی که یک چتر آبی رنگ را با خرطومش نگه داشته است فکر نکنید. هنگامی که پاراگراف بعد را می‌خوانید به این فیل صورتی فکر نکنید.
بسیار خوب، شما نه تنها یک فیل صورتی همراه با یک چتر آبی را در ذهن‌تان تصور کردید بلکه متوجه شدید تمام مدتی که پاراگراف پیشین را می‌خوانید مشغول فکر کردن به این فیل صورتی بوده‌اید.
درواقع اتفاقی که در اینجا افتاده این بوده است که ذهن متفکر‌تان دائم یک فیل صورتی را برای خود تصور کرده و ذهن مشاهده‌گر شما، آن را تماشا می‌کرده است. این اتفاق در حالی رخ داده است که به ذهن متفکر شما گفته شده بود فیل مورد نظر را به خود راه ندهد."

فهرست مطالب

میکر وکتاب چیست؟

درباره کتاب

درباره نویسنده

مقدمه

فصل اول

ایده یک

ذهن دو بخشی

فصل دوم

ایده دو

به چیزهای مفید باور داشته باشید، نه چیزهای درست

فصل سوم

ایده سه

باور اولیه

پیشنهاد میکروکتاب بعدی

خود را بشناس:

باور ها زندگی هر فرد را می سازد.  اگر به چیزی واقعا اعتقاد داشته باشید باعث می شود تاثیر آن را در زندگی تان ببینید. این همان معجزه ی خودشناسی است. در کتاب «راهنمای خودشناسی» راهکارهای مفید و جامعی ارائه می دهد تا بتوانید ذهنتان را بهتر بشناسید، می توانید آن را کنترل کنید و به هر سمتی که می خواهید ببریدوراز آسان ترین و کاربردی ترین روش های خودشناسی را کشف کنید.

ذهن انسان خیلی قدرتمندتر و توانمتدتر از چیزی است که فکر می کنید. هر اتفاقی که در زندگیتان می افتد، شامل شکست ها و موفقیت ها درون شما شکل گرفته است. ذهن شما ، مسئول تمام این اتفاقات است. پیش از آن که بدانید همه چیز به شکلی عجیب و پیچیده در ذهن تان شکل گرفته و مسیر زندگی تان را تعیین کرده است.  این کتاب به ما می گوید که چطور می توانیم به درونی ترین لایه های ناشناخته ی ذهن مان نفوذ کنیم و وادارش کنیم همان کاری را بکند که می خواهیم. شناختن خودِ واقعی ، بیشتر شبیه به مهارتی جادویی است که می توانید تمام جنبه های زندگی را به وسیله ی آن متحول کنید. شناختن خود  در زندگی شخصی، عاطفی، اجتماعی و حرفه ای می تواند تاثیرات شگفت انگیزی داشته باشد.

عمده ی مطالب این کتاب شامل سه ایده ی مرکزی است که کمک می کند به خودشناسی عمیق تری نسبت به خودتان برسید.میکروکتاب راهنمای خودشناسی حاوی 3 ایده ای است که برای کمک به شما طراحی شده اند تا بتوانید این کار را انجام دهید. این 3 ایده عبارتند از:1.ذهن دوبخشی2باور داشتن به چیزهای سودمند، نه چیزهای درست3.باور اولیه سه اصلی هستند که در این کتاب چگونگی عملکرد آن ها را نشان می دهد. در پایان این کتاب، مشاهده میکنیدکه خیلی راحت تر از قبل می توانید خودتان را به پرسش بگیرید و به شناخت وسیع تر و جامع تری از خود برسید. این کتاب نشان می دهد که چگونه بتوانید خلاقیت بیشتری پیدا کنید، و ایده هایی به سراغتان می آید که  حتی تصورش را هم نمی کردید.

 

راهنمای خودشناسی

 

زبان کتاب خیلی راحت و ساده  وخودمانی است. نویسنده سعی کرده تا از کلمه ها و اصطلاحات تخصصی و سنگین استفاده نکند. لحن و سرعت خواندن کتاب طوری است که کمک می کند تمرکزتان را از دست ندهید و هم پای حرف های منسون پیش بروید.  در این کتاب راهکارها و توصیه های ساده و کوچکی که  معرفی شده اند، که با بکار گرفتن این روش ها  می توانید خیلی زود تاثیر آن ها را در زندگی تان ببینید. و با تمرین بیشتر در اجرای این روش ها می تواند تاثیرات ماندگارتر و عمیق تری داشته باشد.

 پس توصیه های این کتاب را نباید فقط خواند. باید آن ها را تمرین کنید. یک دفترچه و مداد برای یادداشت نکات اصلی و کلیدی کتاب، می تواند کمک زیادی به ثبت و یادآوری مطالب کتاب کند تا بتوانید از آن برای استفاده در زندگی داشته باشید.

به قلم: نفیسه علیزاده

 

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
محمدرضا

کتاب مختصر و مفیدی بود، شامل سه فصل که به مولفه ها و روش های صحیح خودشناسی پرداخته بود.

1400-10-26

saeede

من هم با نظر اون کسی که گفته بود به خودشناسی ربط نداشت موافقم. بیشتر داشت راه و روش زندگی رو توضیح می داد.

1400-08-25

شاهرخ

اولین بخش کتاب از همه قسمتهای دیگه به نظرم بهتره.

1400-08-24

nasim

جالب و جذاب بود. و با توجه به حجم کم، خیلی خوب به مسائل مختلف پرداخته بود.

1400-08-22

جواد داردان

میشه توی سه کلمه این کتاب رو این طور توصیف کرد، کاربردی، روان، خلاصه.

1400-07-19

kataun

من نکته خیلی مهمی متوجه نشدم از کتاب. یه بار دیگه هم میخوام بخونمش ببینم شاید مشکل از منه که چیزی نفهمیدم.

1400-07-18

arezu

دید منو نسبت زندگی و مشکلات عوض کرد. تعریف مارک منسون رو شنیده بود و برای شروع این میکرو کتاب رو خوندم که بسیار عالی بود.

1400-06-17

آروین کاملی

کتاب مفیدیه و به نظرم به درد خیلی ها میخوره. حجمش هم زیاد نیست و خسته نمی شید از خوندنش.

1400-06-08

مهدیه خوش چهره

خیلی خوب بود و خیلی هم خوب همه مطالب رو جمع بندی کرده بودن. میکرو کتاب خوبیه.

1400-04-21

افسانه همت زاده

باعث میشه که فکرت باز بشه. کتاب خوبیه و حتما مطالعه کنید. زیاد هم وقتتون رو نمی گیره.

1400-04-19

حسن اصغری

نویسنده کتاب یعنی مارک منسون، کلا نویسنده خوبیه. پیشنهاد می کنم این کتاب رو هم بخونید.

1400-03-26

سميه حسنی

خیلی کتاب خوبی بود. از کتاب میشه ایده های خوبی درآورد.

1400-03-19

پریناز خاتون زاده

دیگه از این بدتر نمی شد. پولمو ریختم دور.

1400-02-29

مهرانه میلانی

پس کتاب در مورد چی توضیح داده؟

1400-02-28

بابک وفایی

به نظر من که کتاب به خودشناسی ربطی نداشت.

1400-01-19

usef

واقعا کتاب فوق العاده ای بود.

1399-12-24

ناصر

دیگه خیلی خلاصه بود.

1399-12-23

زهرا غریب زاده

کتاب خوبی بود.

1399-12-19

برچسب ها