×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
ساز و کارهای پیشرفت اقتصادی در غرب

دانلود کتاب ساز و کارهای پیشرفت اقتصادی در غرب

ساز و کارهای پیشرفت اقتصادی در غرب
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : ساز و کارهای پیشرفت اقتصادی در غرب

نویسندگان : نوید رحیمی, میثم نظری

ناشر : فرزانگان دانشگاه

تعداد صفحات : 66 صفحه

شابک : 978-622-95-128-7-6

تاریخ انتشار : 1397

رده بندی دیویی : 9/338

دسته بندی : کتابهای اقتصادی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 20000 تومان


معرفی کتاب

"ساز و کارهای پیشرفت اقتصادی در غرب"
کتاب حاضر اثری از نوید رحیمی و میثم نظری می باشد که توسط انتشارات فرزانگان دانشگاه منتشر شده است.
توسعه اقتصادی همواره متضمن منافع مادی و تکنولوژی و آزادی های متنوع است و از طرف دیگر بی عدالتی، تخریب فرهنگی و از همه مهمتر بی محتوا شدن زندگی و نداشتن معیار برای ارزشهای واقعی را به ارمغان آورده است. در تبیین مفاهیم توسعه اقتصادی بیش از همه، باید انسان و ارزشهای والای انسانی محور قرار گیرد. اگر تعیین ارزش های انسانی و سعادتمند نمودن انسان در پیشاپیش الگوی توسعه قرار بگیرد، دیگر هر تعریفی از توسعه که صرفاً اقتصادی، فنی یا سازمانی باشد، کافی نخواهد بود. در این شرایط ما نیاز به حکمتی داریم که با علوم ما همخوانی داشته باشد. حکمتی که دیدگاه بزرگتری از اهداف زندگی انسانی و تلاش های انسانی را ارائه کرده و برای فرموله کردن الگوی توسعه راهنمایی کند.
عوامل و زمینه های مختلفی در غرب باعث توسعه اقتصادی شد. دستاوردهای علمی و صنعتی غرب، محصول تلاش انسان غربی در باور جدید از خدا و دین و دنیا است و حاصل یک فرآیند تاریخی چند قرنی است. از این رو، شناخت توسعه اقتصادی در غرب مستلزم شناخت مبانی هستی شناسی، انسان شناسی، جامعه شناسی و ... است. فرض موجود در این کتاب این است که علت اساسی توسعه اقتصادی در غرب ، عقلانی عمل کردن و پویایی علم و تکنولوژی و انسان و ارزش های انسانی است. به همین جهت نگاهی به برخی از اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تطبیق دیدگاه اسلام با مبانی توسعه اقتصادی در غرب، خطوط کلی توسعه اقتصادی مبتنی بر رشد، عدالت، پایداری و کارایی مطلق را جلوه گر می سازد.
در بخشی از این کتاب می خوانیم:
" در طی جریاناتی که در طول چهار قرن اتفاق افتاد نگاه های جدیدی به خداوند شد. بطوری که خدا درنظر انسان غربی چیزی مانند جزیی و عامل در عرض سایر عوامل جهان ولی عامل مجهول و مرموز است. از طرف دیگر پدیده های جهان نیز بر دو قسم است؛ معلوم ومجهول. هر پدیده مجهولی را باید به آن عامل مرموز نسبت داد. طبعاً هر چه پدیده ها در اثر علم مکشوف و معلوم می گردند، از حوزه تاثیر آن عامل مجهول کاسته می گردد.    بدین ترتیب خداوند به عنوان خدای رخنه پوش در عرض علل طبیعی پدیده های مادی شناخته شد که با پیشرفت علوم و شناخت علل پدیده های مادی، خداوند هم از جایگاه علت پدیده های مجهول استعفا کرده و تا سرحد علت اولی عقب نشینی می کند.
اما در مورد خشونت های کلیسا به عنوان دلیل دوم برای بی میلی مردم غرب نسبت به خدا و مذهب مسیح و کلیسا نیز دو دلیل عمده ذکر شده است. « یکی اینکه کلیساها پاره ای معتقدات علمی بشری موروث از فلاسفه پیشین و علمای مسیحی را در ردیف اصول مذهبی قرار داد و مخالفت با آنها را موجب ارتداد دانست. دیگراینکه حاضر بود که صرفاً به ظهور ارتداد اکتفا کند وهر کس که ثابت و محقق شد، مرتد است، آن را از جامعه مسیحیت طرد کند، بلکه با نوعی رژیم پلیسی خشن در جستجوی عقاید و مافی الضمیر افراد بود و با خشونتی وصف ناشدنی آن فرد یا جمع را مورد آزار قرار دهد … بالطبع عکس العمل بسیار بدی نسبت به دین و مذهب بطور کلی ایجاد کرد. بدیهی است که عکس العمل مردم در مقابل چنین روشی، جز نفی مذهب از اساس و نفی آن چیزی که پایه اولی مذهب است، یعنی خدا، نمی توانست باشد."

فهرست مطالب

مقدمه 

بخش اول 

کلیات 

بخش دوم 

مبانی نظری توسعه اقتصادی در غرب و تطبیق آن با قانون اساسی ایران 

منابع و ماخذ

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات فرزانگان دانشگاه

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها