×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
پاییز پدر سالار

دانلود کتاب پاییز پدر سالار

پاییز پدر سالار
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : پاییز پدر سالار

نویسنده : گابریل گارسیا مارکز

ناشر : روزگار

مترجم : محمدرضا راهور

تعداد صفحات : 264 صفحه

شابک : 964-374-032-3

تاریخ انتشار : 1382

رده بندی دیویی : 863064/

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان های آموزنده

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 51000 تومان


معرفی کتاب

"پاییز پدر سالار"

رمان پاییز پدر سالار با عنوان اصلی ( El otoño del patriarca) و عنوان انگلیسی (The Autumn of the Patriarch) اثری از نویسنده مشهور کلمبیایی گابریل گارسیا مارکز (Gabriel Garcia Marquez) می باشد که با ترجمه ای از محمدرضا راهور توسط انتشارات روزگار منتشر شده است .

این کتاب که یکی از جاه طلبانه ترین و پیچیده ترین ترین آثار گابریل گارسیا مارکز می باشد، روایت داستانی درخشان درباره فساد ناشی از قدرت و حکمرانی مستبد در جزیره ای در دریای کارائیب است. در شخصیت دیکتاتور این رمان، بدترین و بهترین خصلت های انسانی -از کمک به فقرا، سخاوتمندی و خداترسی گرفته تا شیادی، خشونت و بی رحمی مطلق- را می توان به دقت و به وضوح مشاهده کرد. گابریل گارسیا مارکز، استاد بی رقیب سبک داستانی رئالیسم جادویی، در این رمان ، به زیبایی حکمرانی ستمگر و در حال مرگ را به نمایش کشیده که در زندان استبداد و خفقان خود اسیر شده است. این کتاب  با به کارگیری سبکی رویاگونه و استفاده درست از توصیفات نمادین، شما را به یک دنیای خیالی و در عین حال، بسیار واقعی و باورپذیر می برد.

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

 

  از زبان گارسیا مارکز  در مورد کتاب پاییز پدرسالار :

از لحاظ ادبی مهم ترین کتاب من پاییز پدرسالار است. دلیل دوست داشتنم به نوشتن  این اثرمرا از گمنامی نجات داد. 

 این اثر “شعری است بر تنهایی قدرت” و شرحی است بر زندگی یک دیکتاتور فناناپذیر که  نهایت سنگ دلی و استبداد فردی قدرتمند در عین تنهایی و بدون عشق بودن او را به تصویر می کشد

شخصیت  های تخیلی  این رمان از دیکتاتورهایی واقعی استفاده شده مانند : “گوستاوو رخاس پینلا” از کلمبیا ، “ژنرال فرانکو” در اسپانیا و “خوان ویسنته گومز” اسپانیایی.

جملات کتاب تنهایی و افسردگی دیکتاتور را همراه با ظلم و بی رحمیش القا می کنند که باعث بلندی پاراگراف های رمان شده و آن را نسبت به صد سال تنهایی دستاورد ادبی مهم تری می داند

مارکز در کتابش از سبک “رئالیسم جادویی” بهره گرفته است ، سبکی که واقعیت و تخیل را در هم می آمیزد. رمان اتفاقاتی واقعی را با لعاب تخیل نویسنده ، به خواننده عرضه می کند ، رخدادهایی مانند انفجار کلیسا.

 

 پاییز پدر سالار

 

در اینجا به ویژگی های اصلی روانشناختی دیکتاتور و پدرسالارمی پردازیم:

توهم توطئه اطرافیان : شکاکیت اولین خصوصیت دیکتاتور در کتاب پاییز پدرسالارمی باشد و عموم دیکتاتورها با زدوبند و توطئه به قدرت می رسند...

توهم جاودانگی:  دیکتاتورها آنگونه  زندگی و حکومت می کنند گویی به جاودانگی خود ایمان دارند

 

توهم نجات دهندگی: دیکتاتورها طوری حکومت می کنند که گویی حکومتشان پایانی ندارد و طوری قدرت را تغییر و متحول می کنند  و یا به عبارت بهتر طوری توسط قدرت متحول  می شوند که هیچ کس نمی داند در نبود آنها مملکت چگونه اداره خواهد شد! و این ترس و نگرانی  که پس از آنها چه بلایی سر مملکت می آید یکی از استرس هاییست که مردم  آن را تجربه می کنند

 توهم عشق مردم به آنها:همه دیکتاتورهاخیال می کنند  مردم عاشق آنها هستند وبه  نوعی خود را فریب می دهند و آنها همیشه در پی اثبات عشق مردم به خود هستند.

توهم بر حق بودن: آنها خودشان را دائم  در مسیر حق می بینند و خود را محور آن می دانند؛ چنانچه مشکلی  در حکومت آنها رخ دهد آنها هیچ مسئولیتی را قبول نمی کنند.

یکی از مهمترین نکات داستان پاییز پدرسالار، نقش مادر دیکتاتور است و همیشه مادرها در زندگی دیکتاتورهای آمریکای لاتین نقش برجسته ای دارند. آنها  خودساخته بودند و ارتباط خاصی با مادرانشان داشته اند. مادر تنها فرد مورد اعتماد آنهاست! که  تنهایی آنها را نشان می داد.

در این داستان همچنین   شخصیت پردازی و عمق تنهایی و بی رحمی فرد را به خوبی نشان می دهد...

به قلم: نفیسه علیزاده

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگری از نویسنده گابریل گارسیا مارکز

ویدئوهای مرتبط با کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها